سیاست‌های کلان اطلاع رسانی برای مبارزه با جنگ روانی و اقتصادی

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۶۴۶
سیاست‌های کلان اطلاع رسانی برای مبارزه با جنگ روانی و اقتصادی

در روزهایی که جنگ روانی و اقتصادی دشمنان جهت حاشیه‌سازی برای کشورمان با استفاده از تمام ابزارهای حقوقی، اقتصادی و اعتباری در جریان است؛ شورای عالی هماهنگی اقتصادی، سیاست‌های کلان اطلاع رسانی برای مقابله با جنگ روانی و مسائل اقتصادی را تصویب کردند؛ سیاست‌هایی که بر اساس اعلام مسوولان قرار است راهبرد اجرایی کشور برای رویارویی با تلاش‌های دشمنان را ترسیم کند و ایران را در برابر تکانه‌های روانی و اقتصادی که دشمنان ایجاد می کنند؛ مصون سازد. تکانه‌های اقتصادی و روانی که اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان معتقدند بیشتر از آنکه در صحنه عمل قابلیت اجرایی شدن داشته باشد؛ افکار عمومی را در صحنه عملیات روانی دچار مشکل و بدبینی می سازد..

به گزارش پاد ، در این جلسه که دیروز، با حضور سران قوا و به ریاست حسن روحانی برگزار شد؛ اعضای جلسه راهکارهای لازم برای تنویر افکار عمومی و جلب مشارکت مردم از طریق اطلاع‌رسانی برای مبارزه با هر نوع اختلال در تنظیم بازار و همچنین برخورد قاطع و عادلانه با هر گونه فساد در چرخه فعالیت‌های اقتصادی را بررسی کردند.

در همین راستا سیاست‌های کلان اطلاع رسانی با هدف مبارزه با جنگ روانی و التهاب آفرینی در جامعه نسبت به مسایل اقتصادی با رویکرد آرامش بخشی و ثبات به بازار تصویب شد.

همچنین بعد از گزارش مسوولان مربوط به تنظیم بازار، پیشنهادات لازم برای جلوگیری از هرگونه کاهش عرضه کالاهای مورد نیاز مردم و در نتیجه افزایش قیمت کالاها و خدمات بررسی شد.

بر این اساس مقرر گردید دستورالعمل ایجاد توازن صادراتی با اولویت تامین نیازهای اساسی مردم و اقتصاد کشور تهیه و از سوی رئیس جمهور به دستگاههای ذی‌ربط ابلاغ گردد.

    هماهنگی برای مقابله با مشکلات

در این جلسه که در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و با هدف هماهنگی بیشتر قوا و مسوولان در زمینه ضرورت اتخاذ تدابیر و اقتدار بیشتر در برخورد با مشکلات اقتصادی کشور تشکیل شد؛ مسائل اصلی جنگ روانی آمریکا وموضوع اقتصاد کشور به‌ویژه موضوع اشتغال، ایجاد امنیت و انگیزه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری و فعالیت بخش خصوصی، مسائل مربوط به نظام بانکی کشور و شرایط اقتصادی کشور پس از آغاز رسمی جنگ روانی و اقتصادی مورد تاکید قرار گرفت. اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی در این جلسه با اشاره به اینکه عزم قوای سه‌گانه کشور بر حل مشکلات مردم است، بر ضرورت هماهنگی همه‌جانبه سه قوه برای استفاده از همه ابزارهای در اختیار در راستای تصمیم‌گیری و پیشبرد مسائل اقتصادی کشور تاکید کردند. در این جلسه سران قوا با اشاره به اینکه دغدغه‌هایی که مردم در شرایط فعلی بازار دارند،  باید مورد توجه قرار گیرد و مطمئناً مورد توجه دولت و سایر مسوولان کشور خواهد بود؛ مقرر کردند جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به‌طور منظم تشکیل و مسائل مرتبطی که در سطح سه قوه است بررسی و در مورد آنها تصمیم‌گیری شود.

همچنین با توجه به تلاش و اعمال فشار امریکا برای پمپاژ تبلیغات منفی به‌منظور ناامید کردن مردم نسبت به آینده کشور و نظام، مقرر شد ستادی با حضور نمایندگان سه قوه و با همکاری رسانه‌ها و صدا و سیما برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات تشکیل شود که مهم‌ترین وظیفه‌اش اطلاع‌رسانی صحیح در مقابل حرکات تبلیغاتی منفی دشمن علیه کشور توسط رسانه‌های معاند است. شورای عالی هماهنگی اقتصادی ضمن تأکید بر اطمینان مردم نسبت به تأمین کالاهای ضروری آنها و نیز کالاهای مورد نیاز واحدهای تولیدی، مقرر کرد تا دستگاه‌های مسوول اقدامات فوری را در این زمینه انجام دهند.

    نمی‌گذاریم ترامپ پیروز شود

موضوع اتخاذ راهبرد مناسب برای مقابله با حاشیه سازی های ترامپ موضوعی است که بلافاصله پس از خروج ترامپ از برجام در دستور کار مسوولان اجرایی قرار گرفت؛ رییس‌جمهوری و چهره‌های ارشد کابینه اش در مناسبت‌های مختلف روی این مساله تاکید داشتند که تلاش دشمنان بیشتر تزریق روحیه ناامیدی از طریق عملیات روانی پیچیده است.

18اردیبهشت ماه بود که رییس‌جمهور پس از اعلام تصمیم ترامپ مبنی بر خروج ترامپ از برجام در سخنرانی زنده اش به این نکته اشاره کرد: کار ترامپ جنگ روانی و فشار اقتصادی است؛ اما نمی‌گذاریم ترامپ در جنگ روانی و فشار اقتصادی علیه ایران پیروز شود توافقات دیگری هم بود مثل توافقات تجاری که امریکا از آن خارج شد. بنابراین این امر سابقه‌دار است . روحانی با تاکید بر اینکه ملت ایران از امشب مصمم‌تر از گذشته است، گفت: ملت ایران از امشب متحدتر از گذشته است؛ کار ترامپ جنگ روانی و فشار اقتصادی بود. نخواهیم گذاشت ترامپ در این مورد موفق شود ؛ تاریخ نشان خواهد داد، همان گونه که ملت ما در برابر همه توطئه‌ها پیروز بوده در این ماجرا هم پیروز خواهد بود.  با عبور از این دوران پرفراز و نشیب جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی فرصتی شد برای رونمایی از سندی که قرار است راهبردهای لازم برای مقابله با عملیات روانی و اقتصادی دشمنان را در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهد؛ راهبردهایی که اقتصاد ایران بیشتر از هر عامل دیگری برای رویارویی با دشمنان به آن نیاز دارد.

 

ارسال نظر