امور به جوانان انقلابی سپرده شود

۱۳۹۷/۰۶/۱۴ - ۰۰:۰۲:۳۳
کد خبر: ۱۲۸۸۹۹
امور به جوانان انقلابی سپرده شود

گروه ایران|

دیروز اولین اجلاسیه عمومی مجلس خبرگان رهبری در سال 97 به ریاست آیت‌الله جنتی تشکیل شد. اجلاسیه‌ای که دو چهره مهم در آن غایب بودند؛ یکی رییس‌جمهور که در سفری کاری به عسلویه رفته بود و دیگری آیت‌الله هاشمی شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که این روزها در بستر بیماری است. جلسات این دوره هم به مانند همیشه غیرعلنی برگزار می‌شود، اما آنطور که پیش‌تر آیت‌الله احمد خاتمی گفته بود، مشکلات اقتصادی کشور و معیشت مردم دستور کار این اجلاسیه خبرگان رهبری است. نطق دیروز آیت‌الله جنتی در قامت ریاست خبرگان هم بیش از همه به نابسامانی‌های اقتصاد اختصاص داشت. آنجا که او با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، گفت که «حل مشکلات این کشور امکان ندارد مگر اینکه امور به دست جوانان مومن انقلابی و متعهد سپرده شود.» آیت‌الله جنتی این را پس از آن گفت، که به گفته او برخی در سیاستی شوم، به سرکردگی امریکا و با بلندگوهای داخلی قصد دارند « نابسامانی‌هایی که در داخل به لحاظ معیشتی وجود دارد را به پای رهبری بنویسند.»

  سیاستی شوم به سرکردگی امریکا

 به گزارش خبرگزاری میزان، آیت‌الله جنتی گفت: سیاست شومی که دشمن به سرکردگی امریکا و به وسیله برخی بلندگو‌های داخلی آن در پیش گرفته آن است که نابسامانی‌هایی که در داخل به لحاظ معیشتی وجود دارد را به پای رهبری بنویسد؛ این امر در حالی است که مقام معظم رهبری برای حل مشکلات کشور اختیارات ویژه‌ای را به قوا و دستگاه‌های مختلف داده‌اند.

او ادامه داد: نقشه شوم دشمنان برای نسبت دادن مشکلات به رهبری به گونه‌ای است که کانه ایشان فعال مایشاء هستند و در امور اجرایی و تقنینی و قضایی دیگران هیچ کاره‌اند و کلیه امور به رهبری مربوط است!

رییس مجلس خبرگان با برشمردن برخی از اختیارات ویژه‌ای که مقام معظم رهبری به قوا و دستگاه‌های کشور برای حل مشکلات داده‌اند گفت: از جمله این اعطای اختیارات می‌توان به نامه قابل تقدیر آیت‌الله آملی لاریجانی به مقام معظم رهبری در خصوص نحوه برخورد با مفاسد و اخلالگران اقتصادی اشاره کرد که رهبری پاسخ این نامه را که در برگیرنده اعطای اختیارات به قوه قضاییه بود دادند.

آیت‌الله جنتی در ادامه با اشاره به خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری برای مذاکرات منتهی به برجام ترسیم کردند و از سوی مذاکره‌کنندگان لحاظ نشد گفت: مقام معظم رهبری در جریان مذاکرات هسته‌ای برای جلوگیری از تحمیل خسارت به مردم خطوط قرمزی را تعیین فرمودند؛ خب وقتی این خطوط قرمز از سوی مذاکره‌کنندگان لحاظ نشد دیگر این عیب متوجه رهبری نیست؛ بلکه مذاکره‌کنندگان موظف بودند این خطوط قرمز را مراعات کنند.

  اختیار ویژه رهبری به کارگروه اقتصادی

او در ادامه با اشاره به یکی دیگر از اعطای اختیارات مقام معظم رهبری به قوا و دستگاه‌های کشور برای حل مشکلات مردم اظهارداشت: تشکیل کارگروه ویژه اقتصادی با حضور سران سه قوه و سایر مسوولان ارشد قوا که اختیارات ویژه‌ای نیز برای برطرف کردن ضعف‌های اقتصادی به این کارگروه اعطا شده است یکی دیگر از مواردی است که نشان می‌دهد رهبری برای حل مشکلات کشور به قوا و دستگاه‌های مختلف اختیارات ویژه‌ای اعطا کرده‌اند.

رییس مجلس خبرگان با اشاره به تشکیل کارگروه بررسی آسیب‌های اجتماعی توسط مقام معظم رهبری تصریح کرد: در کارگروه فوق‌الذکر مقامات ارشد کشورحضوردارند و رهبری دایما نتایج جلسات این کارگروه را پیگیری می‌کنند.

