روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۹۶۶

 پالرمو منتفی نیست؛ خانه ملت| عضو فراکسیون امید مجلس اعتقاد دارد اعلام نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به پالرمو مبتنی بر شرح وظایفش نیست از این رو طبق نظر شورای نگهبان پالرمو منتفی نیست. جلال میرزایی با بیان اینکه به نظر می‌رسد اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام متوجه تغییراتی که از دهه 90 در نظام بین‌المللی رخ داده نیستند، افزود: باید اذعان کرد سازمان‌های بین‌المللی غیر دولتی در برخی از موارد مانند حقوق بشر، خلع سلاح، مسائل زیست محیطی و غیره تعیین‌کننده هستند از این رو FATF نیز تبدیل به رژیم شده و اکثریت کشورها به آن پیوسته‌اند. میرزایی با تاکید بر اینکه باید بررسی کرد پذیرفتن یا نپذیرفتن کنوانسیون‌ها چه منافع یا آسیب‌هایی برای کشورمان دارد، اظهار کرد: بنابراین نباید اقدام به کلی گویی کنیم زیرا منافع ملی کشورمان با کلی گویی تامین نمی‌شود.

 سپرده گذاران موسسات مالی می‌توانند پول‌های خود را بگیرند؛ ایرنا| نایب‌رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: سپرده گذاران موسسات مالی که به بانک‌های عامل مراجعه کرده‌اند، می‌توانند سپرده‌های خود را دریافت کنند و موضوع دستور توقف پرداخت به این بانک‌ها صحت ندارد. مسعود پزشکیان در تشریح نشست نمایندگان سران سه قوه برای پیگیری مشکلات موسسات مالی و اعتباری افزود: 15 هزار نفر از 25 هزار و 900 نفر سپرده گذار موسسات مالی که بیش از 200 میلیون تومان سپرده داشته‌اند به بانک‌های عامل مراجعه کرده که از این تعداد هفت هزار نفر سپرده خود را دریافت کرده‌اند.

او تصریح کرد: نکته قابل تامل اینکه 11 هزار سپرده گذار اصلا مراجعه‌یی به بانک‌های عامل نداشته و درخواستی برای دریافت سپرده خود ارائه نکرده‌اند.

 برای جلوگیری از تاثیرات تحریم‌های امریکا علیه ایران تلاش می‌کنیم؛ ایسنا| وزارت امور خارجه ترکیه پس از رایزنی‌های یک هیات امریکایی و مقامات ترکیه در آنکارا درباره تصمیم واشنگتن برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه تهران با انتشار بیانیه‌یی تاکید کرد که این کشور برای جلوگیری از تاثیرات منفی این تحریم‌ها تلاش می‌کند. وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه خود تاکید کرد که ایران یک همسایه مهم برای آنکارا است و این کشور به نظارت بر تحریم‌های امریکا در این چارچوب ادامه می‌دهد. مارشال بیلینگزلی دستیار وزیر امور خارجه امریکا در امور تامین مالی تروریسم طی سفر دو روزه خود به آنکارا با مقاماتی از وزارت امور خارجه، خزانه‌داری و بانک مرکزی ترکیه به علاوه شرکت‌های این کشور که با ایران دادوستد مالی دارند دیدار کرد.

 راهکارهای کنترل و مدیریت نقدینگی تصویب شد؛ پاد| پیشنهادها و راهکارهایی درخصوص کنترل و مدیریت نقدینگی با جهت‌گیری رونق در بخش تولید و اقتصاد کشور در پنجمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به ریاست رییس‌جمهوری و با حضور سران قوا بررسی و تصویب شد.

در این جلسه پس از بررسی گزارش رییس کل بانک مرکزی و رییس سازمان برنامه و بودجه در خصوص وضع نقدینگی، مقرر شد مطالبات بانک مرکزی از شرکت‌های تعاونی و موسسات غیرمجاز در کوتاه‌مدت براساس روش‌های مصوب تصفیه شود.

درباره تسویه دیون بانک‌ها به بانک مرکزی نیز در دوره زمانی محدود و با نظارت هیاتی متشکل از نمایندگان سه قوه تصمیماتی اتخاذ شد تا بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی پرداخت شود.

همچنین براساس مصوب در این جلسه، وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است تمام یا بخشی از سهام و دارایی‌های تحت مالکیت دولت را در چارچوب روش‌های جاری یا در قالب «صندوق سرمایه‌گذاری معامله‌پذیر» با مکانیزم‌های تشویقی و با رعایت سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در بورس واگذار کند.

 ایران به «آسِ‌آن» پیوست؛ پاد| رییس‌جمهور ایران در نامه‌یی به وزارت امور خارجه، عضویت ایران در پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا را رسما ابلاغ کرد.

لایحه پیوستن ایران به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا موسوم به «آ سِ آن» پس از ایراد شورای نگهبان و اصرار مجدد مجلس برای تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده بود که در نهایت در جلسه 16 تیرماه مجمع، مصوبه مجلس شورای اسلامی مورد تایید قرار گرفت.

در متن ابلاغیه رییس‌جمهور به وزارت امور خارجه، آمده است: در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون الحاق دولت ایران به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا» که در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ بیست و دوم خردادماه تصویب و از سوی مجمع تشخیص با مصلحت نظام تشخیص داده شد، جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.

 بیانیه بسیج در پی شهادت رزمندگان سپاه در مریوان؛ فارس| سازمان بسیج با اشاره به حمله تروریست‌های ضدانقلاب به پاسگاه مرزی نیروی زمینی سپاه اعلام کرد گروهک‌های تروریستی و ضدانقلاب و حامیان آنان در انتظار انتقام سخت و مهلک رزمندگان شجاع و فداکار اسلام نسبت به این جنایت باشند.

در بخشی از متن این بیانیه آمده است: امنیت مثال زدنی ایران اسلامی در پرتو غیرت و مردانگی مردان بی‌ادعایست که در اقصی نقاط کشور از حدود و ثغور میهن حراست کرده و در این راه تاکنون شهدای بسیاری تقدیم کرده‌اند و در این راستا، شهادت جمعی از رزمندگان نیروی زمینی سپاه در روستای دری واقع در منطقه مریوان استان کردستان شاهدی بر این مدعا است.

 

ارسال نظر