روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۴۹۹

   ظریف هفته آتی به نیویورک می‌رود

 ایسنا| طبق برنامه پیش‌بینی شده، وزیر امور خارجه کشورمان اواخر هفته آتی به نیویورک سفر می‌کند. وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به نیویورک علاوه بر همراهی کردن رییس‌جمهور جهت شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد (در صورت سفر روحانی به نیویورک)، احتمالا در اجلاس وزیران خارجه عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) نیز شرکت می‌کند. از مهم‌ترین برنامه‌های ظریف در جریان سفر به نیویورک حضور در نشست وزیران خارجه ایران و گروه 1+4 در ارتباط با موضوع برجام و حفظ این توافق بین‌المللی است. این دیپلمات ارشد کشورمان در جریان سفر به نیویورک به مانند سال‌های گذشته با تعدادی از همتایان خارجی خود و همچنین مقامات ارشد سازمان ملل و اتحادیه اروپا رایزنی خواهد کرد.

   واکنش ایران به بیانیه کاخ سفید در مورد تحولات اخیر در عراق

سخنگو| سخنگوی وزارت امور خارجه با رد و محکومیت بیانیه اخیر کاخ سفید، آن را فاقد هرگونه وجاهت، حیرت انگیز، تحریک آمیز و غیرمسوولانه خواند. بهرام قاسمی در واکنش به بیانیه کاخ سفید درخصوص ناآرامی‌های چند روز اخیر در عراق و شهر بصره، صدور چنین بیانیه‌ای را فاقد هرگونه وجاهت، حیرت انگیز، تحریک آمیز و غیرمسوولانه دانست و به‌شدت آن را محکوم کرد. او افزود: صدور چنین بیانیه‌های فرافکنانه و مشکوک که به نوعی فرار به جلو قلمداد می‌شود هم نمی‌تواند از بار مسوولیت آنها در ایجاد تنش و حمله به اماکن دیپلماتیک و ساختمان‌های دولتی در آن کشور و دیگر مناطق جهان بکاهد. امریکا مدعی شده بود که مسوولیت هر گونه تعرض به اماکن و اتباع امریکا در عراق را از ایران می‌بیند.

   شناور شدن ساعت کار ادارات در نیمه اول مهر در انتظار موافقت دولت

برنا| قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه در این طرح به دولت پیشنهاد داده‌ایم که ساعت کاری ادارات از

۷ تا 30: 8 صبح شناور شود، خاطرنشان کرد: کارمندان می‌توانند در پایان روز با ‌اضافه کاری ساعت صبح خود را جبران کنند. افندی‌زاده با بیان اینکه پیشنهاد ما این است که در دو هفته‌ اول مهر ماه این طرح اجرا شود، بیان‌ کرد: منتظر تصویب و موافقت دولت هستیم که در صورت موافقت شاهد کاهش بار ترافیکی مهر ماه خواهیم بود. او ادامه‌ داد: همچنین شورای ترافیک پایتخت در جلسه اخیر مصوب کرد که تردد کامیونت‌های حمل بار و کالا از اول مهر ماه تا ۱۱ مهر از ساعت شش تا ۹ صبح در محدوده سطح شهر ممنوع است.

   رفتن ایرانی‌ها برای سیاحت به دیگر کشورها منطقی نیست

 ایسنا|عباسعلی پوربافرانی نماینده مجلس معتقد است: اینکه ایرانی‌ها برای سیاحت به دیگر کشورها بروند با توجه به اینکه جاذبه‌های زیادی در داخل داریم منطقی به نظر نمی‌رسد. او گفت: باید مشوق‌های داخلی داشته باشیم تا گردشگر خارجی جذب شود و گردشگر داخلی هم بتواند از مواهب کشور استفاده کند. پوربافرانی ادامه داد: سازمان گردشگری برای کسانی که قصد دارند به خارج از کشور بروند باید تدبیری بیندیشد که چقدر نیاز است گردشگر به خارج از کشور سفر کند و این سفرها چه مزایایی برای فرد و کشور خواهد داشت.

   دیدار واعظی با رییس‌جمهور ترکمنستان

 مهر|محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری که در رأس یک هیئت بلند مرتبه سیاسی، اقتصادی صبح دیروز وارد عشق آباد شد با قربانقلی بردی محمداف رییس‌جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد. رییس دفتر رییس‌جمهوری در این دیدار ضمن سپاسگزاری از مواضع سازنده ترکمنستان در خصوص روابط دو جانبه و منطقه‌ای تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تحکیم و تعمیق روابط با همسایگان خود به ویژه ترکمنستان را در سیاست‌های راهبردی خود قرار داده است. واعظی در این دیدار، گفت: جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد تا همه ظرفیت‌های خود را در جهت توسعه و پیشرفت روابط با کشور دوست و برادر ترکمنستان به خدمت بگیرد. واعظی توسعه روابط تجاری با ترکمنستان را دارای اهمیت زیاد ارزیابی کرد و تلطیف شرایط برای توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه حمل و نقل و ترانزیت به منظور توسعه همکاری‌های تجاری دو کشور و منطقه را ضروری دانست.

   حکم رحیم مشایی صادر شد

فارس| با رای شعبه اول دادگاه انقلاب اسفندیار مشایی مجموعا به ۶ و نیم سال حبس برای سه اتهام محکوم شد. این در حالی است که مشایی برای اتهام خود مبنی بر اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی کشور به ۵ سال حبس و برای دو اتهام دیگر خود به ترتیب یک سال و ۶ ماه حبس محکوم شده است. این در حالی است که جوانفکر هم در همان پرونده به ۴ سال حبس محکوم شده است.

   تاکید آیت‌الله جنتی بر ساماندهی سریع اوضاع اقتصادی

میزان| آیت‌الله جنتی در جلسه هفتگی شورای نگهبان با برشمردن بعضی از معضلات اقتصادی و اجتماعی جامعه، بی‌ثباتی بازار ارز و سکه، احتکار کالا‌های ضروری و ایجاد بازار سیاه را غیر قابل قبول دانست و تأکید کرد این روند به هیچ عنوان به صلاح مملکت نیست. دبیر شورای نگهبان وجود شرکت‌های کاغذی جعلی و کشف انبار‌های وسیع کالا‌های احتکاری را نشانه ضرورت توجه و فعالیت بیشتر دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی دانست.

 

ارسال نظر