روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۵/۱۳ - ۰۰:۵۷:۲۷
کد خبر: ۱۲۶۸۴۸

 پیام وزیر اطلاعات به رییس جدید بانک مرکزی

خبرآنلاین| محمود علوی، وزیر اطلاعات در پیامی به عبدالناصر همتی رییس جدید بانک مرکزی نوشت: وزارت اطلاعات در کشف و خنثی نمودن توطئه‌ها و دسیسه‌های اقتصادی دشمنان و حفظ امنیت اقتصادی از هیچ کمکی به آن مجموعه دریغ نخواهد کرد و همواره همراه جناب عالی و مدیران و کارشناسان متعهد و متخصص آن مجموعه است. در بخش از پیام علوی آمده است: امید است حضور ارزشمند شما در شرایط خطیر کنونی موجب به ثمر نشستن رهنمود‌های خردمندانه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی) و تدابیر رییس‌جمهور محترم در اجرای اقتصاد مقاومتی و ساماندهی امور مربوطه باشد.

 تاکید بر اجرای سختگیرانه قانون منع

به کارگیری بازنشستگان

تعادل| حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس‌جمهور بر اهمیت اجرای سخت‌گیرانه قانون منع به کارگیری بازنشستگان تاکید کرد. آشنا در توییتر خود در این باره نوشت: اجرای سختگیرانه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌تواند یک فرصت استثنایی برای جوانتر شدن سن مدیریت اداری در کشور باشد اما باید مراقب بود که جایگزین‌ها هم سختگیرانه انتخاب شوند تا در کنار کاهش سن شاهد افزایش کارآمدی هم باشیم.

 در 7 ماه دوبار از مجلس رای گرفتم دوباره استیضاح می‌شوم!

تعادل| علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توییتر خود نوشت: در 7 ماه دوبار از مجلس رای گرفتم؛ دوباره استیضاح می‌شوم. ربیعی در پیامی توئیتری نوشت: در 7 ماه دوبار از مجلس رای گرفتم دوباره استیضاح می‌شوم در حالیکه حق دفاع در کمیسیون را نداشتم و مستقیم به صحن آورده شدم خود را پاسخگوی مردم و نمایندگان می‌دانم به عموم نمایندگان دلسوز و پاک احترام می‌گذارم علت اصلی استیضاح را نمی‌دانم ولی استیضاح پس از تنها 5 ماه از استیضاح قبلی را عجیب می‌دانم.

 آزادی گروگان کرمانی در خارج از مرزها توسط قرارگاه قدس

فارس| فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور از آزادی یک گروگان به نام حسین اسدی در خارج از مرزها خبر داد. سردار محمدمارانی اظهار کرد: جوانی به نام حسین اسدی 8 ماه قبل توسط اشرار ربوده و به کشور همسایه منتقل شده بود. با مراجعه خانواده وی به مسوولان امنیتی سیستان و بلوچستان، اقدامات لازم توسط نیروهای قرارگاه قدس سپاه انجام و روز گذشته این فرد آزاد شد. فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور با بیان اینکه از خانواده فرد ربوده شده 6 میلیارد تومان وجه نقد مطالبه کرده بودند، عنوان کرد: این فرد بدون پرداخت هیچ وجهی با تلاش نیروهای قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه آزاد شد

 شبکه‌ای از مافیای دولتی و بانکی «زلزله اقتصادی» به بار آورد

ایسنا| یک عضو شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: شبکه بانک‌های دولتی و خصوصی و موسسات مالی و اعتباری به عنوان بزرگترین نهاد پولی کشور با پیش خرید کردن سکه از بانک مرکزی و خرید سکه از بازار «فاجعه اقتصادی» به بار آوردند و دولت فاقد قدرت لازم برای مهار نابسامانی‌های اقتصادی به ویژه نابسامانی‌های بازار سکه و طلاست. سیدکمال‌الدین شهریاری ادامه داد: نظام بانکی بر خلاف فلسفه وجودی‌شان پول مردم را جمع کردند و به جای پرداخت تسهیلات بانکی به بخش‌های مولد اقتصادی و رونق کسب و کار، به “بزرگ سفته‌بازان و دلالان اقتصادی “ مبدل شدند.

 امیدوارم کارها بین ایران و آمریکا به خوبی پیش برود

ایلنا| رییس‌جمهوری آمریکا گفت که امیدوار است امور بین تهران و واشنگتن به خوبی پیش برود.

«دونالد ترامپ» طی یک سخنرانی برای کمپین انتخاباتی جمهوری‌خواهان در پنسیلوانیا با انتقاد مجدد از برجام که در دوره «باراک اوباما» رییس‌جمهوری سابق آمریکا امضا شده بود، گفت: «من آمریکا را از توافق وحشتناک و پرهزینه با ایران که احتمالا موثر هم نبود، خارج کردم. امیدوارم کارها بین ما و ایران خوب پیش برود ولی به شما می‌گویم که ایران با چهار ماه پیش تفاوت کرده است. » سخنان ترامپ در حالی بیان شد که قرار است دور جدید تحریم‌های واشنگتن علیه ایران طی روزهای آینده اعمال شود.

 دولت آماده پاسخگویی به دغدغه نمایندگان است

ایرنا| معاون پارلمانی رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه کشور نیازمند وحدت و انسجام ملی است گفت: دولت آمادگی پاسخگویی و رسیدگی به دغدغه نمایندگان را دارد. حسینعلی امیری در حاشیه مراسم ترحیم «عباس دوزدوزانی» اولین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در مسجد نور تهران برگزار شد، درباره اعلام وصول استیضاح ربیعی گفت: آنچه در شرایط فعلی نیاز داریم انسجام و وحدت ملی است، اگر به جامعه جهانی پیام وحدت و همدلی خود را منتقل نکنیم این موضوع مورد سوءاستفاده آنها قرار خواهد گرفت و در داخل کشور نیز امید مردم آسیب خواهد دید.

  سوال از رییس‌جمهوری به مصلحت کشور نیست

ایرنا| دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی گفت: در شرایطی که از سوی هیات حاکمه آمریکا تهدید می‌شویم، نیاز به وحدت و همدلی داریم، سوال نمایندگان مجلس از رییس‌جمهوری به مصلحت کشور نیست و باید از طریق دیگری پیگیری شود. محمد رضا راه چمنی درخصوص تقاضای سوال

80 نماینده مجلس از رییس‌جمهوری افزود: روحانی می‌تواند در جلسات مشترک میان دولت و مجلس به این پرسش‌ها پاسخ دهد.

 

ارسال نظر