روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۶/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۱۴۸

   آغاز دادگاه‌های علنی اخلالگران در نظام پولی و ارزی از یکشنبه

تسنیم|دادگاه‌های علنی اخلالگران در نظام پولی و ارزی از روز یکشنبه آغاز خواهد شد و رسانه‌ها مجاز به انتشار اسامی متهمان و محتوای جلسات رسیدگی به این پرونده‌ها هستند. جلسات رسیدگی به اتهامات اخلالگران در نظام پولی و ارزی کشور از روز یکشنبه 4 شهریور در شعبه‌های اول و دوم دادگاه ویژه آغاز به کار خواهد کرد.بر اساس این گزارش این دادگاه‌ها به صورت علنی برگزار می‌شود و انتشار اسامی متهمان و همچنین محتوای جلسه برای رسانه‌ها بلامانع خواهد بود. همچنین بر اساس اخبار دیگری جلسه رسیدگی به اتهامات حمید باقری درمنی متهم فساد اقتصادی صبح روز شنبه سوم شهریور به ریاست قاضی صلواتی برگزار خواهد شد؛ ضمن اینکه بر اساس اعلام رسانه ها دادگاه اسفندیار رحیم مشایی نیز روز شنبه برگزار می شود.

  در نظر گرفتن شرایط زمانی و منطقه در موضوع سوال از رییس‌جمهور

باشگاه خبرنگاران|مدیرکل سیاسی وزارت کشور می‌گوید: سوال از رییس‌جمهور یکی از حقوق نمایندگان است؛ اما آنها باید شرایط زمانی و کلی منطقه برای این مساله را در نظر بگیرند.بهرام سرمست با اشاره به تغییر استانداران و فرمانداران نیز گفت: این موضوع بر اساس مصاحبه‌ای که وزیر کشور داشتند مربوط به معاون سیاسی است که وی در حال بررسی این مساله است.

  برگزاری انتخابات الکترونیک ابلاغ شد

ایلنا| رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از نامه به دولت برای برگزاری انتخابات سال آینده پارلمان به صورت الکترونیکی خبر داد.محمد جواد کولیوند از ارسال نامه به دولت برای برگزاری انتخابات سال آینده مجلس به صورت الکترونیکی خبر داد و گفت: برگزاری انتخابات مجلس به صورت الکترونکی به دولت ابلاغ شده و قوه مجریه نیز این موضوع را به وزارت کشور ابلاغ کرده است.

   دادگاه لاهه به زودی به شکایت ایران از امریکا رسیدگی می‌کند

 ایرنا|خبرگزاری فرانسه گزارش داد که شکایت حقوقی تهران از اقدامات امریکا علیه ایران روز دوشنبه در دادگاه بین المللی لاهه که بلندپایه‌ترین مرجع حقوقی سازمان ملل متحد به شمار می‌رود، مطرح می‌شود. تهران پرونده شکایت از تصمیم دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا را برای ازسرگیری اقدامات این کشور علیه ایران، ماه گذشته (ژوئیه) در دادگاه بین المللی لاهه گشود. انتظار می‌رود تصمیم‌گیری و صدور حکم موقت دادگاه لاهه درباره این درخواست تهران 2 ماه طول بکشد و شاید حکم نهایی این پرونده تا چند سال آتی صادر نشود. تهران می‌گوید، تصمیم ترامپ برای خروج از برجام و اقداماتش که به اقتصاد ایران آسیب می‌رساند، ناقض پیمان دوستی و روابط اقتصادی دوجانبه است که در سال 1955 میان دو کشور امضا شده است.

 

 

ارسال نظر