روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۵/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۷۶۶

 تقاضای استیضاح ربیعی اعلام وصول شد؛ ایرنا| تقاضای استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با 40 امضا در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس اعلام وصول شد. علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیات رییسه در جلسه علنی دیروز مجلس با قرائت این تقاضا اظهار داشت: در اجرای مواد 222 و223 آیین‌نامه داخلی مجلس تقاضای استیضاح ربیعی اعلام وصول می‌شود.  وی یادآور شد: تقاضای استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در 12 تیر 97 به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شده بود.  عضو هیات رییسه مجلس افزود: مطابق ماده 225 آیین‌نامه داخلی مجلس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مدت 10 روز موظف به حضور در مجلس و ارائه توضیحات در جلسه علنی مجلس است.

 تذکر نمایندگان به روحانی برای جلوگیری از اظهارنظرهای غیرمسوولانه مقامات؛ تعادل| 18 تن از نمایندگان مجلس در نشست علنی دیروز به حسن روحانی در مورد مدیریت سیاست خارجی تذکر داده و خواستار جلوگیری از اظهارنظرهای غیرمسوولانه مقامات کشوری و لشکری درباره مسائل بین‌المللی با توجه به اصل ۱۱۳ قانون اساسی شدند. در اصل ۱۱۳ قانون اساسی آمده است: «پس از مقام رهبری رییس‌جمهور عالی‌ترین مقام رسمی کشور است و مسوولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را جز در اموری که مستقیماً به رهبری مربوط می‌شود، بر عهده دارد». این نمایندگان در تذکر کتبی خود نوشته‌اند: «انتظار می‌رود در شراط حساس فعلی کشور از تداخل وظایف و تشتت و ناهماهنگی در اظهارنظرها و دخالت مقامات غیرمسوول نظامی و غیرنظامی جلوگیری به‌عمل‌ آید و به‌گونه‌یی عمل شود تا صدای واحدی از طرف حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در دنیا انعکاس یابد و از تحمیل هزینه بر کشور جلوگیری به‌عمل آید.»

 طرح ممنوعیت انتصاب مدیران دوتابعیتی اعلام وصول شد؛ تسنیم| احمد امیرآبادی‌فراهانی عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی دیروز چهارشنبه (10 مرداد) طرح ممنوعیت انتخاب انتصابات مقامات دوتابعیتی یا مربوط به دول خارجی را اعلام وصول کرد. بر این اساس طرح الحاق یک ماده به قانون مقررات مالی دولت نیز اعلام وصول شد. همچنین عضو هیات رییسه مجلس اعلام کرد که طراحان طرح اصلاح بند هـ قانون بودجه کشور از طرح خود منصرف شدند بنابراین این موضوع اعلام استرداد شد.

 امریکا به ایرانی‌ها و تعهدات بین‌المللی احترام بگذارد؛ ایرنا| وزیر امور خارجه کشورمان که در سریلانکا به سر می‌برد، در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: ایران و امریکا دو سال گفت‌وگو کردند. ما با اتحادیه اروپا/تروئیکای اروپایی، روسیه و چین به یک توافق چندجانبه منحصربه فرد –برجام- دست یافتیم. این توافق کار می‌کند. امریکا باید فقط خودش را به خاطر کنار کشیدن از آن و ترک میز مذاکره سرزنش کند. ظریف در ادامه تاکید کرد: تهدیدها، تحریم‌ها و ترفندهای تبلیغاتی موثر نخواهد بود. احترام به ایرانی‌ها و تعهدات بین‌المللی را امتحان کنید.

 سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه تبدیل می‌شود؛ خانه ملت| نمایندگان در نشست علنی دیروزمجلس شورای اسلامی با ماده واحده طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی با 137 رأی موافق، 41 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 199 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. براساس ماده واحده طرح مذکور؛ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با کلیه اختیارات و وظایفی که به موجب قوانین و مقررات دارا است، با رعایت بند (د) ماده (۲۹) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/7/۱۳۸6 با اصلاحات و الحاقات بعدی و بند (الف) ماده (۲۸) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه مصوب 12/14/1395 و بدون توسعه تشکیلات و افزایش نیروی انسانی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تبدیل می‌شود.

 هیچ خطری مرزهای ایران را تهدید نمی‌کند؛ تسنیم| فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: باید این اطمینان را داد که امروز هیچ خطری مرزهای ایران را تهدید نکرده و تمام نیروهای مسلح در آمادگی کامل برای دفاع از کشور هستند.  امیر کیومرث حیدری دیروز در حاشیه بازدید از تیپ پیاده تربت‌حیدریه با اشاره به برخی از سخنان رییس‌جمهور امریکا خاطرنشان کرد: صحبت‌هایی از این دست تنها جنگ روانی است و باید این را در نظر داشت که امریکا از ابتدای انقلاب تا‌کنون توطئه‌های زیادی علیه ایران داشته‌ و همواره هم نتوانسته‌اند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

 ابقای آیت‌الله جنتی در دبیری شورای نگهبان؛ تسنیم| انتخابات هیات رییسه شورای نگهبان برگزار و آیت‌الله جنتی برای یکسال دیگر به عنوان دبیر و عباسعلی کدخدایی به عنوان قائم‌مقام و سخنگوی شورا انتخاب شدند.  انتخابات هیات‌رییسه شورای نگهبان برگزار و اعضای این شورا آیت‌الله احمد جنتی را برای یکسال دیگر به عنوان دبیر انتخاب کردند. اعضای این شورا همچنین عباسعلی کدخدایی را به عنوان قائم‌مقام شورای نگهبان انتخاب کردند. وی همچنین برای یکسال آینده به عنوان سخنگوی این شورا انتخاب شد.

 دولت باید آرایش جنگ اقتصادی به خود بگیرد؛ سپاه‌نیوز| رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: درحالی که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ایران است دولت باید آرایش جنگ اقتصادی به خود بگیرد.  سردار غیب‌پرور که در جمع مسوولان بسیج اقشار و بسیج وزارتخانه‌ها سخن می‌گفت با اشاره به تشدید نابسامانی در بازار ارز و طلا افزود: ما همان‌گونه که برادرانه از قوه قضاییه خواستیم که در مقابل مفسدان اقتصادی برخورد قاطعانه و انقلابی داشته باشند، از برادران خود در دولت هم می‌خواهیم که با رویکرد انقلابی وارد کارزار اقتصادی شوند و اجازه ندهند اقتصاد کشور و معیشت مردم بیش از این دچار تلاطم گردد.

 

 

ارسال نظر