روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۵/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۱۳۲

 دولت لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها را مجددا به مجلس می‌فرستد؛ ایسنا| معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: در شرایط فعلی تفکیک وزارتخانه‌ها برای دولت اهمیت بالایی دارد، به دنبال راه‌حل‌های قانونی هستیم تا مجددا این لایحه را که با شش رای کمتر از صحن علنی مجلس خارج شده را به مجلس تقدیم کنیم.  حسینعلی امیری در ارتباط با بازگشت لایحه‌ تفکیک برخی از وزارتخانه‌های دولت از مجلس، ‌اظهار کرد: در صحن علنی مجلس با شش رای کم، این لوایح رد شد. این لوایح در شرایط فعلی کشور برای ما بسیار مهم است و حالت فوق‌العاده‌یی پیدا می‌کند.  او ادامه داد: به ویژه در بخش مربوط به تفکیک صنعت و معدن از تجارت که یکی از ضرورت‌های غیرقابل انکار در شرایط فعلی است، در راستای چابک‌سازی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ما به این لایحه احتیاج داریم.

 همسایگان با گروهک‌ها برخورد نکنند پایگاه‌های تروریست‌ها را می‌زنیم؛ تسنیم| معاون امنیتی وزیر کشور می‌گوید: اگر کشورهایی که مقر تروریست‌ها در آنجا وجود دارد با تروریست‌ها برخورد نکنند، مقرهای تروریست‌ها در «جدار مرز» را هدف قرار می‌دهیم.  حسین ذوالفقاری درباره ناامنی‌های اخیر در مناطق شمالغرب و جنوب شرق کشور، گفت: عقبه این گروه‌های تروریستی در برخی کشورهای همسایه است ما اطلاع داریم که در حوادث اخیر، برخی کشورها و سرویس‌های اطلاعاتی آنان در ایجاد ناامنی از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کردند.

 سومین سفیر زن معرفی خواهد شد؛ فارس| معاون زنان و خانواده رییس‌جمهور گفت: من از آقای ظریف بابت انتخاب دومین سفیر خانم تشکر می‌کنم. یقینا این روند ادامه دارد و فکر می‌کنم سومین سفیر زن نیز معرفی خواهد شد.  معصومه ابتکار گفت: من از اقای ظریف بابت انتخاب دومین سفیر خانم تشکر می‌کنم. یقینا این روند ادامه دارد و فکر می‌کنم سومین سفیر زن نیز معرفی خواهد شد. وی در مورد انتصاب استاندار از بین بانوان نیز ادامه داد: در مورد استانداران تقاضا می‌کنیم با توجه به حضور بانوان در مناصبی چون فرمانداری و بخشداری به زودی شاهد حضور استاندار زن نیز باشیم.

 طرح تاسیس سازمان ملی جوانان تقدیم هیات رییسه مجلس شد؛ ایسنا| سیده فاطمه حسینی سخنگوی فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی گفت: «با توجه به اینکه دولت اخیرا لایحه انتزاع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به مجلس ارائه کرده فراکسیون جوانان نیز طرح انتزاع بخش جوانان از وزارت ورزش و تاسیس سازمان ملی جوانان را تقدیم هیات رییسه مجلس کرد تا این دو لایحه و طرح به صورت همزمان در مجلس بررسی شود. » مجلس چندی پیش با لایحه اصلاح ساختار دولت که در آن انتزاع وزارت ورزش و جوانان، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت پیش‌بینی شده بود، مخالفت کرد.

 نپذیرفتن FATF مانع موفقیت ایران در اقتصاد جهانی می‌شود؛ ایلنا| «راب ماکر» سفیر بریتانیا در ایران در مورد اینکه آیا پذیرش مفاد FATF در قانون ایران به عنوان یکی از موانع و پیش شرط‌های این بسته از نظر اروپایی‌ها عنوان شده است، گفت: این مقوله جزو موانع بسته پیشنهادی نیست، بلکه چیزی است که جلوی موفقیت ایران در اقتصاد جهانی را گرفته است. در نتیجه اگر ایران به سایر کشورهای جهان در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم و قوانین بانکداری جهانی نپیوندد، مشکل بزرگی بر سر روابط بانکی ایران و سایر نقاط جهان وجود خواهد داشت. او افزود: نپیوستن به مفاد این قانون در واقع مانع تجارت با ایران و یکپارچگی اقتصاد ایران با جهان به علاوه موانع دیگر برای سرمایه‌گذاری در این کشور است.

 

 

ارسال نظر