روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۳۷۵

 دولت باید صدای واحد اقتصادی داشته باشد؛ فارس|  امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه دولت باید صدای واحد اقتصادی داشته باشد، گفت: لازم است از نیروهای جوان، فعال، همراه و یک صدا در تیم اقتصادی قوه مجریه استفاده شود. آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه منابع ارزی باید صرف واردات کالاهای اصلی مورد نیاز کشور شود، افزود: کالاهای اساسی، مواد غذایی، دارو، نهاده‌های بخش کشاورزی و به‌طور کلی مایحتاج ضروری مردم باید با نرخ ارز رسمی 4200 تومانی تهیه و ارزان در اختیار مردم قرار گیرد.

 دشمن در جنگ اقتصادی تمامیت ارضی را نشانه رفته است؛ ایرنا| معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به دشمنی استکبار با نظام گفت: دشمن در جنگ اقتصادی، تمامیت ارضی ایران را نشانه رفته و هدف هم براندازی و سقوط نظام ایران است. اسماعیل جبارزاده در آیین تکریم و معارفه استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: باید اختلاف‌ها را کنار بگذاریم زیرا دشمنان نظام، هستی و تمامیت ارضی کشور را هدف گرفته‌اند و باید عزم را جزم کرده و بار دیگر ایستادگی خود را به جهان ثابت کنیم.

 از دل بحران‌ها پیروزی‌های بزرگ بیرون می‌آید؛ صداوسیما| سردار سلیمانی گفت: در سختی‌ها و بحران‌ها است که پیروزی‌های بزرگ بیرون می‌آیند. او در یادواره شهدای عملیات رمضان یکی از مشکلات امروز ایران را جناحی و خطی شدن انتخاب مدیران دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس که حوادث بزرگی رقم خورد انتخاب‌ها بر اساس لیاقت‌ها و توانمندی‌ها بود که منجر به ثبت حوادث و وقایع بزرگ در ایران شد.

این سردار سپاه در ادامه به پاسخ رییس‌جمهور کشورمان در جواب اظهارات سردمداران کاخ سفید هم اشاره کرد و گفت: رییس‌جمهور سخنانی که برخاسته از عمق وجود مردم ایران بود را بر زبان جاری کرد و به جامعه جسارت و شجاعت داد.

 مصوبه منع به‌کارگیری بازنشستگان اجرایی می‌شود؛ روابط عمومی وزارت کشور| سخنگوی وزارت کشور آرمانگرایی واقع بینانه را از مهم‌ترین خصوصیات مدیران جوان کشور دانست و گفت: مصوبه منع به‌کارگیری بازنشستگان پس از سیر مراحل قانونی در وزارت کشور اجرایی می‌شود. سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با تاکید بر تحقق سیاست جوانگرایی دولت در وزارت کشور، از کاهش میانگین سنی استانداران و فرمانداران در دولت دوازدهم خبر داد و اظهارداشت: با توجه به تاکید ریاست محترم جمهوری و ضرورت جوان‌تر شدن بدنه مدیریت کشور، در یکسال گذشته، کاهش میانگین سنی مدیران یکی از رویکردهای وزارت کشور در انتصابات بوده است به نحوی که با تغییر مدیریت ٢٠٧ فرمانداری در سراسر کشور شاهد حضور بیشتر جوانان در جایگاه مدیریت عالی دولت در شهرستان‌ها بوده‌ایم.

 رییس‌جمهور بدون تعارف افراد ناتوان را تغییر دهد؛ مهر| دبیرکل حزب اسلامی کار تاکید کرد: رییس‌جمهور باید بدون تعارف و ملاحظه، افرادی را که ناتوان هستند؛ تغییر دهد و افرادی جایگزین شوند که می‌توانند کارها را به سرانجام برسانند.

حسین کمالی با اشاره به تغییر رییس کل بانک مرکزی و اعلام آمادگی محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه برای کناره‌گیری از مسوولیت‌های دولتی اظهار داشت: در کل سیستم دولت، نوعی ناکارآیی قابل مشاهده است. این ناکارآیی الزاما به افراد بازنمی‌گردد، بلکه سیاست‌ها و ساختارها هم در ایجاد آن موثر هستند.

 دیوان لاهه زمان رسیدگی شکایت ایران از امریکا را اعلام کرد؛ ایرنا| خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، در اطلاعیه مطبوعاتی دیوان لاهه، روزهای ٢٧ تا٣٠ اوت (٥ تا ٨ شهریور) برای تشکیل جلسه رسیدگی به شکایت ایران از امریکا به دلیل تحریم‌های این کشور تعیین شده است. وزارت خارجه امریکا ضمن تایید دریافت احضاریه برای حضور در دادگاه، به مساله الزام به وضع تحریم‌های هسته‌یی که قرار است مرحله اول آن اواسط مرداد آغاز شود، اشاره نکرده است. همچنین جلسه 4 روزه این دیوان علیه مسدود کردن دارایی‌های دو میلیارد دلاری ایران در امریکا نیز روز 8 اکتبر (16مهر) برگزار می‌شود در حالی که امریکا می‌گوید این دادگاه هیچ اختیاری برای استماع این پرونده ندارد.

 ایران ادعای سفیر ریاض در واشنگتن را پوچ دانست؛ تعادل| روابط عمومی وزارت امور خارجه در مطلبی ادعای پوچ مطرح شده به نقل از وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از سوی سفیر عربستان سعودی در امریکا که در الشرق الاوسط منتشر شده است را مضحک و رسواتر از آن خواند که ارزش هر گونه پاسخگویی داشته باشد. در ادامه این مطلب آمده است: صرفا باید متذکر شد که تلاش مذبوحانه برای ایجاد شک و شکاف و تداوم فضا‌سازی‌های روانی کانون‌های ضد ایرانی برای اخلال در انسجام داخلی و اتحاد دولت، ملت و مسوولان کشور موضوعی نیست که آنها و سفیر تازه کار و جویای نام سعودی بتوانند روی آن حساب کنند؛ ملت ایران سرمایه‌های بزرگ و مسوولان متعهد، خدوم و میهن دوست خود را به‌خوبی می‌شناسند و هرگز به اینگونه اتهامات و دروغ‌سازی‌های جاهلانه و ناشیانه و روش‌های کهنه و رنگ باخته که توسط «اتاق‌های بی‌فکر» آنان طراحی و توسط رسانه‌های ضد ایرانی بازنشر می‌شود، وقعی نمی‌گذارند.

 مردم امریکا خواهان جنگ با ایران نیستند؛ ایسنا| روزنامه هافینگتن پست با انتشار نتایج یک نظرسنجی گزارش داد: مردم امریکا به معنای واقعی نمی‌خواهند با ایران وارد جنگ شوند هرچند که معتقدند رییس‌جمهور کشورشان از چنین جنگی حمایت می‌کند. به نوشته روزنامه هافینگتن پست، نتایج یک نظرسنجی که به‌طور مشترک توسط این روزنامه امریکایی و موسسه افکارسنجی یوگاو (YouGov) انجام شده است نشان می‌دهد که 53 درصد مردم امریکا مخالف اعلام جنگ با ایران هستند و 37 درصد نیز به‌طور قوی و شدید مخالف چنین جنگی هستند.

 

 

ارسال نظر