روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۷۶۸

   پس از عبور از گردنه، ملت ایران قضاوت خواهد کرد؛تعادل |رییس‌جمهور در استوری اینستاگرام خود نوشت: پس از آنکه از این گردنه عبور کردیم ملت ایران قضاوت خواهد کرد. حسن روحانی در ادامه آورده است: هیچ کس نباید تصور کند که تخریب دولت می‌تواند برای آنها چه در انتخابات سال آینده و چه در انتخابات سال ۱۴۰۰ رای به وجود بیاورد و کسانی که اینگونه فکر می‌کنند مردود این آزمایش تاریخی در ایران خواهند بود.

   ایران یکی از ۱۰ قدرت برتر جهان در تجهیزات دفاعی؛باشگاه خبرنگاران| ولایتی گفت: هرچقدر فشار تحریم‌ها بیشتر باشد، ایرانی‌ها موفق‌تر می‌شوند، ما با اعتماد به نفس و حفظ استقلال در برابر تمام تحریم‌ها مقاومت می‌کنیم.  علی‌اکبر ولایتی رییس هیات موسس دانشگاه آزاد درباره تاثیر تحریم بر بازار دارو گفت: تجربه ثابت کرده است که هر گاه به خود متکی بوده‌ایم با اعتماد به نفس توانسته‌ایم دست به اقدامات بزرگی بزنیم. امروز به مرحله‌ای ایستاده‌ایم که خود می‌توانیم داروهای ضد آسم و ضد سل را بسازیم و در این حوزه به خودکفایی رسیده‌ایم.

   مردم بصره حمله به کنسولگری ایران را محکوم کردند؛ ایرنا|  مردم بصره با انجام یک راهپیمایی حمله افراد نفوذی به سرکنسولگری ایران در بصره و مراکز دولتی و الحشد الشعبی را محکوم کردند.اقشار مختلف مردم بصره دیروز با انجام یک راهپیمایی باشکوه، اقدام معدودی افراد نفوذی درحمله به سرکنسولگری ایران را خوش خدمتی به امریکا و سعودی برای ایجاد شکاف میان دو ملت ایران و عراق را محکوم کردند. درهمین حال گروهی از جوانان و مردم بصره نیز در حرکتی نمادین و به منظور نشان دادن عمق برادری دو ملت، محل هجوم آشوب گران در ساختمان قبلی کنسولگری ایران را آب و جارو کردند.

   یک راز ۳۶ ساله از صدام درباره جنگ ایران و عراق فاش شد-صداوسیما| سرلشکر خالد نزار، صدام را به دست داشتن در کشته شدن بن یحیی وزیر امور خارجه اسبق الجزایر و ۱۳ الجزایری دیگر در حادثه منفجر کردن هواپیما متهم کرد. وزیر دفاع سابق الجزایر پس از گذشت سی و شش سال از یکی از اسرار این کشور پرده برداشت و فاش کرد صدام دیکتاتور معدوم عراق، قاتل وزیر امور خارجه اسبق الجزایر است که به گفته این مقام ارشد سابق الجزایری هواپیمای حامل محمد الصدیق بن یحیی و همراهانش در جریان سفر به ایران در ماه مه سال ۱۹۸۲ میلادی برای میانجیگری بین بغداد و تهران در جریان جنگ تحمیلی با یک فروند موشک هوا به هوا بر فراز مرز‌های عراق با ترکیه هدف قرار گرفت و به کشته شدن وی و همراهانش منجر شد.

   تقویت امنیت سفارت ایران در پاریس؛تسنیم |در پی تعرض تعدادی از اعضای گروهک تروریستی کومله به سفارت ایران در پاریس و موضع‌گیری وزارت خارجه ایران، سفارت فرانسه در تهران دیروز اعلام کرد: «به دنبال حوادث مشاهده شده در مقابل سفارت ایران در پاریس (جمعه 23 شهریور)، فرماندهی پلیس پاریس اعلام کرد که همان روز وارد عمل شده و از 12 فردی که مقابل سفارت تظاهرات می‌کردند، در محل بازجویی به عمل آورده است.» در مطلبی که سفارت فرانسه در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرده، آمده است: «نظر به مسوولیت فرانسه در قبال حفاظت از اماکن دیپلماتیک و با موافقت سفارت ایران، تمهیداتی برای تقویت امنیت سفارت ایران در نظر گرفته شد.»

   فایل صوتی مصاحبه‌ با آسوشیتدپرس را عیناً منتشر می‌کنم؛ فارس|دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در واکنش به حاشیه‌های مصاحبه اخیرش با آسوشیتدپرس گفت: فایل صوتی ضبط شده مصاحبه با آسوشیتدپرس را فردا عیناً منتشر می‌کنم. شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در گفت‌وگو  با خبرگزاری فارس درباره گفت‌وگوی اخیرش با خبرگزاری امریکایی آسوشیتدپرس و حواشی آن مبنی بر اینکه در این مصاحبه از ناهماهنگی بین دولت و قوه‌قضاییه صحبت به میان آمده و در پاسخ به این سوال که در بخشی از این مصاحبه درباره برخورد قضایی با نزار زکا گفته‌اید که «این به هیچ‌وجه مورد تایید دولت نیست» اظهارداشت: فردا فایل صوتی ضبط شده مصاحبه را عیناً منتشر می‌کنم.

   اصلاح‌طلبان حمایت از دولت را ادامه می‌دهند-برنا| معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده تاکید کرد: اصلاح‌طلبان روند حمایت از دولت تدبیر و امید را ادامه خواهند داد. اصلاح‌طلبان از همان ابتدا از دولت تدبیر و امید حمایت کرده‌اند و این روند را تداوم می‌بخشند. معصومه ابتکار در پاسخ به این پرسش که جریانی قصد ایجاد شکاف بین اصلاح‌طلبان و دولت را دارد، افزود: این جریان بهتر است به‌دنبال شکاف بین اصلاح‌طلبان و دولت نباشد و امید است این شکاف هم به وجود نیاید. در روند این حمایت، جریان اصلاحات یک جاهایی انتقاداتی داشته است که این انتقادات «مشوقانه» و «مصلحانه» بوده است. معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده شامگاه شنبه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری مطرح کرده بود که «شرایط کنونی تحریم‌ها و فشار اقتصادی و روانی علیه ایران یک شرایط خاص است و امروز بیش از هر زمانی، کارآمدی دولت و نظام به چالش کشیده شده است». بازدید از اورژانس اجتماعی، طرح کارآفرینی بانوان در قلعه چالشتر، نشست با فعالان اجتماعی، احزاب و کارآفرینان و شرکت در شورای اداری چهارمحال و بختیاری از برنامه‌های سفر یکروزه معصومه ابتکار معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده به شهرکرد بود.

 

ارسال نظر