روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۴/۱۶ - ۰۱:۰۲:۰۵
کد خبر: ۱۲۵۰۰۵

 دستور رهبر معظم انقلاب به رییس‌جمهور درباره بازار سکه و ارز؛صداوسیما| منابع آگاه از نامه مهم رهبر معظم انقلاب به رییس‌جمهور درخصوص مسائل به وجود آمده در بازار سکه و ارز خبر دادند. براساس این گزارش، رهبر معظم انقلاب در این نامه که خطاب به رییس‌جمهور نوشته شده است، ضمن ابراز نگرانی از اخبار منتشر شده درخصوص واگذاری ارز و سکه در ماه‌های اخیر و ابهاماتی که در افکار عمومی ایجاد کرده است دستور فرمودند ضمن رسیدگی به موضوع، گزارش دقیقی تهیه و به محضر ایشان ارسال شود.

 نقش اروپا در تعلیق ایران از لیست سیاه اف.‌ای.تی.اف مثبت بود؛ایرنا|  رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: نقش مثبت اروپا در تعلیق نام ایران از لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی (اف.‌ای.تی.اف) مشهود بود که امیدواریم در مناسبات و مذاکرات دیگر ادامه یابد. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه دیروز افزود: اگر اروپا در مجامع بین‌المللی، حوزه‌های خاص مانند نفت و گاز و سرمایه‌گذاری‌های مختلف بتواند ایستادگی خود را نشان دهد، ایران به‌طور حتم باب مذاکرات و مناسبات تازه‌یی را با آنان باز می‌کند. او تاکید کرد: این یک چراغ سبز از سوی اروپا برای ایران بود اما چراغ اصلی باید در زمینه مناسبات ایران و اتحادیه اروپا روشن شود.

 مجلس منتظر لایحه دولت برای گشایش‌های اقتصادی است؛برنا| سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس دهم گفت: مجلس به دولت درخصوص ارائه لایحه‌یی برای گشایش‌های اقتصادی فرصت داده و چنانچه دولت کاری انجام ندهد، قوه مقننه در قالب طرح اقدام خواهد کرد. زهرا سعیدی‌مبارکه، گفت: باید بدانیم که پس از اعمال مجدد تحریم‌ها، طی چند ماه آینده شرایط سخت‌تری خواهیم داشت اما مردم را به صبر و مقاومت دعوت کنیم. او تاکید کرد: ریشه‌های این نظام به قدری محکم و استوار است که ترامپ و ترامپ‌ها نمی‌توانند کاری انجام دهند. سعیدی اضافه کرد: باید به مردم بگوییم که کنارشان هستیم و هر کاری از دست‌مان بر بیاید، انجام خواهیم داد.

 تاکید لاوروف بر همکاری روسیه و چین برای تحقق توافق هسته‌ای با ایران؛تسنیم| وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، مسکو و پکن از تحقق کامل توافق هسته‌یی با ایران حمایت کرده و مایلند تا این توافقنامه یک قانون بین‌المللی شود. سرگئی لاوروف در دیدار با «وان ایی» همتای چینی خود در وین اعلام کرد که مسکو و پکن علاقه‌مندند تا روند تحقق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در زمینه برنامه هسته‌یی ایران به‌طور کامل حفظ شود. لاوروف تاکید کرد: «ما و همچنین همتایان چینی ما، علاقه‌مندیم تا روند تحقق برجام به‌طور کامل حفظ شود. البته اوضاع چندان ساده نیست، ولی در مسکو، در چین و سایر شرکت‌کنندگان در این توافقنامه و همچنین در سطح حقوق بین‌الملل و در شورای امنیت سازمان ملل مایل هستیم تا این طرح (برجام) تقویت شده و به یک قانون بین‌المللی تبدیل شود.»

 موضوع توسعه فرودگاه امام (ره) سیاسی نشود؛ ایلنا| رییس مجمع نمایندگان استان تهران با اعلام این مطلب که ۲ پیشنهاد شهر فرودگاهی در رابطه با راه‌اندازی منطقه لجستیک برای ساماندهی باراندازهای پراکنده شهر تهران و همچنین ایجاد شهر سایبری قابل توجه است، از حمایت مجلس از اجرای ۲ پیشنهاد فوق خبر داد و گفت: نباید موضوع توسعه فرودگاه امام خمینی(ره) تبدیل به مساله سیاسی شود. محمدرضا عارف گفت: امیدواریم این برنامه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با بهترین شیوه و در کمترین زمان به سرانجام برسد. او با ابراز نگرانی از عقب ماندن ایران در پذیرش توریسم نسبت به دیگر کشورهای منطقه افزود: اگرچه دستیابی به ۱۱۰ میلیون مسافر در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در پروسه ۲۵ ساله آرمانی به نظر می‌رسد اما امیدواریم با دستیابی به ۳۰میلیون مسافر در فرودگاه امام بتوانیم به بخشی از اهداف موردنظر دست یابیم.

 اهمیت اصلاح وضع قوانین و موانع کسب و کار؛فارس| عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر وضع قوانین را درست کنیم، جلوی فساد گرفته می‌شود و کارها سرعت پیدا می‌کند. اگر موانع کسب و کار ازبین برود، اقتصاد ایران یک مرتبه جهش می‌یابد. سیدمرتضی نبوی در تبیین رساله دکترای خود با عنوان «چالش‌های حکومت قانون و نقش آن در توسعه ملی» گفت: فرضیه ‌ما این است که عمده مشکلات کشور برمی‌گردد به حکومت قانون، یعنی در کشور قانون خوب اجرا نمی‌شود. او یکی از مشکلات کشور را نحوه قانونگذاری مجلس عنوان کرد و گفت: گاهی مجلس با عجله و فوریت قانونی را تصویب می‌کند و این قانون جدید، صد قانون دیگر را خراب می‌کند.

 تغییر تیم اقتصادی دولت ممکن است گشایش ایجاد کند؛باشگاه‌خبرنگاران| وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: تغییر تیم اقتصادی ممکن است گشایش ایجاد کرده و درراستای مطالباتی است که وجود دارد. عبدالواحد موسوی‌لاری عضو مجمع روحانیون مبارز در حاشیه مجلس ترحیم پدر مصطفی تاج‌زاده گفت: البته این تغییر بدین معنی نیست که همه مسائل حل شود بلکه در راستای مطالباتی است که وجود دارد. وزیر کشور دولت اصلاحات در مورد پیشنهاد جایگزینی عبدالله نوری به جای عارف گفت: من اطلاعی در این رابطه که شما می‌گویید ندارم و این حدس و گمان‌های بی‌خودی است.

 مردم منتظر برخورد قاطع دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی هستند؛؟؟| امام جمعه مشهد گفت: مردم منتظر هستند تا دستگاه قضایی برخورد قاطعی با مفسدان و اخلالگران اقتصادی کشور داشته باشد. سیداحمد علم‌الهدی در ادامه گفت: ۴۵۰ شرکت وارد‌کننده تلفن همراه ارز دولتی گرفتند و

۳۵۰ شرکت موبایل‌های وارد شده را با ارز آزاد در بازار فروختند و ۱۰۰ شرکت نیز واردات خود را احتکار کردند تا بتوانند بیشتر دزدی کنند.

 

ارسال نظر