روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۶/۱۷ - ۰۱:۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۲۹۰۶۹

     روحانی انتخاب رییس‌جمهور جدید پاکستان را تبریک گفت-پاد| رییس‌جمهور در پیامی با تبریک انتخاب «عارف الرحمن علوی» به عنوان رییس‌جمهوری اسلامی پاکستان، تاکید کرد که در پرتو اراده رهبران عالی دو کشور، شاهد افزایش همکاری‌های نزدیک و تعمیق پیوندهای مردمانمان خواهیم بود.در بخشی از پیام روحانی آمده است: « اطمینان دارم که در پرتو اراده رهبران عالی دو کشور، شاهد افزایش همکاری‌های نزدیک و تعمیق پیوندهای مردمانمان خواهیم بود. جمهوری اسلامی ایران مانند همیشه و به ویژه در دوران جدید، آمادگی خود را برای گسترش مناسبات و همکاری‌ها با جمهوری اسلامی پاکستان اعلام می‌کند.».

     توضیحات وزیر علوم درباره ستاره‌دار شدن تعدادی از داوطلبان -ایلنا| وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: متولی تکمیل در حوزه سازمان سنجش، همکاران سازمان سنجش هستند. اگر برخی از مدارک به موقع دست آنها نرسد، آنها نمی‌توانند پرونده را تکمیل و نتیجه را اعلام کنند لذا مشکل از وزارت علوم نیست.منصور غلامی درخصوص ستاره‌دار شدن تعدادی از داوطلبان تحصیلات تکمیلی گفت: در سطح تحصیلات تکمیلی طبق قانونی که وجود دارد، افراد داوطلب مورد بررسی سوابق قرار می‌گیرند لذا بحث اینکه مجددا عنوان ستاره‌دار را ادامه بدهیم، نه درست است و نه به صلاح.

     تروریست‌ها پیش از هرگونه اقدامی مورد ضربه قرار گرفتند-فارس| با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان کرمانشاه و کردستان دو تیم تروریستی وابسته به کشورهای متخاصم در غرب کشور مورد ضربه قرار گرفتند.به دنبال ترور سرگرد حسن ملکی فرمانده راهنمایی و رانندگی شهرستان روانسر سربازان گمنام اداره کل اطلاعات استان کرمانشاه 12 نفر از عوامل و مرتبطان به این اقدام تروریستی را شناسایی و در بیست و پنجم مرداد ماه دستگیر کردند.در اقدام دیگر در تاریخ سوم شهریور ماه سال جاری تیم نظامی وارداتی گروهک تروریستی که با هدف انجام اقدامات خرابکارانه وارد کشور شده بود شناسایی و پیش از هرگونه اقدامی مورد ضربه قرار گرفت.

     جنگ علیه ایران به هیچ‌وجه نتیجه نمی‌دهد-تسنیم|معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران با بیان اینکه جنگ علیه ایران به هیچ‌وجه نتیجه نمی‌دهد، گفت: امریکایی‌ها از قدرت دفاعی ‌ایران آگاهی دارند.سردار سرتیپ علی فدوی با بیان اینکه امریکا توانایی انجام اقدامی ‌علیه ایران را ندارد، گفت: سردمداران امریکا با تمام توانمندی‌های ظاهری که به لحاظ رسانه‌ای و تصویرسازی در اختیار دارند قادر به انجام اقدامی علیه اسلام نخواهند بود.

     رییس دفتر رییس‌جمهور مصاحبه خود را اصلاح کند؛مهر| دفتر رییس مجلس خبرگان رهبری در واکنش به اظهارنظر رییس دفتر رییس‌جمهور جوابیه‌ای صادر کرد.در بخشی از این جوابیه آمده است: «اظهارات شتابزده رییس دفتر رییس‌جمهور در انعکاس خلاف واقع بیانات رییس محترم مجلس خبرگان رهبری موجب تعجب و حیرت شد. آیت‌الله جنتی فرمودند: ترامپ هم به دنبال شیطنت‌هایی است که در حاشیه اجلاس سازمان ملل با روحانی دیدار کند، در حالی که رهبری هم گفته‌اند که هیچ مقامی حق ندارد با دولت امریکا مذاکره کند. از رییس دفتر رییس‌جمهور انتظار می‌رود ضمن عذرخواهی و تصحیح مصاحبه خویش، ادب و متانت را در موضع‌گیری‌های سیاسی رعایت کرده و حرمت اشخاص و نهادهای قانونی کشور را رعایت نماید.»

     لاریجانی خواستار افزایش مبادلات تجاری ایران و بلاروس شد- ایرنا| رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رییس‌جمهوری بلاروس خواستار افزایش سطح مبادلات تجاری میان تهران و مینسک شد. علی لاریجانی در دیدار با «الکساندر لوکاشینکو» که در کاخ استقلال برگزار شد با بیان این مطلب از آمادگی ایران برای افزایش صادرات و واردات بین دو کشور خبر داد و آن را اقدامی لازم و ضروری میان دو کشور دوست دانست. رییس‌جمهوری بلاروس نیز ضمن اعلام آمادگی کشورش برای گسترش روابط تجاری، صنعتی و کشاورزی خواستار افزایش صادرات و واردات میان دو کشور شد. فروش گوشت قرمز، گندم، چوب، کاغذ، خمیر کاغذ و همچنین کامیون، تراکتور و ماشین‌های سنگین معدنی از سوی بلاروس به ایران و در مقابل خرید نفت، تولیدات پتروشیمی، دارو، خشکبار، میوه و سبزیجات از ایران از جمله محورهای گفت‌وگوی لاریجانی با لوکاشنکو بود.

     نشست ویژه ارزی کمیسیون اقتصادی با همتی- تسنیم| شهاب نادری عضو هیات‌رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از جلسه ویژه اعضای این کمیسیون با عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است این جلسه شنبه 17 شهریور برگزار شود.

     دیدار چاووش‌اوغلو با ظریف در تهران- تعادل| مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با انتشار پیامی در حساب توییتر خود اعلام کرد که با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود در تهران دیدار و گفت‌وگو کرده است. خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که چاووش‌اوغلو در توییتر خود در این ارتباط نوشته است: به منظور شرکت در اجلاس سران ترکیه، روسیه و ایران با موضوع سوریه با حضور رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور کشورمان در تهران حضور داریم، و با محمدجواد ظریف، همتای خود دیدار و گفت‌وگو کرده‌ام .

 

ارسال نظر