گزارش

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۷۳۱

     دادگاه مجرمان اقتصادی علنی و سریع باشد؛ روابط عمومی شورای نگهبان|  دبیر شورای نگهبان گفت: دادگاه‌های مجرمان اقتصادی باید علنی و سریع برگزار شود و قضاتی انتخاب شوند که تهدید و تطمیع مفسدان اقتصادی بر آنان موثر واقع نشود تا به سرعت به نتیجه برسد.  آیت‌الله احمد جنتی در نشست هفتگی اعضای این شورا با ابراز نگرانی و تاسف شدید از اوضاع اقتصادی کشور و معیشت مردم، اظهارداشت: در مواقع اضطراری، انقلابی عمل کردن عین قانون است و گاهی برای مقابله با فساد، روال عادی مبارزه نتیجه بخش نیست.

     حکم یکسال زندان غلامحسین کرباسچی تایید شد؛ میزان| حکم یکسال زندان غلامحسین کرباسچی که به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده بود، از سوی دادگاه تجدید نظر تایید شد. حکم اولیه با اعتراض وکیل کرباسچی مواجه شد اما اعلام شد که پس از بررسی این پرونده در دادگاه تجدیدنظر به استناد ماده ٥٠٠ قانون مجازات اسلامی، در تاریخ ٢٢/٥/٩٧ حکم قطعی صادر و برای اجرا ابلاغ شده است. در توضیح این خبر که میزان آن را منتشر کرده آمده است: غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی سال گذشته در حاشیه مراسمی در اصفهان اظهاراتی توهین آمیز نسبت به شهدای مدافعان حرم داشت که با اعتراضات وسیع مردمی در سراسر کشور مواجه شد و دستگاه قضا به این موضوع ورود کرد.

     بسیج آماده همکاری با سازمان تعزیرات حکومتی است؛ باشگاه خبرنگاران| جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین اعلام کرد: بسیج آمادگی هرگونه همکاری با سازمان تعزیرات حکومتی را دارد. سردار سرتیپ پاسدار «محمدحسین سپهر» جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین چهارشنبه 24 مردادماه اظهار کرد: بسیج آمادگی هرگونه همکاری با سازمان تعزیرات حکومتی را دارد. او ضمن تشکر از اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی عنوان کرد: بسیج آمادگی دارد در هر عرصه‌ای که نیاز باشد به دولت کمک کند. در بحث احتکار و ماموریت‌های سازمان تعزیرات چنانچه ساز و کارهای همکاری اعلام شود، آمادگی کامل داریم.

     ترور مامور نیروی انتظامی در شهرستان روانسر؛ ایلنا| معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از ترور یکی از ماموران انتظامی شهرستان روانسر خبرداد. سرهنگ محمدرضا آمویی ضمن تایید این خبر گفت: حوالی ساعت 30: 21 شب ۲۳ مرداد  ماه سال‌جاری فرد یا افرادی ناشناس ‌به در منزل سرگرد حسن ملکی مراجعه می‌کنند. وی ادامه داد: پس از آنکه این همکار انتظامی، در منزل خود را باز می‌کند مورد هدف ضاربان با اسلحه‌ای که در اختیار داشته‌اند، قرار می‌گیرد و پس از اصابت چندین گلوله جان خود را از دست می‌دهد.

     احتمالا ازتعهدات برجامی بکاهیم؛ مهر| سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: باید در برجام توازنی بین تعهدات و مزایا وجود داشته باشد، اگر تعهدات خود را انجام دهیم ولی مزایایی نباشد ادامه برجام معنا ندارد و ممکن است از تعهدات بکاهیم.  کمالوندی در مورد آمادگی سازمان انرژی اتمی نیز گفت: اگر کشور بخواهد تصمیمی برای فشار به طرف مقابل بگیرد، می‌توان کارهایی را انجام داد ولی توصیه کارشناسان ما این است که روند تحقیق و توسعه بصورت کامل طی شود تا فرآیند بهینه سازی و توسعه به‌صورت طبیعی انجام شود.  او   اظهارداشت: فکر می‌کنم تا چند ماه آینده طرف چینی تایید طراحی تفصیلی ما را انجام دهد.

     توافق ایرانی -عراقی - ترکیه‌ای در رابطه با امنیت مرزها؛ برنا| وزیر کشور عراق اعلام کرد که با همتایان ایرانی و ترکیه‌ای‌اش برسر امنیت مرزها و مقابله با قاچاق توافق کرده‌اند. قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق در گفت‌وگو با السومریه نیوز در آنکارا پایتخت ترکیه گفت: نشستی میان وزرای کشور عراق، ترکیه و ایران برگزار شد و در این نشست بر مساله ایجاد امنیت در مرزها و منع ورود موادمخدر و مقابله با قاچاق که هر از گاهی اتفاق می‌افتد توافق کردیم. براساس این گزارش، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق روز سه‌شنبه در راس هیاتی از دولت عراق از جمله قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق به آنکارا پایتخت ترکیه سفر کرده است.

     کشورهای ناقض تحریم‌های ایران را مسوول می‌دانیم؛ ایسنا| هیتر نائورت، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا درنشست خبری هفتگی خود به اظهارات اخیر حیدرالعبادی نخست وزیر عراق که گفته بود  این کشور به تجارت با ایران ادامه خواهد داد، اما از دلار استفاده نخواهد کرد واکنش نشان داد. بنابر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه امریکا نائوت گفت: من این گزارشات را مطالعه کرده‌ام و شما از نگرانی‌های ما درباره ایران و تجارت با این کشور مطلعید. ما به مسوول دانستن کشورهایی که تحریم‌هایمان را نقض می‌کنند ادامه خواهیم داد. سخنگوی دستگاه دیپلماسی امریکا در ادامه به تکرار ادعاهای بی‌اساس و خصمانه واشنگتن علیه کشورمان پرداخت و گفت: از نظر من ما  در خصوص سیاست‌هایمان در قبال ایران و نگرانی‌هایمان درباره رفتار این کشور در سراسر جهان شفاف بوده‌ایم. ما تنها کشوری نیستیم که از این مساله آسیب دیده‌ایم. ما کماکان در سیاست خود برای ایستادن در برابر ایران و فعالیت‌های مخرب این کشور محکم و مصمم هستیم.

 

ارسال نظر