تنها گذاشتن دولت اشتباهی نابخشودنی است

۱۳۹۷/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۲۳۶
تنها گذاشتن دولت اشتباهی نابخشودنی است

ادامه از صفحه اول

رییس‌جمهور با بیان اینکه نهاد روحانیت و نهاد دین و دولت در کنار هم هستند، گفت: حاکمیت، دولت و نظام نمی‌توانند از هم فاصله داشته باشند، فقاهت و ولایت، حوزه‌های علمیه و روحانیت از آغاز انقلاب در کنار دولت بوده‌اند و دولت نیز در مسیر ارشادات آنها حرکت کرده است.

هیچ کس نمی‌تواند به دریا قدم بگذارد و انتظار داشته باشد پایش خیس نشود یا بدتر پایش را در دریا بگذارد و نسبت به خیس شدن پایش منکر شود، همه با هم هستیم و آرمان بزرگ انقلاب هدف همه ماست.

روحانی با تاکید بر اینکه مشکلات جامعه و توطئه بیگانگان و ایستادگی در برابر آن وظیفه همه ماست، تصریح کرد: بی تردید با وحدت به خوبی از این مشکلات عبور خواهیم کرد.

رییس‌جمهور همچنین خطاب به دولتمردان نیز گفت: در هفته دولت انتظار من از دولتمردان این است که تلاش و زحمات یکسال گذشته را برای مردم تشریح کنند. ما به درد و رنج مردم واقف هستیم و همه تلاش ما این است که در برطرف کردن آنها گام‌های مثبت و رو به جلویی‌برداریم و هیچ تردیدی در پیروزی نهایی این ملت نداریم. ما با وحدت و اتحاد با یکدیگر و استقامت توانستیم تلاش لابی‌های صهیونیستی را در سالن‌های مجلس سنا و مجلس نمایندگان آن کشور خنثی کنیم، ما توانستیم توطئه‌های امریکا را در سالن اجلاس شورای امنیت سازمان ملل خنثی کنیم.

روحانی در ادامه افزود: ما توانستیم اتهامات آنها علیه ایران را در قبال افکار عمومی بزداییم و توطئه‌های آنها را در دل آژانس بین المللی خنثی کردیم. این ملت به خوبی توانست از همه مشکلات سرفرازانه عبور کند. امروز ما با امام خود عهد می‌بندیم، امامی که مردم سالاری دینی را به ما یاد داد و به ما گفت که در برابر مردم که ولی نعمت شما هستند باید خدمتگزار باشید؛ ما بار دیگر با امام و آرمان هایش عهد می‌بندیم که برای خدمت به مردم تلاش می‌کنیم و مطمئن هستیم که خداوند هم در این مسیر یار این ملت بزرگ خواهد بود.

 خیری که در پشت شرارت‌ها نهفته است

قبل از اظهارات رییس‌جمهوری؛ یادگار امام با اشاره به شرایط امروز منطقه و جهان گفت: شاید در شرّی که امروز به سبب دشمنی‌های خارجی بر ما مستولی شده خیری باشد و آن انسجام دوباره فرزندان انقلاب است؛ چرا که از دست رفتن آن انسجام در مقاطعی می‌توانست پایه‌های نظام را متزلزل کند.

سیدحسن خمینی در مراسم تجدید میثاق رییس‌جمهوری و اعضای هیات دولت با آرمان‌های امام راحل طی سخنانی ضمن تبریک هفته دولت، اظهار داشت: به توانایی دوستان‌مان در دولت بسیار امیدوار و مطمئن هستم با اتکا به امید می‌توانیم از تمام گردنه‌ها عبور کنیم و بدون تردید امروز بزرگ‌ترین عامل برای برون‌رفت از شرایط کنونی برخورداری از روحیه امید است.

یادگار امام ادامه داد: امروز بی‌تردید بزرگ‌ترین عامل برون رفت از شرایط موجود تزریق امید و توانایی فرزندان این کشور است؛ در راس آنها دولت که در صف اول مبارزه با دسیسه‌ها هستند.

او با اشاره به اینکه رییس‌جمهور امید را از مواریث بزرگ امام برای جامعه ما تعریف کرد، گفت: ما می‌توانیم با اتکای به این امید از گردنه‌های امروز هم مانند شرایط بسیار سختی که در سال‌های جنگ و بعد از جنگ داشتیم، عبور کنیم. روزهای خوشی را در پیش روی داریم که ان شاء‌الله با توجه به آنها مسیرمان را بهتر و با صلابت‌تر ادامه دهیم.

سیدحسن خمینی اظهار داشت: یکی از فلسفه‌هایی که برای شر در تاریخ آورده‌اند این است که اگر با نگاه عمیق نگاه کنیم ممکن است خیری در آنها نهفته باشد. شاید در شرّی که امروز به سبب دشمنی‌های خارجی بر ما مستولی شده خیری باشد و آن انسجام دوباره فرزندان انقلاب است چراکه از دست رفتن آن انسجام در مقاطعی می‌توانست پایه‌های نظام را متزلزل کند.

یادگار امام ادامه داد: آثار این امید را در جان و روح همه مردم دیده ایم، می‌بینیم و انشاء‌الله خواهیم دید؛ و راه آن هم بیش از چیزی انسجام همه نیروها و به خصوص مدیران کشور در نهادهای دولتی و غیر دولتی است که دست در دست هم بتوانند به نیازهای واقعی مردم پاسخ مطلوب دهند. من به توانایی دولت و به قدرت و توانایی جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب بسیار امیدوار هستم. مردم ما امیدوار بوده‌اند، هستند و خواهند بود.

سید حسن خمینی در پایان اظهار داشت: از خداوند مسالت می‌کنیم انسجام و همدلی‌ای که لازمه چنین شرایطی هست را در جان و روح همه ما مستولی کند.

 

 

ارسال نظر