روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۶/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۶۵۶

  برگزاری دور جدید گفت‌وگوهای ایران و انگلیس؛ برنا| صبح روز شنبه دهم شهریورماه با حضور سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و آلیستر برت معاون وزیر خارجه انگلیس در امور غرب و آسیا و شمال آفریقا دور جدید گفت‌وگوهای دوجانبه ایران و انگلیس برگزار شد. همکاری‌های اقتصادی دو جانبه در پی خروج امریکا از برجام، نحوه‌ تامین سازوکارهای پولی و مالی بین دو کشور با وجود تحریم‌های امریکا اصلی‌ترین محورهای گفت‌وگو این دو دپیلمات ارشد ایرانی و انگلیسی است. در این دیدار طرفین همچنین در خصوص آخرین تحولات منطقه به رایزنی و تبادل نظر پرداختند. روزنامه گاردین پس از سفر برت به تهران گزارش کرده است که آلیستر برت در سفر خود به ایران گفت‌وگو در خصوص وضعیت نازنین زاغری و آینده توافق هسته‌ای ایران را در دستور کار خود قرار داده است.

  روابط با ازبکستان برای تحکیم ثبات منطقه تداوم خواهد یافت-پاد|رییس‌جمهور کشورمان در پیامی به «شوکت میرضیایف» رییس‌جمهور ازبکستان، فرا رسیدن سالروز استقلال این کشور را به دولت و ملت ازبکستان تبریک گفت.

روحانی با تبریک فرا رسیدن سالروز استقلال جمهوری ازبکستان به دولت و ملت این کشور، اظهارداشت: روابط دوستانه دو کشور در پرتو سیاست خارجی تعاملی و تدابیر و مساعی مشترک، بطور روزافزونی در حال توسعه و تعمیق است واطمینان دارم که این روند در چارچوب تامین منافع مشترک و تحکیم امنیت و ثبات منطقه‌ای تداوم خواهد یافت.

  انهدام یک تیم تروریستی درجنوب شرق کشور-سپاه نیوز | روابط عمومی نیروی زمینی سپاه از انهدام یک تیم تروریستی در منطقه مرزی سراوان و هلاکت و زخمی شدن هفت تروریست در این عملیات خبر داد.

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در ساعات اولیه بامداد روز جمعه ۹ شهریور یک تیم تروریستی وابسته به استکبار جهانی که از مرزهای کشور همجوار قصد نفوذ به داخل و ارتکاب اقدامات خرابکارانه و ضد امنیتی داشت، با هوشیاری رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه مواجه و طی یک درگیری منهدم شد. این اطلاعیه افزوده است: این درگیری در منطقه عمومی سراوان در استان سیستان و بلوچستان در منطقه صفر مرزی و حدفاصل میل‌های ۱۵۸ تا ۱۶۰ رخ داد که طی آن چهار تن از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و سه تن دیگر از آنان زخمی شدند.

 استقبال از برگزاری کنسرت‌های خیابانی-ایسنا| رییس دفتر رییس‌جمهوری کشورمان در خصوص برگزاری کنسرت‌های خیابانی اظهار کرد: فکر می‌کنم ابتکار بسیار خوبی است و باید از برگزارکنندگان و هنرمندانی که در این کار مشارکت دارند، تقدیر شود.

محمود واعظی، در حاشیه برگزاری کنسرت‌های رایگان ارکستر سازهای ملی با خوانندگی محمد معتمدی، اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که در برگزاری کنسرت در تهران و سایر شهرها داریم و هزینه بسیار بالایی که برای برگزاری هر کنسرت صرف می‌شود، مردم هم متحمل هزینه‌های تهیه بلیت می‌شوند و معمولا یک قشر خاص می‌توانند از کنسرت‌ها استفاده کنند.

او تصریح کرد: قطعا دولت هم باید کمک کند و در حال حاضر هم معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان حامی امشب این‌جا هستند و این نشان‌دهنده این است که دولت در برگزاری چنین فضاهایی جدی است.

  دشمن توان مقابله با قدرت دفاعی ایران را ندارد-باشگاه خبرنگاران|عزیزی دلشاد گفت: اینکه دشمنان کمتر از گزینه نظامی روی میز صحبت می‌کنند به دلیل تغییر مواضع نیست، بلکه توان مقابله با قدرت دفاعی ایران را در خود نمی‌بینند.

سردار محمد عزیزی دلشاد با تاکید بر اینکه افزایش ظرفیت‌های دفاعی ایران باعث شده گزینه نظامی از روی میز کشورهای متخاصم برداشته شود، اظهار کرد: ایران در طول تاریخ هیچگاه به کشوری هجمه نبرده و در حال حاضر نیز ایران مواضعی منطقی، اصولی و صحیحی در منطقه دارد و تحلیلگران منصف ویژگی قابل اعتماد بودن ایران را تایید می‌کنند.

  طرح مجلس برای اصلاح قانون سازمان تعزیرات حکومتی؛ تسنیم| یحیی کمالی‌پور عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه مشترک اعضای این کمیسیون با رییس سازمان تعزیرات حکومتی، اظهار داشت: رییس سازمان تعزیرات در این جلسه عنوان کرد که این سازمان اختیارات لازم برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز را ندارد و قوانینی که تاکنون در این راستا تصویب شده جامع و کامل نیست.وی افزود: مسوولان سازمان تعزیرات حکومتی در این جلسه پیشنهاداتی در زمینه اصلاح قانون این سازمان مطرح کردند. هیات رییسه کمیسیون پیشنهادات مذکور را برای بررسی بیشتر به مرکز پژوهش‌های پارلمان ارسال کردند تا پس از بررسی و جمع‌بندی در قالب یک طرح به کمیسیون ارجاع شود.

 

ارسال نظر