روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۴۲۵

 رییس‌جمهور در حکمی محسنی‌بندپی را سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرد؛ پاد|  در این حکم آمده است: « جناب آقای دکتر انوشیروان محسنی‌بندپی؛ براساس اصل 135 قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و سوابق اجرایی و مدیریتی جناب‌عالی به موجب این حکم شما را به سرپرستی «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» منصوب می‌نمایم. امید است با عنایت الهی و همکاری کلیه کارکنان آن وزارت، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.»

 مقامات ایران و امریکا در نیویورک دیدار نمی‌کنند؛ تسنیم| محمدجواد ظریف وزیرامور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در آینده نزدیک با مقام‌ امریکایی از جمله پمپئو دیدار کند؟ گفت: خیر؛ دیداری صورت نمی‌گیرد. وی در خصوص تحلیل برخی رسانه‌ها درباره احتمال دیدار مقام‌های ایرانی و امریکایی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: ‌خیر. قرار نیست دیداری صورت بگیرد. ما بارها موضع خود را اعلام کردیم. درباره پیشنهاد اخیر ترامپ نیز موضع رسمی‌ هم از سوی رییس‌جمهور و هم از سوی ما اعلام شد.امریکایی‌ها صداقت ندارند. ضمن اینکه آنها درگیر اعتیاد خود هستند، اعتیاد تحریم اجازه نخواهد داد که ‌گفت‌وگویی صورت بگیرد. وزیر امورخارجه در پاسخ به این سوال که آیا قرار است پیامی از سوی امریکا با واسطه طرف عمانی داده شود؟  گفت: خیر پیامی نیست و پیامی وجود ندارد.

 تحریم‌های امریکا مانع همکاری‌ آنکارا با تهران و مسکو نمی‌شود؛ ایلنا| «بن‌علی ییلدریم» نخست‌وزیر سابق ترکیه، در واکنش به تشدید جنگ تجاری علیه این کشور از سوی امریکا، گفت: تحریم‌هایی که ایالات متحده تحمیل کرده است، اینک به جنگ جهانی اقتصادی تبدیل می‌شود. ییلدریم خاطرنشان کرد: مواضع خصمانه‌ای که از ایران گرفته تا روسیه و اینک ترکیه را در منطقه اوراسیا هدف قرار داده است، هرگز مانع همکاری‌ها و همبستگی‌ها میان کشورهای‌‌‌مان نمی‌شود. وی اظهار داشت: امریکا باید بداند که هیچ همپیمانی به جز دلار ندارد.

 العبادی به تهران می‌آید؛ ایسنا| خبرگزاری اسکای پرس از رسانه‌های عراقی، اعلام کرد که بنا به دعوت ایران، حیدر العبادی نخست وزیر عراق هفته آینده به تهران می‌آید. این خبرگزاری به نقل از یک منبع اعلام کرد که هدف از این سفر گفت‌وگو در رابطه با آخرین دستاوردها و تحولات سیاسی است.

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق اخیرا در واکنش به از سرگیری تحریم‌های امریکا علیه ایران گفت که ما مخالف وضع تحریم علیه ایران هستیم اما بغداد به منظور حمایت از ملت عراق به این تحریم‌ها پایبند خواهد بود. این موضع وی با مخالفت‌های گسترده‌ای در دو کشور عراق و ایران مواجه شد.

 انهدام یک تیم تروریستی در شمال غرب کشور؛ سپاه نیوز| قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه خبر داد: یک تیم تروریستی وابسته به استکبار جهانی که قصد نفوذ از منطقه شمال‌غرب کشور را داشت در کمین رزمندگان اسلام گرفتار و ۱۱ تروریست به هلاکت رسیدند.

روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شب گذشته یک تیم مجهز تروریستی وابسته به استکبار جهانی و سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه که قصد نفوذ به کشور از منطقه مرزی اشنویه برای ایجاد ناامنی و انجام اقدامات خرابکارانه را داشت، در کمین رزمندگان غیور و شجاع قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه گرفتار و طی درگیری سنگین حداقل ۱۰ تن از تروریست‌ها به هلاکت رسیده و تعداد دیگری نیز زخمی شدند. این اطلاعیه افزوده است: با انهدام این تیم تروریستی مقادیر قابل توجهی سلاح، مهمات و تجهیزات ارتباطی ضبط و به دست رزمندگان اسلام افتاده است.

 کنایه سنگین ربیعی به لاریجانی؛ تعادل| علی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتشار توئیتی بخشی از کتاب شازده کوچولو را در قالب کنایه به رییس مجلس منتشر کرد.

علی ربیعی در توییتر خود نوشت: «کتاب شازده کوچولو را برای علی لاریجانی می‌فرستم. زیر این متن خط می‌کشم « فرمانروا به شازده گفت: تو را وزیر دادگستری می‌کنم. شازده: کسی نیست که من او را محاکمه کنم. فرمانروا گفت: خودت را محاکمه کن. سخت‌ترین کار دنیاست اینکه بتونی درباره خودت قضاوت درستی داشته باشی و عادلانه خودت را محاکمه کنی.»

 احمدی‌نژاد بیکار است؛ برنا| عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: از احمدی‌نژاد باید با بی‌اعتنایی رد شویم تا ان شاءالله یا عزراییل سراغ او آید یا خودش متنبه شود و از این کارهای سطحی و کودکانه  دست  بردارد.

«سید رضا اکرمی»، درخصوص «اقدامات رسانه‌ای احمدی‌نژاد» گفت: در بین 80میلیون جمعیت یکسری آدم دربُ و داغون هم داریم. به جد بر این باور هستم که آقای احمدی‌نژاد بیکار بوده و به دنبال خودنمایی است و می‌خواهد مطرح باشد. چون با او کاری ندارند فکر کرده که بی گناه است و دیگران گناهکار.

 

ارسال نظر