روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۱۰۲

 حضور سرزده رهبر معظم  انقلاب در منزل شهید حسن‌زاده| حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی شب گذشته در منزل شهید سید محمدجواد حسن‌زاده حضور یافتند و با خانواده او دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار مقام معظم رهبری سه انگشتر و یک جلد قرآن با دست‌نوشته خود را به خانواده شهید تقدیم کردند. بنا بر این گزارش، شهید مدافع حرم سید محمد جواد حسن زاده، فرزند شهید دفاع مقدس نجفعلی حسن‌زاده مهرماه سال ۹۵ در دفاع از حرم اهل‌بیت‌(ع) در سوریه به شهادت رسید. از این شهید ۲ دختر به یادگار مانده است که دختر کوچک او چند ماه پس از شهادت پدر به دنیا آمد.

 سپاه به مسائل سیاسی ورود نکرده است؛ ایسنا| سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سپاه به مسائل سیاسی ورود پیدا نکرده است و دارد به وظایف قانونی خودش می‌پردازد، اما به عنوان یکی از ارکان قدرت نظام، باید دشمنان در مواقع خاص بدانند که ایران چه مواضعی دارد. سردار ابوالفضل شکارچی گفت: مواضع سپاه و کل نیروهای مسلح در موضع خوبی قرار گرفته است.‌ای کاش سیاسیون بفهمند و‌ای کاش به قدرت ارزشمند این نظام اعتماد داشته باشند و گردنشان را در مقابل دشمنان خم نکنند. طبیعی است برخی از عناصر سیاسی می‌خواهند گردنشان را، گردن مردم را مقابل دشمنان کج کنند. طبیعی است که کسی اجازه این کار را نخواهد داد.

 سفیران ایران و اتحادیه اروپا درخصوص برجام گفت‌وگو کردند؛ سخنگو| سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با سفیر اتحادیه اروپا در مسکو ملاقات و در خصوص برجام، تحولات سوریه و افغانستان گفت‌وگو کرد. در این دیدار که در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، مهدی سنایی بر ضرورت تامین منافع ایران وفق برجام تاکید کرد. سفیر کشورمان همچنین با اشاره به آخرین وضعیت سوریه، اوضاع این کشور را نسبت به گذشته مثبت و رو به بهبود ارزیابی کرد.«مارکوس ادرر» سفیر اتحادیه اروپا نیز بر حمایت اتحادیه اروپا از حفظ «برنامه جامع اقدام مشترک» و تلاش این اتحادیه برای تامین منافع ایران بر اساس آن، تاکید کرد. وی همچنین همکاری سه جانبه ایران، اتحادیه اروپا و روسیه را برای اجرای برجام مهم ارزیابی کرد.

 مشاور موگرینی از تصمیم پکن برای خرید نفت از ایران ستایش کرد؛ ایرنا| مشاور فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مخالفت چین را با اجرای تحریم‌های واشنگتن درباره خرید نفت خام از ایران، اقدام بسیار مهمی برای زنده نگهداشتن توافق هسته‌ای 2015 (برجام) دانست. ناثالی توچی مدیر انستیتو امور بین المللی ایتالیا در پیامی توئیتری با اشاره به رد درخواست واشنگتن برای قطع واردات نفت چین از ایران، نوشت: این گام مهمی برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است. شبکه خبری بلومبرگ، خودداری پکن را از پذیرش درخواست ایالات متحده برای قطع واردات نفت خام از ایران، ضربه‌ای به تلاش‌های دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا برای منزوی کردن تهران پس از اعلان تصمیم وی در 18اردیبهشت ماه برای خروج یکجانبه از برجام دانست.

  وزیر امور خارجه کره شمالی به ایران می‌آید؛ ایسنا| ری یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی در سفر به تهران امروز با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار می‌کند. این اولین سفر یک مقام عالی کره شمالی به ایران در دولت دوازدهم و بعد از دیدار رهبران امریکا و کره شمالی در سنگاپور است که در آن رهبر کره شمالی متعهد شد برای خلع سلاح کامل هسته‌ای شبه جزیره کره تلاش کند. وزیر خارجه کره شمالی به درخواست خود و در راستای تعاملات دو جانبه و گسترش روابط به تهران می‌آید.

 طرح سوال از رییس‌جمهور مشغول کردن مردم و دولت است؛ ایسنا| یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به نظر می‌رسد طرح سوال از رییس‌جمهور، مشغول کردن رییس دولت و وزرا و مسوولان از مشکلات واقعی کشور است و کمکی به حل مشکلات نخواهد کرد.

مجید انصاری در ارتباط با موضوع سوال نمایندگان از رییس‌جمهور اظهار کرد: دشمن از هر روشی استفاده می‌کند تا علیه ایران اقداماتی را صورت دهد، تهدید می‌کند، تحریم می‌کند و می‌کوشد که اقتصاد ما را فلج کند. در ماه‌های اخیر شاهد نابسامانی افسارگسیخته در حوزه اقتصاد بودیم. از سوی دیگر در داخل کشور هم شاهد اقدامات برخی از سودجویان بوده‌ایم. در چنین شرایطی طبعا باید تمام حواس دولت متوجه ساماندهی اقتصاد کشور و جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر در زندگی مردم باشد.

 هلاکت ۲۱ داعشی در غرب کشور؛ مهر| فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران از هلاکت ۲۱ عضو داعش در غرب کشور در سال گذشته خبر داد و درباره حادثه اخیر مریوان گفت: انتقام ما قطعا کوبنده خواهد بود. سردار محمد پاکپور دیروز در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای امنیت پایدار روستای دری مریوان و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در اوایل سال گذشته ۲۱ داعشی را در منطقه غرب کشور به هلاکت رساندیم که اگر به داخل کشور نفوذ می‌کردند، معلوم نبود که مساله امنیت کشور به کجا کشیده می‌شد. فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به فعالیت گروهک‌های تروریستی، تصریح کرد: با وجود فعال شدن همه گروه‌های تروریستی، ما کمترین ناامنی را در منطقه داریم که به بهای خون همین شهدا به‌دست آمده است.

 

ارسال نظر