روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۰۰:۰۷:۳۲
کد خبر: ۱۲۹۳۲۳

    بیانیه روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص نظرات ابلاغی هیات عالی نظارت؛ تعادل    روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص برخی گمانه‌زنی‌ها و برداشت‌ها پیرامون نظرات ابلاغی هیات عالی نظارت مجمع اعلام کرد: ابلاغ مصوبات هیات عالی نظارت مجمع به شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی، به معنای رد لوایح و یا طرح‌ها نیست، و این هیات پس از احصاء موارد مغایرت یا عدم انطباق، در قالب یک تعامل مطلوب، با برگزاری نشست‌های مشترک با کمیسیون‌های مجلس محترم شورای اسلامی، اصلاح طرح‌ها و لوایح را به نحوی که منطبق بر سیاست‌های کلی نظام باشد دنبال می‌کند. در بخش دیگری از بیانیه مجمع آمده است: «بنابراین گمانه‌زنی‌ها و انتشار اخباری مبنی بر رد لوایح مجلس شورای اسلامی در هیات عالی نظارت، برداشتی نادرست از این فرایند قانونی و گردش‌کار معمول در چارچوب وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام است.»

   آژانس انرژی اتمی بار دیگر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید کرد؛ ایسنا    مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با صدور بیانیه‌ای، بار دیگر تطابق عملکرد ایران با توافق هسته‌ای را تایید کرد. بر اساس متن بیانیه یوکیا آمانو؛ مدیرکل سازمان انرژی اتمی، ایران به تعهدات خود در برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به «برجام» پایبند بوده است. در متن این بیانیه آمده است: گزارش من درباره تصدیق و نظارت بر عملکرد جمهوری اسلامی ایران با توجه به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، اقدامات مرتبط آژانس در این کشور طی چند ماه گذشته را پوشش می‌دهد. ایران تعهدات هسته‌ای خود را طبق برنامه جامع اقدام مشترک اجرا کرده است و ادامه عمل به این تعهدات از سوی ایران امری ضروری است. آژانس به راستی آزمایی عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده از سوی ایران تحت موافقتنامه پادمانی ادامه می‌دهد و ارزیابی‌ها درباره مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در ایران همچنان ادامه دارد.

     رایزنی برجامی عراقچی و ریابکوف در تهران؛ ایلنا     معاون وزیر امور خارجه روسیه دیروز با معاون سیاسی وزیر امور خارجه در تهران دیدار کرد. سفارت روسیه در تهران اعلام کرد: سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه شنبه با سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در تهران دیدار کردند. در این دیدار، طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با برجام مورد گفت‌وگو قرار گرفت و دو طرف بر تداوم مشورت‌های دوجانبه در آینده توافق کردند.

   واکنش یک نماینده به ایرادات مجمع تشخیص به لوایح مالی؛ ایسنا      نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه «مجلس شورای اسلامی در مقام بررسی ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام به لوایح و طرح‌ها نیست»، گفت: اگر شورای نگهبان ایرادات مجمع تشخیص مصلحت را بپذیرد و آن را به مجلس شورای اسلامی ارجاع دهد آنگاه ما وارد بررسی آن ایرادات می‌شویم. یحیی کمالی‌پور افزود: کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به لایحه پولشویی را بررسی و تصویب کرد و به هیات رییسه جهت قراردادن در نوبت رسیدگی صحن ارجاع داد، لذا اکنون این لایحه در نوبت رسیدگی صحن قرار دارد.

 

ارسال نظر