روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۹۱۹

 تکذیب مذاکره محرمانه روانچی؛ ایسنا| یک منبع آگاه در دفتر رییس‌جمهور خبر یکی از رسانه‌ها در خصوص مذاکره محرمانه تخت‌روانچی با مقامات امریکایی را تکذیب کرد.  این مقام آگاه افزود: هر کسی اندک شناختی از مسائل بین‌الملل و فهمی نسبی از مناسبات و شرایط کشور داشته باشد، می‌تواند تشخیص بدهد که این خبر کذب است.  و فقط تامین‌کننده منافع یک گروه خاص در داخل کشور و کاملا در راستای خواسته امریکایی‌ها و اسراییل است.

 وزیر به حل مشکل کاغذ مطبوعات امید دارد؛ ایرنا| وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با اصلاح قوانین مربوط به کارت‌های بازرگانی می‌توانیم، امیدوار باشیم که دیگر شاهد اختلالات در واردات کاغذ و همچنین حوزه توزیع آن به مطبوعات نخواهیم بود.  سید عباس صالحی در ارتباط با آخرین اخبار مربوط به قیمت کاغذی که در اختیار رسانه‌های مکتوب قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در هفته گذشته جلساتی داشتیم تا بتوانیم مشخص کنیم، چطور می‌شود قیمت کاغذ و همچنین مشکلاتی که در حوزه توزیع کاغذ مطرح است را برطرف کنیم.

او ادامه داد: مقداری نواقص در مورد کارت‌های بازرگانی وجود داشت که امروز در هیات دولت مصوبه خوبی تصویب شد که بر اساس آن اصلاح کارت‌های بازرگانی می‌تواند، کمک کند تا دیگر اختلالات این‌چنینی را از جمله در حوزه کاغذ نداشته باشیم.

 موضوع رفع فیلتر توییتر بایگانی شد؛ ایسنا| دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: موضوع رفع فیلتر شبکه امریکایی توییتر قابل طرح در جلسه کارگروه تعیین مصادیق نیست.

در بخشی از پیام خرم‌آبادی در شبکه‌های اجتماعی آمده است: «موضوع رفع فیلتر شبکه امریکایی توییتر قابل طرح در جلسه کارگروه تعیین مصادیق نیست. دادستان محترم کل کشور طی نامه‌یی در تاریخ دوم اردیبهشت ماه سال جاری در پاسخ به تقاضای کتبی وزیر ارتباطات اعلام کرد که طرح موضوع رفع فیلتر توییتر در کارگروه تعیین مصادیق مغایر موازین قانونی است لذا این درخواست در همان تاریخ بایگانی شد.»

 مستندات انتقال دیپلمات‌های ایرانی به اسراییل موجود است؛ سخنگو| وزارت امور خارجه در بیانیه‌یی اعلام کرد: چهار دیپلمات ایرانی در تیرماه 1361 توسط عوامل رژیم غاصب صهیونیستی ربوده شدند و با توجه به اشغال خاک لبنان توسط این رژیم در آن زمان مستندات کافی از انتقال آنها به داخل سرزمین‌های اشغالی وجود دارد. دستگاه دیپلماسی ایران در این بیانیه با تاکید مجدد بر پیشنهاد خود مبنی بر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی برای روشن شدن ابعاد این موضوع از دبیرکل سازمان ملل متحد، صلیب سرخ جهانی و دیگر نهادهای حقوق بشری انتظار می‌رود به وظایف قانونی و اخلاقی خود برای تعیین وضعیت دیپلمات‌های ربوده شده جمهوری اسلامی ایران و آزادی آنها عمل کنند.

 به‌جای بوریس جانسون، معاون وزیر خارجه انگلیس در نشست برجام شرکت می‌کند؛ ایرنا| وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که بوریس جانسون وزیر خارجه این کشور به دلیل شرکت درنشست برگزیت در جلسه کمیسیون مشترک برجام که جمعه این هفته در وین پایتخت اتریش برگزار خواهد شد شرکت نمی‌کند. جورجینا بارکر مسوول بخش رسانه‌یی در امور خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه انگلیس اطلاع داد، الیستر برت معاون وزیر خارجه انگلیس در نشست روز جمعه شرکت می‌کند. به گفته خانم بارکر، جانسون قرار است در نشست اعضای کابینه در رابطه با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حاضر شود.

 نمایندگان دو هفته به تعطیلات تابستانی رفتند؛ تعادل| علی مطهری نایب رییس مجلس پیش از اعلام پایان جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه بعدی یک‌شنبه 31 تیرماه تشکیل می‌شود و مجلس به مدت دو هفته تعطیل است که این تعطیلات شامل یک هفته برای سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه و یک هفته برای تعطیلات تابستانی است. قرار بود تعطیلات تابستانی مجلس از نهم تیر شروع شود ولی به دلیل شرایط اقتصادی کشور مجلس شورای اسلامی این هفته جلسه داشت.

 تذکر ۲۱  نماینده به وزرای کشور و اطلاعات برای رفع محدودیت‌ سفرهای مولوی عبدالحمید؛ ایلنا| بیش از ۲۰ نفر از نمایندگان در تذکری به وزرای کشور و اطلاعات خواستار رفع اعمال محدودیت در سفرهای مولوی عبدالحمید آن هم در شرایط خاص امروز کشور شدند. محمود صادقی نماینده تهران به اتفاق ۲۰ نفر از نمایندگان در تذکری به وزرای اطلاعات و کشور عنوان کردند در شرایطی که کشور در برابر تهدیدات بیگانگان نیاز به تقویت و همبستگی ملی دارد علت ایجاد محدودیت در تردد و مسافرت‌های آقای مولوی عبدالحمید چیست.

 

 

ارسال نظر