روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۴/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۸۷۷

 نشست بعدی اعضای برجام در نیویورک برگزار می‌شود؛ ایرنا| نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: نشست بعدی اعضای برجام در سطح وزیران اواخر ماه سپتامبر (اوایل مهر ماه) در نیویورک برگزار می‌شود. میخاییل اولیانوف به خبرنگاران گفت: احتمالا این نشست در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار می‌شود.

 اصلاح ساختار معاونت نظارت مجلس برای پاسخگو کردن وزرا؛ تسنیم| نایب‌رییس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس از ایجاد دبیرخانه‌یی در معاونت نظارت مجلس برای تقویت بعد نظارتی پارلمان خبر داد. عباس پاپی‌زاده نایب‌رییس کمیسیون تدوین ایین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون برخی از وزرا به تذکرات توجه نکرده و پاسخگو نبوده‌اند، گفت: قرار است تا آیین‌نامه داخلی مجلس به نحوی اصلاح شود که مسوولان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی نسبت به تذکراتی که در رابطه با مشکلات کشور مطرح می‌شود خود را پاسخگوتر بدانند و ملزم به پیگیری و رفع مشکلات باشند. پاپی‌زاده افزود: قرار است تا در معاونت نظارت قوه مقننه دبیرخانه‌یی ایجاد شود که به جز شخص نماینده که طراح تذکر است، این دبیرخانه با پشتوانه هیات‌رییسه و معاونت نظارت پارلمان پیگیر آن تذکر باشد تا به نتیجه برسد.

 ظریف، علوی و زنگنه به بهارستان می‌آیند؛ تعادل| سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات برای پاسخ به سوالات علی مطهری و ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی (یک فقره) و همچنین جواد کریمی قدوسی و دو نفر دیگر از نمایندگان این هفته در صحن علنی بهارستان حاضر می‌شود. همچنین بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت برای پاسخ دادن به سوالات نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب به صحن علنی مجلس شورای اسلامی می‌آید. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه نیز برای پاسخگویی به سوالات مجید ناصری‌نژاد، نصرالله پژمانفر و ۱۳ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس حاضر می‌شود.

 پرونده سپنتا نیکنام در جلسه امروز مجمع تشخیص رسیدگی می‌شود؛ ایسنا| حجت‌الاسلام مصباحی مقدم، با انتقاد از اظهارنظر افراد بی‌اطلاع در مورد روند بررسی‌های مجمع گفت: اخیرا یک روزنامه و برخی اشخاص، اظهاراتی در موضوع پرونده آقای سپنتا نیکنام به اینجانب منتسب کرده‌اند و گفته‌اند که این موضوع با نظر دبیر مجمع از دستور کار مجمع حذف شده است که کاملا کذب است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: موضوع حضور اقلیت‌ها در شوراهای شهر و روستا و تعیین تکلیف وضعیت سپنتا نیکنام در دستور کار جلسه ۳۰ تیرماه مجمع قرار دارد و بهتر است رییس‌جمهور و سایر اعضایی که در این موضوع نظراتی دارند، در جلسه حاضر باشند و فعالانه در مباحث شرکت کنند.

 

ارسال نظر