روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۷۳۹

   فراکسیون امید با استعفای الیاس حضرتی مخالفت کرد؛ خانه ملت| نماینده مردم تهران از مخالفت فراکسیون امید با استعفایش خبر داد. الیاس حضرتی درباره آخرین وضعیت بررسی استعفایش در فراکسیون امید، گفت: فراکسیون امید با استفعای ارایه شده مخالفت کرده است. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بر این اساس در فراکسیون امید مجلس حضور خواهم داشت.

     ارجاع سوال از رییس‌جمهور به قوه قضاییه منتفی شد؛ ایسنا| سخنگوی هیات رییسه مجلس با اشاره به جلسه صبح دیروز هیات رییسه گفت که ارجاع سوال از رییس‌جمهور به قوه قضاییه منتفی شد. بهروز نعمتی اظهار کرد: هیات رییسه در جلسه روز (یکشنبه) خود به این نتیجه رسید که چون موضوع سوال از رییس‌جمهور استنکاف از قانون نبوده است و سوال کنندگان هم این موضوع را در سوالات‌شان قید نکرده‌اند، ارجاع سوال به قوه قضاییه موضوعیت ندارد. هفته گذشته سوال از رییس‌جمهور در ۵ محور مطرح شد که نمایندگان تنها درباره موضوع تحریم‌های بانکی از پاسخ‌های رییس‌جمهور قانع شدند.

     موافقت مجلس با دو فوریت طرح تامین کالاهای اساسی؛ ایلنا| وکلای ملت در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی با طرح قانونی دو فوریتی تامین کالاهای اساسی موافقت کردند. از ۲۳۶ نماینده حاضر در صحن ۱۵۹ نفر رای موافق، ۳۴ نفر رای مخالف و چهار نفر رای ممتنع دادند. بر اساس این گزارش، طرح مذکور با امضای ۶۱ نماینده تقدیم هیات رییسه شده است. نمایندگان امضاکننده این طرح عنوان کردند با توجه به اینکه به موجب سیاست ارزی جدید دولت واردات کالاهای اساسی مشمول ارز ترجیحی و به قیمت ثابت معادل هر دلار ۴۲۰۰ تومان است، ضروری است دولت برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی و حصول اطمینان از توضیح عادلانه کالاهای اساسی تمهیداتی را اتخاذ نمایند.

  دلایل طولانی‌شدن رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی؛ایرنا| سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس از نشست صبح امروز این فراکسیون با محسنی اژه‌ای برای بررسی پرونده‌های اقتصادی خبر داد.مهرداد لاهوتی اظهار کرد: با آقای محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه جلسه‌ای داشتیم که در آن پرونده‌های مربوط به مفاسد اقتصادی مورد بحث قرار گرفت. نمایندگان این موضوع را مطرح کردند که چرا فرآیند رسیدگی به این پرونده‌ها طولانی است و نیاز است با جدیت بیشتری کار شود. او اضافه کرد: آقای محسنی اژه‌ای هم توضیحاتی را ارایه کردند و گزارشی از اقدامات قوه قضاییه برای پیشگیری مطرح کردند. ایشان همچنین به خلأهای قانونی اشاره کردند و گفتند در مواردی محدودیت‌های قانونی جلوی برخورد را می‌گیرد.

 

ارسال نظر