روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۵۲۹

 ایران با تحریم از هم نمی‌پاشد؛ تسنیم| رییس‌جمهور ترکیه با اشاره به تحریم ایران که یک تجربه ناموفق است، گفت: ایران با این تحریم از هم پاشید؟ ما همان زمان هم به اوباما گفتیم که متاسفیم ما از ایران گاز می‌خریم. اگر از ایران نخرم از کجا تهیه کنم؟ در فصل زمستان شهروندانم اذیت خواهند شد. این را چطور جبران کنم؟ این را به ترامپ هم گفته‌ام دوباره. آنها درباره روسیه نیز همین را می‌گویند که با خرید گاز از این کشور، روسیه را ثروتمند می‌کنید. گفتیم که چاره‌یی نداریم و باید گاز خود را تامین کنیم.

 استیضاح وزیر علوم منتفی شد؛ ایرنا| علی اصغر یوسف‌نژاد روز یکشنبه از منتفی شدن استیضاح منصور غلامی وزیر علوم به دلیل از حد نصاب افتادن امضاها خبر داد و گفت: موضوع استیضاح در کمیسیون آموزش با حضور استیضاح‌کنندگان بررسی شد و تعداد زیادی از نمایندگان قانع شدند و اعلام انصراف کردند. عضو هیات رییسه مجلس ادامه داد: تعداد امضاهای باقی‌مانده کمتر از 10 امضا است بنابراین بر اساس آیین نامه داخلی مجلس موضوع استیضاح وزیر علوم منتفی و بایگانی شد.

 انتخاب اعضای هیات رییسه کمیسیون اصل 90؛ تعادل| اعضای هیات‌رییسه جدید کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند. بر این اساس، فرهاد تجری و محمدرضا امیرحسنخانی به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم و بهرام پارسایی نیز به عنوان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با رای اکثریت اعضای کمیسیون انتخاب شدند. همچنین ولی داداشی و امیر خجسته نیز به ترتیب به عنوان دبیران اول و دوم هیات‌‌رییسه کمیسیون اصل 90 مجلس انتخاب شدند. داوود محمدی نیز پیش‌تر با رای اکثریت نمایندگان مجلس به عنوان رییس کمیسیون اصل 90 پارلمان برای یک دوره یک ساله انتخاب شده بود.

 عمان برای کاهش تنش میان ایران و امریکا میانجیگری می‌کند؛ ایرنا| روزنامه العرب چاپ لندن نوشت: سفر روز جمعه یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان به واشنگتن و دیدار با جیمز متیس وزیر دفاع امریکا برای میانجیگری این کشور و کاهش تنش میان ایران و امریکا صورت گرفته است. به نوشته العرب به نقل از محافل دیپلماتیک عربی، سفر وزیر خارجه عمان به واشنگتن پس از دیدار اخیر محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران از سلطنت عمان صورت گرفت. این روزنامه افزود: سفر بن علوی به واشنگتن تاکیدی بر میانجیگری مسقط میان تهران و واشنگتن است؛ همانند آنچه در سال 2013 صورت گرفت و در نهایت به توافق هسته‌یی (برجام) در تابستان 2015 ختم شد.

 روحانی دو قانون جدید ابلاغ کرد؛پاد| رییس‌جمهور، دو قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا ابلاغ کرد. روحانی رییس‌جمهور در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی، «قانون اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی» را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی و «قانون تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌یی و مالی سال 1396 کل کشور» را به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

 

 ۱۴ مردادماه گزارش منشور حقوق شهروندی اعلام می‌شود؛ ایسنا|دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: با توجه به اینکه ۱۴ مردادماه هم سالگرد مشروطیت و هم سالگرد تحلیف رییس‌جمهور است، این روز را انتخاب کردیم تا گزارش منشور حقوق شهروندی امسال را ارائه کنیم. شهین‌دخت مولاوردی در ارتباط با تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این لایحه حدود ۱۰ سال است که در چند مجلس و چند دولت مطرح شده و کلیاتش تصویب شده و هفته گذشته هفت ماده آن با حضور خانم ابتکار در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است.

 

 هیات همراه رییس‌جمهور در سفر نیویورک 7 نفره خواهد بود | بهمن حسین‌پور معاون مراسم و تشریفات دفتر رییس‌جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا در سفرهای خارجی، اعضای خانواده رییس‌جمهور، او را همراهی می‌کنند؟گفت: همسر و اعضای خانواده رییس‌جمهوری تاکنون در هیچ کدام از سفرهای خارجی آقای روحانی را همراهی نکرده‌اند، این در حالی است که همراهی اعضای خانواده روسای جمهور در سفرهای خارجی از حقوق و اختیارات آنها است و در گذشته نیز بعضی روسای جمهور در برخی سفرها خانواده خود و حتی همکارنشان را به همراه می‌بردند. حسین پور در پاسخ به این سوال که رییس دولت دهم در آخرین سفر به نیویورک از 220 همراه استفاده کرد این عدد برای سفر امسال روحانی چه تعداد است گفت: «در دوره‌های قبل سفرهای پر جمعیت بسیاری در این لیست وجود دارد، اما تنها این سفر معروف شد. در حال حاضر حدود ۵۵ نفر به عنوان هیات همراه، رییس‌جمهور را همراهی می‌کنند. در سفر نیویورک پیش‌رو (احتمالی) نیز تعداد هیات اصلی تنها هفت نفر خواهد بود.

 

 هیچ کس از تغییرات در دولت مطلع نیست؛ ایلنا| مشاور رییس‌جمهور تاکید کرد: درباره اینکه چه کسانی در دولت تغییر می‌کنند و چه تغییراتی ایجاد می‌شود، هیچ کس مطلع نیست. مرتضی بانک درخصوص ترمیم کابینه گفت: همانطور که آقای واعظی، رییس‌دفتر رییس‌جمهور گفته‌اند، آقای رییس‌جمهور ترمیم کابینه را مورد مطالعه و بررسی قرار داده‌ و با توجه به شرایط کنونی کشور، این تغییرات می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند. دبیر شورای عالی مناطق آزاد در پاسخ به این سوال که آیا با شما برای تصدی وزارتخانه‌یی صحبت شده است؟‌ اظهار داشت: خیر، با من در این باره صحبتی تاکنون نشده است.

 

ارسال نظر