روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۴/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۴۱۰

 قرارداد دریافت نفت در برابر کالا با ایران را بررسی می‌کنیم؛ ایسنا| الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه گفت: قرارداد دریافت نفت در برابر کالا با ایران همچنان امکان‌پذیر است. وی افزود: مسکو تمام امور قانونی مربوط به این توافق را بررسی می‌کند. وزیر انرژی روسیه پیش از این نیز گفته بود: مسکو سرگرم کار با تهران برای تمدید مدت توافق عرضه نفت ایران به روسیه تحت برنامه نفت در برابر کالا به مدت پنج سال دیگر است. نخستین عرضه انجام شده و عرضه بعدی نیز برنامه‌ریزی شده است. این توافق موثر بوده و در کل ما بر این باور هستیم باید به مدت پنج سال دیگر تمدید شود و روی این موضوع کار می‌کنیم.

 نشست کمیته همکاری‌های دفاعی - امنیتی ایران و افغانستان برگزار شد؛ برنا| سومین نشست کمیته همکاری‌های دفاعی - امنیتی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان با حضور هیات‌های بلندپایه دو کشور به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان و یما کرزی معاون مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور افغانستان در تهران برگزار شد. در جریان این نشست طرفین در خصوص مشکلات و تهدیدات امنیتی در منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کرده و زمینه‌های همکاری برای مقابله با تهدیدات موجود به ویژه مبارزه با تروریسم و مواد مخدر را مورد بحث قرار دادند.

 طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس مسکوت ماند؛ تسنیم| عضو هیات رییسه کمیسیون شوراهای مجلس گفته است که طرح افزایش نمایندگان به دلیل اینکه بار مالی داشته و دولت آن را نپذیرفته فعلا مسکوت مانده است. سهراب گیلانی با بیان اینکه کلیات این طرح در کمیسیون شوراها تصویب شده است، ادامه داد: برای حل مشکل این طرح تاکنون یک جلسه نیز با وزیر کشور داشته‌ایم و جلسه‌یی نیز در روزهای آینده با دولت در این زمینه خواهیم داشت. او با بیان اینکه این طرح مسکوت مانده تا جمع‌بندی نهایی پس از جلسه با دولت درباره این طرح داشته باشیم، افزود: احتمالا دولت در زمینه افزایش تعداد نمایندگان لایحه‌یی به مجلس ارائه کند.

 کاخ سفید، روسیه و چین را به خاطر ایران تهدید کرد؛ ایلنا| «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری امریکا روز پنج‌شنبه در جریان ارائه گزارشی به کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان امریکا تهدیدهایی را علیه مشتریان نفت ایران مطرح کرد. در این جلسه «استیون لینچ» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان از وزیر خزانه‌داری امریکا پرسید آیا چین قبول کرده است تا واردات نفت از ایران را قطع کند و اگر این کار را نکند آیا واشنگتن قصد دارد چین را تحریم کند؟ منوچین در پاسخ گفت که امریکا قصد دارد برای مقابله با خرید نفت ایران «هر کشوری از جمله چین» را تحریم کند. او در ادامه تاکید کرد: «بار دیگر ما قصدمان این است که علیه نفت ایران تحریم‌هایی علیه روسیه، اروپا و دیگران اعمال کنیم.»

 ناتو به جای افزایش بودجه، دشمنان خود را کاهش دهد؛ تعادل| مشاور فرهنگی رییس‌جمهور نوشت: ناتو به جای افزایش بودجه دشمنان خود را کاهش دهد. حسام‌الدین آشنا در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ناتو به جای افزایش بودجه، دشمنان خود را کاهش دهد. ایران تهدید اروپا نیست بلکه سد استواری است در برابر تهدیدات تروریسم و باندهای تبهکار در این‌سو و آن‌سوی مدیترانه. اروپا به جای تسلیم در برابر باج‌خواهی ترامپ راه ارزان‌تری برای تامین امنیت خود دارد؛ کمک به صلح‌سازی و بازسازی منطقه.

 مهم‌ترین ماموریت ما حفظ جان شهروندان است؛ ایرنا| سخنگوی دولت با اشاره به حادثه دلخراش برخورد تانکر با اتوبوس مسافری و کشته شدن شماری از هموطنان در سنندج گفت: مهم‌ترین ماموریت ما حفظ جان شهروندان است. «محمدباقر نوبخت» سخنگوی دولت گفت: حادثه دلخراش برخورد تانکر با اتوبوس مسافری که منجر به درگذشت دردناک تعدادی از هموطنان عزیز در سنندج شد، بار دیگر لزوم اجرای دقیق استانداردهای ایمنی پیشگیرانه را پررنگ‌تر کرد. وی افزود: مسوولان دولتی و تشکل‌های مردم‌‌نهاد در این زمینه به‌ صورت جدی فعال شوند، حفظ جان شهروندان مهم‌ترین ماموریت است.

 مخالفت ستادکل نیروهای مسلح با معافیت فوتبالیست‌ها از خدمت سربازی؛ رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بر اساس قانون، معافیت از خدمت وظیفه عمومی به قهرمانان جهان تعلق می‌گیرد و خواسته وزیر ورزش و جوانان، قانونی نبوده و ستاد کل نیروهای مسلح قادر به اقدامی در این خصوص نخواهد بود. سردار موسی کمالی در واکنش به نامه‌نگاری اخیر وزیر ورزش و جوانان در خصوص معافیت تعدادی از بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان از خدمت وظیفه عمومی اظهار کرد: بر اساس قانون، معافیت از خدمت وظیفه عمومی به قهرمانان جهان تعلق می‌گیرد و شامل سایر ورزشکاران نمی‌شود. با توجه به قانون موجود، خواسته وزیر ورزش و جوانان قانونی نبوده و ستاد کل نیروهای مسلح قادر به اقدامی در این خصوص نخواهد بود. پیش از این وزیر ورزش و جوانان در نامه‌یی به سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح خواستار اعطای معافیت از انجام خدمت وظیفه برای تعدادی از بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان شده بود.

 حکم اعدام شرور خطرناک کرمان اجرا شد؛ ایسنا| رییس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان گفت: حکم اعدام شرور خطرناک «یحیی احمد یوسفی» پس از تایید از سوی دیوان عالی کشور تحت تدابیر امنیتی در زندان کرمان اجرا شد. احمد قربانی با اعلام این خبر افزود: دستگاه قضایی اجازه نخواهد داد، عده‌یی اراذل و اوباش نظم وامنیت جامعه را برهم بزنند و برخورد قاطع دستگاه قضایی مطمئنا رشد سرمایه‌گذاری و پیشرفت منطقه و جلویگری از محرومیت جنوب استان را در پی خواهد داشت. رییس دادگاه انقلاب کرمان تصریح کرد: مقوله امنیت شوخی‌بردار نیست و دستگاه قضایی با عاملان ایجاد ناامنی مماشات نخواهد کرد و عوامل مخل امنیت راه گریزی نخواهند داشت.

 

ارسال نظر