غرب در پوشش حقوق بشر در پی یکسان سازی فرهنگ‌ها است

۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۹۲۸
غرب در پوشش حقوق بشر 
در پی یکسان سازی فرهنگ‌ها است

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه گفت: دنیای غرب در پوشش حقوق بشر به دنبال یکسان سازی فرهنگ‌ها است. غربی‌ها می‌خواهند با فرهنگ حقوق بشر باورهای غربی را جهانی کنند. حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه در میزگرد خبری روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اظهارداشت: متاسفانه بحث حقوق بشر امروز حربه‌ای برای فشار به کشورهای مسلمان شده است. وی کشورهای مسلمان را به دو دسته تقسیم کرد و گفت: یک دسته تابع هستند که با آنها کاری ندارند و دسته دیگر مستقل هستند که فشارها متوجه این دسته است.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه یادآور شد: در حقوق بشر، جمهوری اسلامی مدعی است و ما نباید در موضع متهم قرار بگیریم، ضمن اینکه حقوق بشر آن طور که غربی‌ها به غلط تبلیغ می‌کنند، یک مقوله غربی نیست.

آصفی با اشاره به مفاهیم حقوق بشری که از ابتدای خلقت انسان وجود داشته، افزود: مفاهیمی همچون حق مالکیت، حق حیات، حق کار و برابری و غیره در قرآن در حد اعلی قرار دارد، امروز هم غربی‌ها وقتی از حقوق بشر سخن می‌گویند، اینطور بیان می‌کنند که می‌خواهیم کرامت انسانی را تضمین کنیم.

وی با بیان اینکه حتی اگر حقی هم ضایع شده باشد از مسلمانان ضایع شده است، افزود: منشور حقوق بشر در سال 1948 تدوین شد اما اینکه چرا این منشور و نهادهای حقوق بشری در اروپا ایجاد شدند به خاطر وجود مشکلات جدی همچون برده داری و تفتیش عقاید در اروپا بود.

 

ارسال نظر