روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۶/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۱۵۰

  اعزام ایرانیان به حج عمره در گرو تضمین امنیت زائران است؛ ایرنا| رییس سازمان حج و زیارت گفت: در صورت محقق شدن خواسته‌های ایران، تضمین امنیت و حفظ عزت زائران ایرانی از سوی عربستان و تایید نهایی این موارد در قالب یک توافقنامه آماده اعزام زائران به حج عمره هستیم. حمید محمدی دیروز در بدو ورود از عربستان به کشور در فرودگاه امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران افزود: هم‌اکنون در حال مذاکره با مسوولان حج عربستان هستیم و در صورت محقق شدن موارد خواسته شده از سوی ایران، مشکلی در زمینه مسائل اجرایی حج عمره نداریم. وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت حجاج ایرانی گفت: تاکنون 70 درصد زائران ایرانی در حدود 55 هزار نفر از عربستان به میهن بازگشته‌اند و این روند به تدریج تا 24 شهریور ماه جاری ادامه خواهد داشت.

  واکنش ایران به خبر حمله پلیس دریایی امارات به یک لنج ماهیگیری ایرانی؛ تعادل| سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در حال بررسی و پیگیری خبر حمله به قایق ماهیگیری ایرانی هستیم و به محض دریافت اخبار صحیح و قابل اتکاء واکنش مقتضی خواهیم داشت. بهرام قاسمی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص حمله پلیس دریایی امارات به یک لنج ماهیگیری ایرانی در آب‌های خلیج فارس اظهار داشت: از روز گذشته که این خبر منتشر شد دستگاه‌های ذی‌ربط به ویژه بخش‌های سیاسی و کنسولی وزارت امور خارجه، سفارت ما در ابوظبی و سرکنسولگری کشورمان در دوبی پیگیر موضوع شدند که تاکنون خبر رسمی و تایید شده‌ای به دست ما نرسیده است که به محض دریافت اخبار دقیق و موثق اقدامات و واکنش‌های مقتضی را به عمل می‌آوریم.

  ارزیابی سفیر ایران در روسیه از اجلاس تهران؛ تعادل| سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه تاکید کرد: نشست سه جانبه تهران گویای این حقیقت است که راه‌حل واقعی مشکلات منطقه و مبارزه با تروریسم، ساز و کار منطقه‌ای است. مهدی سنایی در صفحه شخصی در توئیتر با نگارش مطلب فوق ادامه داد: «باید امیدوار بود در آینده، دیگر کشورهای بزرگ منطقه هم به این راه‌حل بپیوندند. سومین سفر پوتین طی چهار سال اخیر به ایران نشان‌دهنده گسترش روابط دو کشور در همه سطوح است».

  اصلاح ساختار وزارت خارجه ضروری بود؛ ایسنا| محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با اشاره به انتخاب وزارت امور خارجه به عنوان دستگاه برتر دولتی در بخش اصلاح ساختار سازمانی این جشنواره، اظهار کرد: این ضرورت وجود داشت که بعد از چندین سال، ساختار وزارت امور خارجه متناسب با شرایط روز تغییر کند و اصلاح شود. وی گفت‌: در این‌ راستا و برای انجام مقررات کشوری اعلام شده از سوی سازمان امور اداری و استخدامی و همچنین برنامه و بودجه کار مفصلی از دولت قبل آغاز شد و به لطف خدا توانستیم در دولت جدید ساختار جدید وزارت خارجه را هم کوچک کنیم و هم شرایط را برای استفاده بهینه از کارشناسان که سرمایه‌های اصلی وزارت امور خارجه هستند، فراهم نماییم.

    قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل من نمی‌شود؛ ایلنا|رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: من بازنشسته نیستم, چرا در مورد من این شایعات را مطرح می‌کنند؟ قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل من نمی‌شود. محمود واعظی درباره اینکه گفته می‌شود وی هم شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شود، گفت: این دروغ هم از جمله شایعاتی است که هر روز در مورد من مطرح می‌کنند. برخی چنان محکم مطرح می‌کنند فلان شخص بازنشسته است و قرار است از دولت برود که موجب تعجب است.

رییس دفتر روحانی تاکید کرد: من بازنشسته نیستم، چرا در مورد من این شایعات را مطرح می‌کنند؟ این قانون شامل من نمی‌شود.

 باید مراقب تازه‌مشهورشده‌ها باشیم؛تسنیم|رییس اسبق سازمان صداوسیما با توجه به اظهارنظرهای نسنجیده و غیراصولی برخی از سلبریتی‌ها در فضای مجازی توصیه کرد: نگذارید یک جمله نادرست فضای مجازی جایگاه هنر و هنرمند را زیر سوال ببرد.  ضرغامی با بیان اینکه مردم و جامعه نباید اظهارنظرهای وقت و بی‌وقت این به‌اصطلاح سلبریتی‌های فضای مجازی را به‌حساب جامعه هنری بگذارند، تأکید کرد: این فعالیت‌های ناملموس این به‌اصطلاح سلبریتی‌ها را به‌حساب جامعه هنری نگذارید و اصلاً تعمیم‌دادن این نظرات و اظهارنظرها به مجموعه هنرمندان فاخر این مرز و بوم کار درستی نیست.

    نسل جدیدی از کارآفرینان در کشور ایجاد شده است؛ ایرنا|معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با اشاره به نسل جدیدی ‌از کارآفرینان در کشور، گفت: این نیاز احساس می‌شود که محیط کسب‌وکار جدیدی برای فعالیت آنها ایجاد شود. سورنا ستاری اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و ارایه خدمات به آنها از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این راستا با توجه به اینکه نسل جدیدی از کارآفرینان در کشور ایجاد شده است، این نیاز احساس می‌شود که محیط کسب و کار جدیدی برای فعالیت آنها ایجاد شود.  اوگفت‌: اقدامات صورت گرفته‌شده در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیز بر همین مبنا بوده است و امیدواریم که بتوانیم در سال‌های آینده نیز به این فعالیت‌ها ادامه‌ دهیم.

 

ارسال نظر