پیشنهاد یک نماینده به دولت برای کمک به اقشار ضعیف

۱۳۹۷/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۳۳۹
پیشنهاد یک نماینده به دولت
برای کمک به اقشار ضعیف

نماینده اصلاح‌طلب تهران در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد با صرفه جویی در مصرف بنزین، می‌توان یارانه چهار دهک پایین جامعه را به 120 هزارتومان افزایش دهیم.

الیاس حضرتی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به گفت‌وگوی تلویزیونی رییس‌جمهور، اظهار کرد: آقای رییس‌جمهور در این گفت‌وگو به خوبی سیاست جدید ارزی، سوال نمایندگان و مذاکره را تبیین کرد، ما هم فکر می‌کنیم سوال از رییس‌جمهور فرصتی بی‌نظیر و طلایی به آقای روحانی می‌دهد و ایشان می‌تواند با استفاده از این فرصت بسیاری از ناگفته‌ها را مطرح کند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: دولت باید علاوه بر سیاست‌های ارزی، بسته اقتصادی برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر و مناطق محروم تهیه کند، اینها کسانی هستند که زیر چرخ افزایش قیمت‌ها و تلاطم‌های اقتصادی در حال له شدن هستند. ما می‌توانیم قیمت سوخت را در حد هزار تومان ثابت نگه داریم ولی میزان مشخصی را تعیین کنیم مثلا ماهیانه 60 لیتر با کارت سوخت سهمیه تعیین شود و مابقی صرفه‌جویی شود. در این شرایط 30 تا 40 میلیون لیتر در روز امکان صرفه‌جویی وجود دارد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه میزان مصرف روزانه بنزین و گازوئیل در روزهای عادی 95 میلیون لیتر و در روزهای تعطیل 120 میلیون لیتر است، اظهار کرد: این میزان مصرف برای کشوری که در حال جنگ است به منزله آتش زدن به منابع خودش است. ما می‌توانیم میزان صرفه‌جویی شده را به چهار پنج دهک پایین ختصاص دهیم و یارانه آنها را از 45 هزار تومان به 120 هزار تومان افزایش دهیم.

 

ارسال نظر