روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۴۷۷

 پیام تسلیت رییس قوه قضاییه به مناسبت درگذشت آیت‌الله شیخ محسن دوزدوزانی رییس قوه قضاییه در پیامی درگذشت آیت‌الله حاج شیخ محسن دوزدوزانی عضو فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.  به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، متن پیام تسلیت آیت‌الله آملی‌لاریجانی به شرح ذیل است:

خبر درگذشت آیت‌الله حاج شیخ محسن دوزدوزانی عضو فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تاثر اینجانب گردید.

ارتحال این عالم بزرگوار که عمر شریفش را در راستای ترویج معارف اهل بیت (علیهم السلام) و تربیت طلاب علوم دینی مصروف داشت را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه، مردم مومن و انقلابی تبریز و خانواده و بازماندگان محترم آن مرحوم تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن فقید سعید غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت می‌نمایم.

 حضور کمال خرازی در همایش جهانی صلح در پکن؛ تعادل| رییس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان در همایش جهانی صلح که در پکن برگزار می‌شود، حضور دارد. هفتمین همایش دو روزه جهانی صلح با حضور نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران در پکن آغاز به کار کرد. در این همایش شماری از مقام‌ها و شخصیت‌های سراسر جهان ازجمله «کمال خرازی» رییس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان حضور دارند.

 اروپا باید برابر تحریم‌های امریکا فوری اقدام کند؛ ایسنا| برونو لومیر، وزیر دارایی فرانسه در گفت‌وگو با روزنامه فیگارو درباره درخواست اروپا از واشنگتن برای در نظر گرفتن استثنائاتی برای شرکت‌های اروپایی طرف تعامل با ایران گفت که امریکا با این پیشنهاد فرانسه مخالفت کرده است. لومیر همچنین تاکید کرد: اروپا به اقدام سریع و ایجاد ابزارهای لازم برای دفاع از خود و حاکمیت اقتصادی‌اش در برابر تحریم‌های فرا مرزی امریکا نیاز دارد. وی افزود: ما شرکت‌هایی مانند توتال، رنو و پژو و شرکت‌های دیگری داریم که در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند. من با همتای امریکایی‌ام گفت‌وگو کردم و به او درباره میزان تناقض این تصمیمات با آنچه ما و متحدان امریکایی‌مان می‌خواهیم ایجاد کنیم، اطلاع دادم و از او خواستم بعضی شرکت‌ها را مستثنا کند یا مهلت‌های طولانی‌تری به آنها داده شود. انتظار زیادی درباره پاسخ امریکا ندارم.

 موافقت لاریجانی با انتشار بیلان مالی مجلس؛ تسنیم| عضو هیات‌رییسه مجلس از موافقت رییس‌ پارلمان نسبت به انتشار بیلان مالی مجلس شورای اسلامی خبر داد. احمد امیرآبادی‌فراهانی با بیان اینکه عملکرد مالی مجلس زیر نظر رییس و معاون اجرایی پارلمان است، ادامه داد: چندین ‌بار با رییس مجلس در این زمینه صحبت کردم. او در این گفت‌وگو‌ها اعلام کرد هیچ مانعی برای اعلام بیلان مالی مجلس طبق قانون وجود ندارد. نماینده قم با اشاره به پیگیری‌های خود از معاون امور مالی مجلس نیز گفت: وی نیز اعلام کرد، گزارش عملکرد مالی مجلس را در اختیار کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات پارلمان قرار داده است.

 پاسخ دبیر هیات دولت به اظهارات محمود صادقی؛ پاد| در پی اظهارات محمود صادقی نماینده مجلس دهم در همایش «قانون‌گرایی و حقوق شهروندی» و مطرح کردن انتقاداتی نسبت به دولت، محسن حاجی میرزایی دبیر هیات دولت به این اظهارات پاسخ داد.  در بخشی از پاسخ دبیرهیات دولت آمده است: جناب آقای محمود صادقی نماینده محترم مجلس در همایش «قانون‌گرایی و حقوق شهروندی» گفته‌اند: «مردم باید بدانند دولت چه تصمیمی می‌گیرد و چه قوانینی تصویب می‌کند. همچنین بخشنامه‌هایی که صادر و تصمیماتی که گرفته می‌شود باید در اختیار مردم قرار گیرد.» برای استحضار ایشان و عموم مردم شریف ایران یادآور می‌شوم که کلیه مصوبات دولت در پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به آدرس dolat. ir به عنوان وب سایت رسمی دولت و در روزنامه رسمی منتشر می‌شود و برای رییس مجلس نیز ارسال می‌شود.

 نامه ابتکار به صدا و سیما درباره پخش اعتراف جنجالی؛ ایلنا| معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در نامه‌یی به رییس سازمان صدا و سیما خواستار بررسی آثار سوء پخش اعتراف جنجالی اخیر در سیما شد تا شکاف ایجاد شده در جامعه با همدلی و همگرایی حول محور خیر و نیکی و کرامت ترمیم و به جای تخاصم و تحقیر، تعامل و گفت‌وگوی بین نسلی جایگزین و حاکم شود.  در بخش‌هایی از این نامه آمده است: متاسفانه این اقدام سیما علاوه بر اینکه توامان مغایر با اصل نهی از منکر و امر به معروف و آموزه‌های علمی و روانشناسی حوزه نوجوانان است، از منظر اجتماعی نیز بار دیگر بر فاصله میان مردم با سیمای جمهوری اسلامی به‌عنوان رسانه ملی افزود.  توصیه مقام معظم رهبری این است که: «ما هم یک نقص داریم، او هم یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. البته انسان نهى از منکر هم می‌کند؛ نهى از منکر با زبان خوش، نه با «ایجاد نفرت»... » اما آیا پخش اعترافاتی در سیما که این روزها نقل محافل است، جز به «ایجاد نفرت» در جامعه منتهی شده است؟

 سرلشکر باقری به پاکستان سفر می‌کند؛ فارس| رییس ستادکل نیروهای مسلح در راس هیات عالی‌رتبه نظامی و به دعوت فرمانده ارتش پاکستان به این کشور سفر می‌کند. سرلشکر باقری و جمعی از مقامات عالی‌رتبه نظامی جمهوری اسلامی ایران به دعوت ژنرال قمرجاوید باجواه فرمانده ارتش پاکستان به اسلام‌آباد می‌روند. توسعه همکاری‌ها و مناسبات دفاعی تهران و اسلام‌آباد، همکاری‌های مشترک مرزی، مبارزه با تروریسم و تحولات منطقه‌یی و جهان اسلام از محورهای گفت‌وگوی رییس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان با مقام‌های پاکستانی است. ارزیابی توافقات دفاعی ایران و پاکستان در سفر سال گذشته فرمانده ارتش پاکستان به تهران از دیگر محورهای گفت‌وگوی سرلشکر باقری با ژنرال باجواه عنوان شده است.  کارشناسان سیاسی و نظامی با توجه به تحولات امنیتی منطقه و جهان اسلام سفر هیات عالی‌رتبه ستادکل نیروهای مسلح به پاکستان را بسیار مهم ارزیابی می‌کنند.

 

ارسال نظر