روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۸۰۶

     پیام تسلیت روحانی به رییس‌جمهور ایتالیا؛پاد|

رییس‌جمهوری کشورمان در پی کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم شهر جنوا در حادثه ریزش پل هوایی، از طرف دولت و ملت ایران مراتب همدردی خود را به رییس‌جمهور ایتالیا، دولت و مردم این کشور به ویژه خانواده قربانیان این حادثه دلخراش ابراز کرد.

در بخشی از این پیام آمده: « جناب آقای سرجو ماتتارللا؛ رییس‌جمهوری ایتالیا؛ ضمن ابراز تسلیت، از طرف دولت و ملت ایران مراتب همدردی خود را به جنابعالی، دولت و مردم ایتالیا، به ویژه خانواده قربانیان این حادثه دلخراش ابراز می‌کنم.».

     برنامه این هفته کمیسیون‌های مجلس؛ تعادل| نمایندگان مجلس تقاضای استیضاح وزیران کشور و آموزش و پرورش و اجلاس سران کشورهای عضو دریای خزر در «آکتائو»ی قزاقستان درباره رژیم حقوقی دریای خزر را در جلسات کمیسیون‌های تخصصی بررسی خواهند کرد . همچنین اعضای کمیسیون اجتماعی طرح تشکیل وزارتخانه‌های انرژی و آب و محیط زیست، طرح اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی و طرح ایجاد وزرای منطقه‌ای را بررسی می‌کنند. بررسی دعاوی مطروحه جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده امریکا در دادگاه بین‌المللی لاهه (خروج امریکا از برجام و مصادره دو میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران توسط امریکا)، ادامه بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم و دعوت از وزیر امور خارجه جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان نیز از برنامه‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است.

   بولتون درباره ایران و سوریه با روسیه مذاکره می‌کند؛ ایسنا| یکی از مقامات دولت امریکا اظهار کرد، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگو با همتای روس خود در ژنو درباره پیمان‌های کنترل تسلیحات و نقش ایران در سوریه صحبت خواهد کرد.به گزارش رویترز، این دیدار به دنبال نشست دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا و ولادیمیر پوتین، همتای روس او در هلسینکی، صورت می‌گیرد.این مقام دولت امریکا که از موضوع مذاکره جان بولتون، مشاور امنیت ملی امریکا با نیکولای پاتروشف، همتای روس او خبر داده، گفته است که مساله نقش ایران در سوریه و وضعیت انسانی در این کشور از جمله مسائل مورد بررسی در گفت‌وگوی ترامپ و پوتین بوده‌اند.به گفته این مقام امریکایی، دو طرف درباره لزوم خروج ایران از سوریه موافق بوده‌اند اما روسیه آن را اقدامی دشوار دانسته است.

   ورود کمیسیون اصل ۹۰ به پرونده احتکار‌ کالا؛ تسنیم| نایب‌رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از جلسه اعضای این کمیسیون با مسوولان دستگاه‌های نظارتی و قضاییه درباره موضوع احتکار کالا خبر داد. امیر خجسته با بیان اینکه دستگاه قضا و دولت باید به این مساله ورود کرده و برخورد قاطعی با محتکرین داشته باشند ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی باید با این مساله برخورد قوی و عملیاتی داشته باشند تا دیگر کسی جرأت چنین کاری را نداشته باشد. خجسته با بیان اینکه گزارش‌هایی درباره احتکار کالا‌ها از برخی از استان‌ها به کمیسیون اصل نود واصل شده است، تصریح کرد: در جلسه این هفته کمیسیون با حضور مسوولان دستگاه‌های نظارتی و قضا، این موضوع را بررسی و گزارشی در این باره به هیات رییسه ارایه می‌شود.

   مسائل مطرح شده در جلسه استیضاح را پیگیری می‌کنیم؛ایلنا| سرپرست وزارت کار گفت: مسائلی که در جلسه استیضاح مطرح شد را از طریق مجاری قانونی مورد پیگیری قرار خواهیم داد. تقریبا مسائلی که درباره سازمان بهزیستی شد را با ارایه مستندات، مدارک و ادله کافی به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارایه می‌کنیم.

انوشیروان محسنی بندپی درخصوص اتهامات مطرح شده علیه وی و وزارت کار در جلسه استیضاح علی ربیعی در مجلس گفت: یکی از ویژگی‌های آقای ربیعی شفافیت در اقدامات و عملکردشان است. این مساله مختص به خودشان هم نبود بلکه ایشان به همه مسوولان و دستگاه‌های تابعه وزارت کار نیز بر انضباط مالی، اثربخشی اقدامات، اطلاع‌رسانی، پاسخگویی و شفافیت تاکید می‌کردند.

   سیستم پدافند هوایی هوشمند رونمایی می‌شود؛باشگاه خبرنگاران| معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه در صنایع دفاعی وابسته به خارج نیستیم گفت: سیستم پدافند هوایی و هواپیما‌های جنگنده هوشمند که به دست متخصصان و دانشمندان داخلی تولید شده، به زودی رونمایی می‌شود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار رضا مظفری‌نیا با بیان اینکه صنعت دفاعی ایران وارد مرحله جدیدی شده است از ترسیم نقشه راه صنعت دفاعی کشور به دستور فرماندهی کل قوا خبر داد. او با اشاره به اینکه دشمنان از صنایع موشکی و دفاعی ایران در هراس هستند گفت: صنایع موشکی ایران به هیچ‌وجه قابل مذاکره نیست.

 

 

ارسال نظر