نباید خواسته‌های آرمانی را در جامعه مطرح کنیم

۱۳۹۷/۰۴/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۸۳۰
نباید خواسته‌های آرمانی
را در جامعه مطرح کنیم

رییس فراکسیون امید اعتقاد دارد نباید خواسته‌های آرمانی را در جامعه مطرح کنیم؛ زیرا بسیاری از آنها عملیاتی نمی‌شود و فقط توقع ایجاد می‌کنند و این توقع نیز تبدیل به‌حق می‌شود و نهایتا به دیون مبدل می‌شود.

محمدرضا عارف با انتقاد از نگاه قیم‌مآبانه در بخش فرهنگی در مقاطع از ۴ دهه گذشته این نوع نگاه را در روند توسعه کشور مخاطره آمیز توصیف کرد.

نماینده تهران در مجلس با اشاره به‌ضرورت اجرای سندتحول اظهار کرد: تدوین این سند بیش از ۲۰ سال طول کشید و بسیاری از صاحب‌نظران و کارشناسان و حتی همه وزرای بعد از انقلاب روی مطالب آن کار کردند و از نظر من این سند یکی از معتبرترین اسناد کشور و یک سند مترقی است و به همه ساحت‌های تربیتی در مدرسه توجه کرده است.

عارف در ادامه افزود: کمک‌هایی که به‌صورت سلیقه‌یی و دفعتا به آموزش‌وپرورش می‌شود راهگشا نیست و باید به دنبال منابع مالی پایدار باشیم، البته طرح اقتصاد آموزش‌وپرورش در مجلس مطرح است و ۲ کمیسیون آموزش و بودجه با همکاری کارشناسان آموزش‌وپرورش این پروسه را دنبال می‌کنند.

رییس فراکسیون امید همچنین در پاسخ به سوال یکی از حاضرین در جلسه درخصوص اتخاذ برخی مواضع از سوی نمایندگان مجلس که در عرصه بین‌الملل باعث ایجاد چالش برای کشور می‌شود، گفت: موضع‌گیری یک یا چند نماینده مجلس را نباید به حساب کل مجلس گذاشت البته در مجموع مجلس دهم رفتار عاقلانه با موضوعات مختلف داشته است.

 

ارسال نظر