روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۶/۲۱ - ۰۰:۰۵:۱۹
کد خبر: ۱۲۹۴۰۹

   تقدیر وزیر علوم از رهبر معظم انقلاب برای انتخاب مدیران جوان؛   ایرنا    وزیرعلوم، از رهبر معظم انقلاب برای میدان دادن به یک فرد جوان در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور قدردانی کرد. منصور غلامی در جلسه معارفه رییس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور طی سخنانی درباره شخصیت حجت‌الاسلام محمدیان اظهار داشت: آقای محمدیان با تمام وجود خود را متعلق به خانواده دانشگاهیان می‌دانست و این مساله گویای حس مسوولیت‌پذیری و عمیق بودن وظیفه‌شناسی در شخصیت ایشان است. غلامی بیان کرد: از رهبر معظم انقلاب سپاسگزاریم، شخصیت جوانی مانند آقای رستمی که از محضر فرهیخته‌ای همچون آقای محمدیان کسب فیض کردند را در این جایگاه قرار دادند. امیدواریم با همراهی ایشان تجربیات مفید و ارزشمندی را در آینده دنبال کنیم.

   امورات استان کرمان معطل نمانده است؛   کرمان    سخنگوی وزارت کشور گفت: امورات استان کرمان به هیچ‌وجه معطل نمانده است، استاندار جدید این استان پس از ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان به دولت معرفی می‌شود. «سید سلمان سامانی» در گفت‌وگویی درباره معرفی استاندار جدید کرمان اظهارداشت: پس از استعفای استاندار کرمان در همان روز با ابلاغ وزیر کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری با حفظ سمت به عنوان سرپرست استانداری کرمان معرفی شد و تمامی مسوولیت‌های قانونی استاندار را وی انجام می‌دهد.

   تعرض به سفارت ایران در فنلاند؛   مهر   رسانه‌های فنلاند اعلام کردند که ۴ آشوبگری که در هلسینکی به سفارت ایران تعرض کرده و با پلیس درگیر شده بودند، دستگیر شدند. این افراد اقدام به پرتاب سنگ به سمت پلیس کردند که توسط ماموران چهار تن از آنها دستگیر شدند. از هویت متعرضین خبری منتشر نشده و در جریان این درگیری کسی آسیب ندید. فنلاند تودی به نقل از پلیس فنلاند خبر داد که پلیس از پیش مطلع شده بود که قرار است  این اعتراضات انجام شود ولی در جریان آشوبگری‌ها معترضین به خشونت متوسل شدند.

   رونمایی از زیردریایی «فاتح» تا پایان سال جاری؛   باشگاه خبرنگاران    امیر دریادار رستگاری گفت: زیردریایی فاتح تا پایان سال جاری رونمایی خواهد شد. رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع درباره «طرح تحول صنعت دریایی کشور مبتنی بر اقتصاد مقاومتی» اظهار کرد: این طرح در راستای جایگزینی شناورهای استیجاری و همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل و نفت‌کش و ناوگان خدمات و پشتیبانی سکوهای نفتی فرا ساحل در خلیج فارس در سال گذشته به تصویب شورای عالی صنایع دریایی رسید و مقرر شد که تعداد ۱۷۶ فروند شناور به ارزش یک و نیم میلیون یورو توسط چهار سازمان صنعتی کشور ساخته شود.

   گستاخی امریکا هیچ مرزی نمی‌شناسد؛   تعادل   محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به دنبال اظهارات جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره دیوان بین‌المللی دادگستری و تهدید مقامات این دادگاه به وضع تحریم‌ها علیه آنان از سوی امریکا در پیامی توییتری نوشت: «امریکا دیوان بین‌المللی دادگستری را به اعمال تحریم‌هایی تهدید می‌کند و حتی قضات آن را در دادگاه‌های امریکا تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد. اعتراض به چنین اقداماتی کجاست؟ به نظر می‌رسد گستاخی این حکومت امریکای سرکش هیچ مرزی نمی‌شناسد. جامعه بین‌المللی چه زمانی خواهد گفت دیگر بس است و امریکا را به رفتار همچون یک کشور عادی وادار خواهد کرد؟»

   دیدار عراقچی با رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان؛   ایرنا      عباس عراقچی معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که به افغانستان رفته، در دیدار با «عبدالله عبدالله» رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان گفت که سیاست ایران در قبال افغانستان مبتنی بر حاکمیت ملی و همکاری با دولت است و از ابتکار دولت افغانستان برای حفظ وحدت ملی، تأمین ثبات، صلح و امنیت حمایت می‌کند. او با مطرح کردن نگرانی‌های ایران در مورد تروریسم، بر مبارزه مشترک با این پدیده تأکید و گفت که تروریسم خوب و بد ندارد. عراقچی تصریح کرد که ایران امنیت افغانستان را به منزله امنیت خود می‌داند بنابر این باید در مبارزه با داعش همکاری‌های بیشتر بین دوطرف وجود داشته باشد. او بر تداوم همکاری‌ بانکی و گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور تأکید کرد و گفت که هم اکنون مبادله اقتصادی میان ایران و افغانستان به سه میلیارد دلار می‌‌رسد.

   دیوان محاسبات غیرقانونی شدن اخذ آبونمان تلفن را  ابلاغ کرد؛   تعادل      اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات اعلام کرد: در پی شکایت دیوان محاسبات و غیرقانونی شدن اخذ آبونمان تلفن با رای دیوان عدالت اداری معاونت حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور، این موضوع به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.در بخشنامه معاونت حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور به دستگاه‌های اجرایی آمده است: « نظر به اینکه هیات عمومی دیوان عدالت اداری حسب شکایت دیوان محاسبات کشور، طی دادنامه شماره 1318 مورخ 3 بهمن 1396 رای به ابطال مصوبه شماره 184 مورخ 25 اسفند 1392 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی درخصوص اخذ آبونمان با توجه به ماده 60 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1380 ممنوع است.»

 

ارسال نظر