روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۴۴۸

 60 سفیر ایران به کمیسیون امنیت ملی دعوت شده اند؛ ایرنا|‌ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از دعوت 60 سفیر جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف به این کمیسیون خبر داد و گفت: روابط ایران با کشورها در این جلسات مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. حشمت‌الله فلاحت پیشه افزود: سفیران ایران در کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، سوریه، ونزوئلا قرار است در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون حضور یابند. وی ادامه داد: همچنین مناسبات ایران با نروژ، سوئد، اسپانیا، چین، ژاپن، روسیه، آفریقای جنوبی، هلند، اتریش، آلمان و انگلیس با حضور سفیران ایران در این کشورها در جلسه روز دوشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی می‌شود. او از حضور سفیران ایران در کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان در جلسه عصر سه‌شنبه این کمیسیون خبر داد.

 وزارت خارجه دخالتی درصدور روادید سفارتخانه‌های خارجی ندارد؛ سخنگو| روابط عمومی وزارت امور خارجه با انتشار اطلاعیه‌یی اعلام کرد: این وزارتخانه هیچ دخالتی در صدور روادید و نحوه انجام آن توسط سفارتخانه‌های خارجی ندارد. این روابط عمومی در اطلاعیه خود افزوده است: برون‌سپاری خدمات کنسولی برخی سفارتخانه‌ها به دفاتر و شرکت‌های خصوصی امری رایج در میان برخی کشورها است و انتخاب آنان توسط سفارتخانه‌های خارجی ارتباطی با وزارت امور خارجه ندارد. محمدجواد کریمی قدوسی نماینده اصولگرا و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از فعالیت یک مرکز صدور ویزا برای کشورهای اروپایی به صورت غیرقانونی خبر داده و گفته بود: چنین مساله‌یی وجود دارد و در حال بررسی ابعاد آن هستم؛ قرار است هفته آینده با مسوولان وزارت خارجه و اطلاعات که این موضوع به آنها مرتبط می‌شود، ماجرا را بررسی کنم و نتیجه را اطلاع‌رسانی خواهم کرد.

 وزیر امور خارجه به سنگاپور می‌رود؛ ایلنا| سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر محمدجواد ظریف به سنگاپور برای امضای پیمان مودت جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا خبر داد. بهرام قاسمی گفت: اجماع در کشورهای جنوب شرق آسیا در پذیرش ایران به عنوان عضو پیمان مودت (TAC) با اتحادیه آ. سه. آن، حاکی از اهمیت روابط و تعامل با ایران به عنوان یک قدرت مهم و تاثیرگذار در معادلات منطقه‌یی و بین‌المللی توسط تمام اعضای این اتحادیه است.

 طرح سوال از رییس‌جمهور تقدیم هیات‌رییسه مجلس شد؛ تسنیم| زهرا سعیدی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای‌اسلامی از تقدیم طرح سوال از رییس‌جمهور به هیات‌رییسه پارلمان خبر داد و گفت: پس از جلسه روز سه‌شنبه هفته گذشته با حضور وزرا و نمایندگان رییس‌جمهور گزارش کمیسیون اقتصادی درباره سوال از رییس‌جمهور، تقدیم هیات‌‌رییسه مجلس شد. سعیدی با اشاره به ارزیابی‌های کمیسیون اقتصادی درباره سوال از رییس‌جمهور تصریح کرد: با توجه به جلسه روز سه‌شنبه هفته گذشته، مقرر شد در صورتی که تعداد امضاهای سوال از رییس‌جمهور از عدد 74 بیشتر بود، سوال ظرف یک هفته در مجلس مطرح شود. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: با وجود اینکه سوال از رییس‌جمهور تقدیم هیات‌رییسه پارلمان شده، بنابراین هیات‌رییسه نیز در صورتی که تعداد امضاها از 74 امضا بیشتر باشد، سوال را اعلام وصول می‌کند.  

 نیروهای مسلح موظف به حمایت از تولید داخلی است؛ ایلنا| وزیر دفاع تاکید کرد: نیروهای مسلح نیز خود را در کنار دولت موظف به حمایت از تولید داخلی می‌دانند.  امیر سرتیپ امیر حاتمی که به عنوان وزیر معین ستاد اقتصاد مقاومتی به استان زنجان سفر کرده است در جریان بازدید از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های دولت برای رونق و شکوفایی واحدهای تولیدی اظهار داشت: دولت همچنان با جدیت به دنبال تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در زمینه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای رونق واحدهای تولیدی و رفع مشکلات آنان در سطح کشور است.  وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به برنامه‌های دولت در این زمینه افزود: در این مسیر دولت از ظرفیت بخش خصوصی به عنوان صاحب اصلی حوزه تولید حمایت کرده و دست سرمایه‌گذاران را به گرمی می‌فشارد.

 جای کمیته حقوق بشر در کشورمان خالی است؛ ایسنا| معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری با بیان اینکه ما به عنوان بزرگ‌ترین قربانیان تحریم‌ها لازم است هماهنگی بیشتری با گزارشگر تحریم‌ها داشته باشیم، گفت: پیشنهاد می‌کنم که کمیته حقوق بشر در کشورمان تشکیل شود زیرا جایش خالی است. محمود عباسی در این باره اظهار کرد: تحریم‌های یکجانبه امریکا که نقض حقوق بشر است لازم است که گام‌های بلندتری‌برداریم. سال گذشته که دیداری با گزارشگر حقوق بشر داشتیم وی گله‌مند بود که شما موضوع را جدی نگرفتید و هماهنگی خوبی بین ما وجود ندارد.  

 مشکلات اقتصادی اخیر مشکل حادی برای کشور ایجاد نمی‌کند؛ تسنیم| مشاور رییس‌جمهور می‌گوید مشکلات اقتصادی اخیری که به وجود آمده مشکل حادی را برای کشور به وجود نخواهد آورد.

مرتضی بانک در پاسخ به این سوال که تقابل اقتصادی ایران و امریکا به کجا خواهد رسید و به نظر حضرتعالی وزارت امورخارجه در این زمینه چه مسوولیتی دارد؟ اظهار داشت: سیاست خارجه ما از برنامه‌ها و تاکتیک‌های مختلفی برخوردار است که متناسب با تاکتیک‌ها، اقداماتی را انجام می‌دهد.  وی افزود: هرچند وزارت خارجه در زمینه استراتژی‌ها ورود کمتری دارد اما تاکتیک‌ها و برنامه‌ها را می‌تواند تغییر دهد. در این جهت فکر نمی‌کنم مشکل خاصی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به وجود بیاید.

 

ارسال نظر