سوال از رییس‌جمهور رنگ و بوی سیاسی دارد

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۴۹۹

 

نماینده مردم خدابنده در مجلس دهم در خصوص طرح سوال از رییس‌جمهور، گفت: به نظر من در شرایطی که در آن قرار داریم سوال از رییس‌جمهور تا حدی رنگ و بوی سیاسی دارد. از طرفی زمانی باید سوال از رییس‌جمهور را مطرح کرد که جواب لازم را از وزرا و روسای سازمان‌ها نگرفته باشیم.

احمد بیگدلی در گفت‌وگو با تعادل افزود: محور سوالات از رییس‌جمهور به‌گونه‌ای تنظیم‌شده که امکانش بود که این سوال‌ها را از برخی وزرا پرسید و نظرات آنها را جویا شد. اکنون دشمنان نظام و انقلاب رفتارهای ما را رصد می‌کنند و به دنبال این هستند که از هر موردی برای اختلاف بین مسوولان استفاده کنند. مقام معظم رهبری هم همیشه نیت دشمنان نظام را به همگان گوشزد کردند و خواستار وحدت در همه سطوح شده‌اند.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: بنده به عنوان یکی از نمایندگان مجلس، سوال از رییس‌جمهور را آن‌هم در این شرایط حساس کشور لازم و ضروری ندانستم البته باید بگویم که امضا نکردن این طرح به این معنا نیست که مجلس از نقش نظارتی خود غافل شود. سوال از رییس‌جمهور حق نمایندگان است و این موضوع در قانون هم دیده‌شده ولی من این مسیر را در این برهه زمانی به نفع کشور ندیدم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حال که قرار است آقای روحانی برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان به مجلس بیایند خوب است که شفاف اتفاقات اخیر کشور را به اطلاع همه برسانند. آقای روحانی به عنوان رییس اجرایی کشور باید مشکلات پیش روی کشور را برشمرد و راهکارهایی هم که برای حل این مشکلات در نظر گرفته‌اند را در حضور نمایندگان مردم مطرح کنند. بالطبع آقای رییس‌جمهور هم خواسته‌هایی را از مجلس دارند که می‌توانند در روز پاسخگویی عنوان کنند تا مجلس هم برای کمک به دولت مصمم‌تر شود. امیدوارم رییس‌جمهور حضورش را در مجلس به یک فرصت تبدیل کند تا درنهایت این برنامه و پاسخگویی به تعامل هر چه بیشتر دولت و مجلس منجر شود.

 

 

ارسال نظر