روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۵/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۲۱۱

 سخنرانی روحانی به زمان دیگری موکول شد-خبرآنلاین|حسن روحانی قرار بود دیشب با مردم گفت‌وگو کند که این گفت‌وگو به دلایلی به تعویق افتاد. رییس‌جمهوری قرار بود سه شنبه شب با مردم از طریق رسانه ملی گفت‌وگو کند اما این گفت‌وگو به زمان دیگری موکول شد. قرار است بعد از انجام تمهیدات لازم گفت‌وگو با مردم از طریق صداوسیما صورت گیرد.

 تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به قوه قضاییه ارسال شد؛ ایرنا| رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس از ارائه گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه به قوه قضاییه خبرداد و گفت: طبق این گزارش 16 هزار میلیارد تومان از منابعی که حیف و میل شده برگردانده می‌شود. همچنین امیر خجسته با اشاره به پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید گفت: تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در دوره قبل آغاز شد که در این راستا پس از بررسی‌های مستمر 36 پرونده با دستور رییس مجلس تحویل قوه قضاییه شد. او افزود: در جریان بررسی پرونده بنیاد شهید 5 هزار میلیارد تومان سرمایه مشکوک‌الوصول در بانک دی احصاء شد که با پیگیری و مداومت این موضوع هم برای بررسی به قوه قضاییه ارسال شد.

 نمایندگان با فوریت طرحی برای کاهش بازداشت موقت موافقت کردند؛ تعادل| نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرحی موافقت کردند که درکلیه جرایم هر گاه تا یک ماه به علت صدور قرار تامین، متهم در بازداشت بماند و پرونده اتهامی او منتهی به تصمیم نهایی در دادسرا نشود، بازپرس مکلف به فک و تخفیف قرار تامین است، اگر علل موجهی برای تهدید قرار وجود داشته باشد، با ذکر علل مزبور و تایید دادستان، فقط برای یک بار وحداکثر تا یک ماه قرار تمدید و مراتب به متهم ابلاغ می‌شود و متهم می‌تواند از این تصمیم ظرف مدت 10 روز از تاریخ ابلاغ به دادگاه صالح اعتراض کند.

 طرح افزایش تعداد نمایندگان به صحن مجلس می‌رود؛ ایسنا| طرح افزایش تعداد نمایندگان که با مخالفت دولت به دلیل اصل ۷۵ و بحث مالی این طرح روبرو شده بود در جلسه روز گذشته مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم گرفته شد طرح به صحن مجلس بیاید. اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها با اعلام این خبر گفت: این طرح در هفته آتی چاپ شده و نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند پیشنهادات خود را ارائه دهند و سپس در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد. آقای لاریجانی نیز گفتند که بحث مالی این طرح را نیز مجلس قبول می‌کند.

 آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان می‌رود؛ تسنیم| کلیات طرح انتقال آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان در کمیسیون برنامه و بودجه تصویب شد. به گفته محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه، در جلسه روز گذشته این کمیسیون که مسوولان وزارت نیرو هم حضور داشتند، دولت مکلف شد با مشارکت بخش خصوصی برای تامین نیاز آب شرب استان سیستان و بلوچستان، آب دریای عمان را شیرین کند. او افزود: طبق متمّمی که به این طرح افزوده می‌شود پس از آبرسانی به سیستان و بلوچستان از طریق شیرین کردن آب دریای عمان، به استان کرمان و خراسان جنوبی نیز از این طریق آبرسانی انجام می‌شود.  

 مراکز استقرار امریکا در دسترس قدرت دفاعی ایران است-تسنیم| رییس ستادکل نیروهای مسلح در بیانیه‌یی تاکید کرد: «تصورات باطل رییس‌جمهور امریکا در مقابل توانمندی‌های حیرت‌آور ملت قهرمان ایران و نیروهای مسلح هرگز عملی نخواهد شد.» سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» در این بیانیه با اشاره به مواضع جنگ‌افروزانه هیات حاکمه امریکا و در راس آنها رییس‌جمهور کم خرد این کشور، تاکید کرده است: نیروهای مسلح ایران تحت امر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) و تدابیر شورای عالی امنیت ملی، هرگونه تهدید و در هر سطحی علیه ملت ایران را با پاسخی کوبنده و پشیمان‌کننده مواجه خواهند کرد.

 ایران تهدیدی برای ملت امریکا نیست-تعادل| مشاور رییس‌جمهور و رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک با انتشار توئیتی، به اظهارات اخیر مقامات امریکایی به‌ویژه توئیت ترامپ علیه ایران پاسخ داد. حسام‌الدین آشنا در توئیتر نوشت: « ترامپ اشتباه می‌کند! ایران تهدیدی برای ملت امریکا نیست. امروز بزرگ‌ترین تهدید علیه امریکا، رییس‌جمهور آن کشور است. کسی که شغلش فروش دروغ و قلدری است نه‌تنها خطری برای مردم امریکا بلکه خطری برای جامعه بین‌المللی است. مردم این خطر را درک کرده‌اند.»

 هوش ترامپ از اوباما و آیزنهاور هم کمتر است-ایلنا| معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری نوشت: رفتار ترامپ نشان می‌دهد هوش او از اوباما که هیچ، از آیزنهاور هم کمتر است. پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری در واکنش به سیاست‌های مداخله‌جویانه ترامپ علیه ایران در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «گزارشی از درجه IQ ترامپ ندیده‌ام اما رفتارش نشان می‌دهد هوش او از اوباما که هیچ، از آیزنهاور هم کمتر است و الا از تاریخ و فرهنگ و این جمله روحانی که «نمی‌توانید ملت ایران را علیه کشورشان تحریک کنید»؛ آموخته بود که هرگز ایرانی را علیه ایران تهدید نکن.»

 تاکید شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درخصوص مقابله با فساد-ایسنا| رییس دوره‌یی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خبر داد که در آخرین شورای هماهنگی جبهه اصلاحات سه موضوع شرایط اقتصادی، امنیت مرزها و بازگشت سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد مورد بررسی قرار گرفت. داوود محمدی در ارتباط با آخرین جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اظهار کرد: یکی از درخواست‌های شورای هماهنگی این بود که دولت هرچه زودتر تصمیمات لازم را با استفاده از افراد صاحب‌نظر در حوزه اقتصاد اتخاذ کند به ویژه در بحث رویکردها دوستان ما اعتقاد داشتند رویکردهای دولت دارای ایراد و اشتباه است و باید این مشکلات حل شود. او یادآور شد: در این جلسه تاکید شد تا با فساد و افراد سودجو که با نفوذ در نهادهای مختلف و حتی با نفوذ در دولت مشکل ایجاد کرده‌اند برخورد شود.

 

 

ارسال نظر