مردم می‌توانند علیه بازنشستگان اعلام جرم کنند

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۷۶۵
مردم می‌توانند علیه بازنشستگان اعلام جرم کنند

عضو فراکسیون جوانان مجلس با بیان اینکه حضور بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی عنوان مجرمانه دارد، گفت: دادستان‌ها، کارکنان دستگاه‌ها و مردم می‌توانند علیه افراد بازنشسته شاغل اعلام جرم کنند.

احسان قاضی‌زاده در گفت‌وگو با مهر با اشاره به تأیید طرح اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: طبق گزارش دیوان محاسبات براساس قانون قبلی منع به کارگیری بازنشستگان که استثنائات زیادی داشت ۱۹۷۰ نفر بازنشسته باید دستگاه‌ها را ترک می‌کردند. با توجه به اینکه در قانون جدید استثنائات برداشته شده است، تعداد بازنشستگانی که باید مشاغل خود را ترک کنند به‌شدت افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم فریمان در مجلس افزود: به عنوان نمونه در برخی از دستگاه‌ها ۲۷۰۰ نفر نیروی بازنشسته مشغول به کار هستند. این قانون مختص دولت نیست بلکه شامل قوای سه‌گانه و نیروهای مسلح و بسیاری از دستگاه‌ها می‌شود.قاضی‌زاده تصریح کرد: طبق این قانون فقط در کادر مدیریتی نظام حدود ۳۵۰ نفر هستند که شامل وزرا و معاونان رییس‌جمهور، فقها و حقوقدانان شورای نگهبان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌شوند و افراد بازنشسته می‌توانند در این سمت‌ها مشغول به کار باشند.

 

ارسال نظر