آیت‌الله جنتی برگزاری جلسات متعدد با هیات دولت را یکی دیگر از اقدامات مقام معظم رهبری برای رسیدگی به مشکلات کشور دانست و گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیات دولت راهکار‌های عملیاتی را برای حل مشکلات مردم به اعضای هیات دولت ارایه می‌کنند و ایشان دررابطه با موضوع حل مشکلات مردم مرتبا به دولتمردان رهنمود می‌دهند و آنها را بازخواست می‌کنند.

  راهکار آیت‌الله جنتی برای خروج از بحران مدیریتی

او با اشاره به انتصاب جوانان خوش‌فکر و انقلابی در مجموعه‌های زیر نظر رهبری گفت: بار‌ها گفته‌ام که حل مشکلات این مملکت امکان ندارد جز آنکه کار به دست جوانان انقلابی و متعهد سپرده شود؛ دراین مسیر هرچه‌قدر هم که قانون تصویب شود تا زمانی که کار به دست جوانان متعهد و انقلابی سپرده نشود امکان حل مشکلات وجود نخواهد داشت.

رییس مجلس خبرگان در ادامه تاکید کرد: بنابراین مقام معظم رهبری برای مقابله با مشکلات حداکثر اختیارات را به قوا و دستگاه‌های مسوول ارایه فرموده‌اند و این دستگاه‌ها باید پاسخگو باشند.

  تلاش برخی برای تحمیل هزینه به رهبری

او در ادامه بااشاره به عبرت‌هایی که باید از مذاکرات برجام گرفت، گفت: برجام ثابت کرد که شیطان بزرگ یعنی امریکا قابل اعتماد نیست و باید از این مهم عبرت بگیریم و بدانیم که در آینده نیز امریکا کشوری قابل اعتماد برای طرف مذاکره قرار گرفتن نیست. آیت‌الله جنتی با اشاره به ضعف مذاکره‌کنندگان و عدم رعایت خطوط قرمز گفت: عده‌ای به دنبال تحمیل هزینه‌های برجام به رهبری هستند؛ این امر در حالی است که ایشان خطوط قرمز را برای مذاکرات تعیین کرده بودند و عدم رعایت این خطوط قرمز، زیان برجام را متوجه مذاکره‌کنندگان می‌کند.رییس مجلس خبرگان با اشاره به رفتار مزورانه ترامپ رییس‌جمهور امریکا گفت: ترامپ با وجود خروج از برجام و اعمال تحریم‌های دومرحله‌ای علیه مردم ایران اعلام کردکه حاضر است بدون پیش‌شرط مذاکره کند. حتی بعضی از شیطنت‌ها در جریان است تا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل میان ترامپ و آقای روحانی دیداری صورت گیرد که این امر توجه بیشتر رییس‌جمهور و همراهان وی در جریان سفر به مقر سازمان ملل را می‌طلبد. او با اشاره به تهدید امریکایی‌ها به جنگ علیه ایران گفت: امریکا اعلام کرده که گزینه مقابل مذاکره جنگ است این در حالی است که مقام معظم رهبری فرمودند: مذاکره نمی‌کنیم و جنگ هم نخواهد شد چرا که هزینه‌ها و تبعات اقدام نظامی برای امریکایی‌ها غیرقابل محاسبه و کنترل است.

  ناراضی‌سازی؛ راهبرد دشمن

رییس مجلس خبرگان یادآورشد: راهبرد دشمن در ایجاد اخلال در کشور این است که مردم را ناراضی کند. مردم در این شرایط دشوار ناراضی هستند و حق دارند که ناراضی باشند، اما ما مسوولان باید طوری عمل کنیم که قلب آنان آرام شود و بتوانند راحت‌تر این شرایط را پشت سر بگذارند. مردم باید بفهمند مقامات نیز باآن‌ها همدرد هستند.

او با بیان اینکه باید با کسانی که عامل نوسانات در بازار و اقتصاد کشور و مفسدان دانه درشت هستند برخورد کرد، اظهار داشت: رییس قوه قضاییه باید در این موضوع پیگیر باشد، لازم است با همه عوامل این تشنج‌ها بیشتر برخورد کنند و آنها را در هر رده و دستگاهی هستند پیداکند.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: اقدامات خوبی تا اینجا شده دست تان درد نکند، اما اقدامات باید ادامه پیداکند، برخورد‌ها بامفسدان و اخلالگران بیشتر شود و از هر جناحی باشند دستگیر و به دست عدالت سپرده شوند.

 

ارسال نظر