روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۴/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۷۹۳

 خانواده معظم شهدا مایه فخر ملت و عزت کشور هستند؛پاد| رییس‌جمهور با حضور در منزل شهیدان غلامرضا و محمد یاسری، ضمن دیدار با مادر این شهیدان والامقام، از ایثار فرزندان و صبر اعضای خانواده یاسری تجلیل کرد. روحانی شامگاه سه شنبه با بیان اینکه تربیت چنین فرزندانی برای هر خانواده‌یی سعادت دنیوی و اخروی است، گفت: وجود جوانانی که اشتیاق دارند در راه دین و کشور جان خود را فدا کنند و خانواده‌های که با نهایت رغبت حاضرند فرزندان خود را به عنوان گرانبهاترین دارایی‌شان در این راه تقدیم کنند، مایه فخر ملت و عزت کشور است. در این مراسم که حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشت، رییس‌جمهور با تقدیم لوحی از مادر و خواهران شهیدان یاسری که هر دو فرزند پسر خود را تقدیم انقلاب نمودند، تقدیر کرد.

 اختلافات سیاسی حواس زائران را پرت نکند؛ باشگاه‌خبرنگاران|نماینده ولایت فقیه در امور حج و زیارت گفت: زائران مراقب باشند تا اختلافات سیاسی حواس آنها را از اماکن زیارتی مکه و مدینه پرت نکند. قاضی عسکر با بیان اینکه بیش از یکسال است که مجموعه عظیمی مشغول فعالیت‌اند تا بستر خوبی برای حجاج امسال فراهم شود، گفت: مسوولان در سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری و همه نهاد‌ها و ارگان‌ها با اخلاص تلاش کردند تا حج 97 آبرومند برگزار شود. وی بیان کرد: آنجا جای تفرقه نیست و وحدت حرف اول را می‌زند. ما باید تلاش کنیم که در این راه در دام توطئه گران قرار نگیریم تا بتوانیم حجی شایسته و آبرومند داشته باشیم.

 پاسخ به ادعای ارتباط بین خاموشی‌های اخیر و معاهده پاریس؛تعادل| معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور نسبت به ادعاهای مطرح شده درباره ارتباط بین خاموشی‌های اخیر و معاهده پاریس پاسخ داد. پرویز اسماعیلی در توئیتر خود نوشت: منتقد محترم ادعا کرده: پشت‌پرده خاموشی‌‌‌های اخیر، تعهد دولت در معاهده‌ پاریس برای کاهش استفاده از سوخت فسیلی از سال ۲۰۲۰ است. برادر جان! مشکل، همان ‌پشت‌صحنه شماست. این همه ‌چراغ و لوستر برای یک ‌دروغ و ایجاد سوءظن بین مردم و مسوولان؛ اسمش ‌اصلاح‌الگوی‌مصرف نیست، اسراف است. اجرا، قانون می‌خواهد. مگر الحاق ایران به معاهده پاریس در مجلس تصویب و شورای نگهبان آن را تایید کرده که دولت اجرا کند؟! ضمنا؛ اگر برق برای مردم‌مان نداشته باشیم، صادراتش را هم قطع می‌کنیم. چه رسد به معاهده! آنچه نمی‌دانید نگویید، گناهش نزد خدا بزرگ است. (سوره نور.)

 اعلام خبرهای خوب در حوزه صنعت هوایی در آینده‌ای نزدیک؛ ایسنا|وزیر دفاع از اعلام خبرهای خوب در حوزه صنعت هوایی در آینده‌یی نزدیک خبر داد. امیر حاتمی گفت: روز ۳۱ مرداد خبرهای خوب و خوشی درباره دستاوردهای دفاعی خواهیم داشت که خاص نیروهای مسلح است. وی افزود: یکی از خبرهای خوب در حوزه هوایی است که ۳۱ مرداد رونمایی می‌شود.

 فراکسیون امید دوشنبه آتی با روحانی دیدار می‌کند؛ ایرنا| عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای هیات رییسه این فراکسیون به همراه اعضای هیات رییسه مجلس که عضو فراکسیون امید هستند دوشنبه آینده با رییس‌جمهوری دیدار می‌کنند. سید ابوالفضل موسوی بیوکی اظهارداشت: اعضای این فراکسیون در این دیدار در مورد مسائل و مشکلات کشور و راهکارهای حل آن با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس قوه مجریه گفت‌وگو می‌کنند. نماینده مردم یزد در مجلس اظهار داشت: در این دیدار نمایندگان عضو فراکسیون امید پیشنهادهای خود را برای برون‌رفت از وضعیت موجود به رییس‌جمهوری ارائه می‌کنند و راهکارهای حل مشکلات اقتصادی کشور بررسی می‌شود.

 جای بررسی پالرمو دیگر در مجلس نیست؛ خانه‌ملت| قاسم میرزایی نیکو نماینده مجلس در خصوص ایرادات شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به لایحه «الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو)» و ارتباط آن با FATF، گفت: باید اذعان کرد که دو تفکر در این خصوص وجود دارد؛ عده‌یی می‌گویند مهم نیست و عدم تصویب آنها در هیچ امری خدشه وارد نمی‌کند. نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: افراد دیگری نیز اعتقاد دارند تمام معضلات بانکی و غیره بر این مبنا است از این‌رو تصویب آنها می‌تواند برطرف‌کننده مشکلات باشد. وی اعتقاد دارد ظاهرا تفکر اول که می‌گفت پالرمو همان ترکمانچای است غالب است، مگر اینکه سران کشور به این نتیجه برسند که مساله حیاتی است.

 مقابله با تهاجم رسانه‌ای ماموریت قرارگاه جنگ نرم سپاه است؛ ایسنا| سخنگوی سپاه گفت: مقابله با تهاجم رسانه‌یی ماموریت قرارگاه جنگ نرم سپاه است وتسلط سردار آبرومند بر موضوعات جنگ نرم منجر به تصمیم سرلشکر جعفری در انتصاب وی به عنوان جانشین خود در قرارگاه جنگ نرم شده است. سردارسرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف با اشاره به انتصاب سردار جمال‌الدین آبرومند به عنوان جانشین فرمانده قرارگاه جنگ نرم سپاه، گفت: با توجه به شرایط تهاجم روانی و جنگ رسانه‌یی ترکیبی دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران از مدت‌ها قبل قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه جنگ نرم در سپاه شکل گرفته است. وی افزود: از آنجا که در ماه‌های اخیر ضرورت تقویت این قرارگاه مورد توجه مسوولان سپاه قرار گرفته بود، فرمانده کل سپاه تشخیص داد یکی از سرداران خوش‌فکر، قوی و پای کار سپاه در دوران دفاع مقدس و پس از آن به‌نام سردار آبرومند که سال‌ها در حوزه طرح و برنامه و لجستیک منشأ خدمات و خیر برای سپاه بوده به این قرارگاه منتقل شود.

 

 

ارسال نظر