روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۵۵۵

 حجت نظری رییس کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی حزب اعتماد ملی شد؛ تعادل| حجت نظری عضو شورای شهر تهران و از جوانان حزب اعتماد ملی با حکم الیاس حضرتی به ریاست کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی حزب اعتماد ملی منصوب شد. الیاس حضرتی قائم‌مقام حزب اعتماد ملی، در حکمی حجت نظری را به‌عنوان رییس کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی این حزب منصوب کرد. متن این حکم به شرح زیر است: بسمه تعالی جناب آقای حجت نظری، نظر به تعهد و حسن سوابق جنابعالی، به موجب این حکم شما را به عنوان رییس «کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی» و نیز مدیر روابط عمومی حزب منصوب می‌کنم. همچنین با قدردانی از زحمات جناب آقای حمیدرضا کارگر، انتظار می‌رود تمام عزیزان فعال در حوزه رسانه، در انتقال تجهیزات و حساب‌های کاربری رسانه‌ها و کانال‌های ارتباطی حزب به جنابعالی به عنوان مدیر مسوول این رسانه‌ها اقدام کنند.

 سفر جابری انصاری به لبنان؛ ایسنا| برخی منابع آگاه اعلام کردند که حسین جابری انصاری دستیار ویژه وزیر خارجه ایران در امور سیاسی امروز (دوشنبه) به لبنان سفر می‌کند و با میشل عون، رییس‌جمهور لبنان، نبیه بری رییس پارلمان لبنان و سعد حریری نخست‌وزیر لبنان دیدار و در رابطه با آخرین تحولات منطقه با آنها گفت‌وگو خواهد کرد. این منابع اعلام کردند که جابری انصاری در رابطه با تحریم‌های ایران و پرونده نزار زاکا شهروند لبنانی بازداشت شده در ایران با مقامات لبنانی گفت‌وگو خواهد کرد. براساس این گزارش، نزار زاکا شهروند لبنانی در سپتامبر ۲۰۱۵ در ایران بازداشت شده است و قرار بود که در عید فطر امسال آزاد شود.

 آزادی هواداران بازداشت شده استقلال؛ تعادل| روز گذشته تعدادی از هواداران تیم فوتبال استقلال در اعتراض به وضعیت این تیم، مقابل وزارت ورزش و جوانان تجمع کردند. الیاس حضرتی نماینده اصلاح‌طلب مجلس با اشاره به بازداشت تعدادی از این افراد، در توییتر خود نوشت: «امروز متوجه شدم جمعی از هواداران باشگاه استقلال در تجمعی که مقابل وزارت ورزش داشتند، بازداشت شده‌اند. بعد از باخبر شدن از موضوع از طریق مقامات وزارت‌ کشور پیگیر حل موضوع بودم. درنهایت با تشکر از تلاش‌های آقای سامانی معاون وزیر کشور، دقایقی پیش تمامی بازداشت شده‌ها، آزاد شدند.»

 بررسی بسته پیشنهادی اروپا درباره برجام در کمیسیون امنیت‌ ملی؛ تسنیم| عضو کمیسیون امنیت ‌ملی مجلس گفت: دستگاه دیپلماسی و سازمان انرژی اتمی آخرین وضعیت مذاکره با اروپایی‌ها را به این کمیسیون ارائه می‌کنند. سیدحسین نقوی حسینی با بیان اینکه اعضای کمیسیون از وزارت امور خارجه و سازمان انرژی درخواست کردند تا گزارشی از اثر بسته پیشنهادی و بیانیه اتحادیه اروپا در نجات برجام را به کمیسیون ارائه کنند، گفت که این نشست هفته آینده و پس از پایان تعطیلات مجلس برگزار می‌شود.

 توییت ظریف به مناسبت سالگرد دستیابی به برجام؛ ایلنا| وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: برجام ثابت کرد که یک جانبه‌گرایی زهرآگین دولت ترامپ به این معنی است که نمی‌توان از آن توقع داشت که به هرگونه توافقی پایبند بماند. محمدجواد ظریف در توییتی به مناسبت سالگرد توافق هسته‌یی موسوم به برجام نوشت: در سومین سالگرد دستیابی به برجام، این توافق کماکان یک پیروزی دیپلماسی چندجانبه با وجود اقدامات امریکاست. گرچه ما همواره می‌دانستیم که به وعده‌های امریکا نمی‌توان اعتماد کرد - واقعیتی که امروز متحدین امریکا هم کشف کرده‌اند - اما برجام ثابت کرد که یکجانبه‌گرایی زهرآگین دولت ترامپ به این معنی است که نمی‌توان از آن توقع داشت که به هرگونه توافقی پایبند بماند.

 طرح افزایش تعداد نمایندگان زن تقدیم هیات رییسه مجلس شد؛ ایرنا| عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از ارائه طرح افزایش تعداد نمایندگان زن مجلس به هیات رییسه با 32 امضا خبر داد و گفت: احتمالا این طرح در جلسات هفته آینده مجلس اعلام وصول می‌شود. فاطمه حسینی در مورد طرح الحاق یک تبصره به قانون انتخابات مجلس مبنی بر افزایش تعداد نمایندگان زن افزود: براساس این طرح در حوزه‌های انتخابیه با 2 تا 5 نماینده، باید حداقل یک نماینده زن و در حوزه‌های انتخابیه بیش از 5 نماینده هم دو نماینده زن به مجلس شورای اسلامی راه یابد.

 تغییر تیم اقتصادی دولت نباید به طول بینجامد؛ ایلنا| یک عضو حزب اعتدال و توسعه درباره تغییر در کابینه دولت گفت: تغییر در تیم اقتصادی نباید زیاد طول بکشد. علی جنتی درباره تغییرات در کابینه دوازدهم گفت: با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد باید تغییراتی در دولت شکل بگیرد و اتفاقاتی بیفتد.  او با اشاره به انتقادها نسبت به تیم اقتصادی دولت عنوان کرد: در حوزه اقتصاد ما نیازمند یک‌سری تغییرات هستیم که باید انجام شود، این تغییرات هم نباید با توجه به شرایط موجود زیاد به طول بینجامد.جنتی در ادامه عنوان کرد: امروز شرایط بسیار حساس است تنها چیزی که می‌تواند به ما کمک کند مشکلات فعلی کشور را با آن پشت سر بگذاریم، وحدت، همبستگی و همکاری نزدیک 3 قوه و سایر جریان‌های سیاسی با هم است.

 متخلفان واردات خودرو به قوه قضاییه معرفی می‌شوند؛ ایرنا|  معاون حقوقی رییس‌جمهوری گفت که گزارش‌های رسیده به دست دکتر روحانی مبنی بر تخلف واردات خودرو را رسیدگی، تجمیع سپس به قوه قضاییه اعلام می‌کنیم. لعیا جنیدی تصریح کرد: همه گزارش‌هایی که به دست رییس‌جمهوری رسیده را تجمیع کرده و موارد را حتما رسیدگی می‌کنیم. پس از رسیدگی از متخلفان اعلام شکایت کرده سپس موضوع را پیگیری خواهیم کرد همچنین متخلفان را برای پیگیری و رسیدگی قضایی به قوه قضاییه معرفی خواهیم کرد. این مقام حقوقی با بیان اینکه طبق قانون تا قبل از رسیدگی به پرونده نمی‌توان اسامی متخلفان را اعلام کرد، اظهار کرد: تا قبل از طرح شکایت، اسامی افراد متخلف اعلام نمی‌شود اما بعد از صدور حکم قطعی افشای اسامی آنان مجاز است.

 

ارسال نظر