روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۴/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۶۰۴

 واکنش بعیدی‌نژاد به آخرین ناکامی امریکا؛ تعادل| سفیر ایران در لندن از انتصاب یک سیاستمدار پرتغالی به عنوان دبیرکل سازمان بین‌المللی مهاجرت و مخالفت این سازمان با نماینده معرفی شده از سوی ترامپ استقبال کرد. حمید بعیدی‌نژاد در صفحه توییتر خود نوشت: اعضای سازمان بین‌المللی مهاجرت ضمن مخالفت با نامزد معرفی شده ترامپ برای پست دبیرکلی این سازمان، به یک سیاستمدار پرتغالی برای این پست رای دادند. وی گفت که در طول ٦٧ سال از تاسیس این سازمان بین‌المللی جز یک دوره ٧ ساله، تمامی دبیران کل این سازمان بین‌المللی از امریکا انتخاب شده‌اند. کن آیزاکس کاندیدای دونالد ترامپ، برای ریاست سازمان بین‌المللی مهاجرت از دور رقابت حذف و به جای او، آنتونیو ویتورینو دیپلمات پرتغالی به‌عنوان رییس جدید این سازمان انتخاب شد.

  تلاش امریکا برای ابطال پاسپورت دوم شهروندان ایرانی؛ دولت امریکا دستورالعملی را به کشورهای پذیرنده سرمایه‌گذار خارجی ابلاغ کرده تا علاوه بر ممنوعیت برای اتباع ایرانی، پاسپورت‌های پیشین آنان را نیز باطل کنند. جزایر کوچک کاراییب شامل سنت کیس، دومنیکا، آنتیگوا و... کشورهای اروپایی مالت، بلغارستان، قبرس و کشور آفریقایی کومور ازجمله معدود کشورهایی هستند که با سرمایه‌گذاری‌های صد هزار دلار تا چند میلیون یورو پاسپورت خود را به متقاضیان واگذار می‌کنند. دارندگان این پاسپورت‌ها امکان سفر و فعالیت‌های اقتصادی با ملیت جدیدی را در بازارهای جهانی دارند. حالا امریکا تلاش ویژه‌یی را شروع کرده تا مانع از اعطای تابعیت مضاعف به اتباع ایرانی شود، در جدیدترین اقدام بیش از صد پاسپورت صادر شده برای اتباع ایرانی توسط دولت کومور باطل شده است.

 کریمی قدوسی با شکایت فریدون محاکمه می‌شود؛ برنا| جواد کریمی قدوسی، امروز (یک‌شنبه) دهم تیر ماه جاری با شکایت حسین فریدون برادر رییس‌جمهوری، محاکمه می‌شود. جلسه رسیدگی به شکایت فریدون از کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدرضا محمدی کشکولی برگزار می‌شود. حسین فریدون به اتهام نشر اکاذیب و افترا از کریمی قدوسی و حسین قدیانی مدیر مسوول خبرگزاری دانشجو شکایت کرده است.

 قطع آب و برق ادارات در صورت عدم صرفه‌جویی؛ ایسنا| وزیر کشور استانداران سراسر کشور به‌خصوص استاندار تهران را مکلف به پیگیری صرفه‌جویی و نظارت بر نحوه مصرف آب و برق در دستگاه‌های اجرایی کرد. سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور گفت: وزیر کشور در جلسه شورای معاونین وزارت کشور، استانداران سراسر کشور به‌خصوص استاندار تهران را مکلف به پیگیری صرفه‌جویی و نظارت بر نحوه مصرف آب و برق در دستگاه‌های اجرایی، کاهش ۲۰درصدی در مصرف آب و ۱۰درصدی در مصرف برق، نسبت به مدت مشابه سال قبل کرد.  او افزود: در صورت نیاز به اختیارات بیشتر کلیه اختیارات لازم جهت اجرایی کردن این امر به استانداران محول می‌شود.

 زمان مناسبی برای دعوا نیست؛ ایلنا| یک استاد حوزه علمیه قم درباره همدلی و وحدت میان حضرات آیات و دولت بیان کرد: تمام مراجع تقلید بر وحدت تاکید دارند و معتقد هستند اکنون زمان دعوا نیست.  آیت‌الله محسن غرویان درباره سخنان اخیر رییس‌جمهور مبنی بر اینکه دولت با تمام قوا به کار خود ادامه می‌دهد و اهل استعفا نیست، گفت: کسانی که به رییس‌جمهور فشار ‌می‌آوردند، نمی‌دانند ایشان شخصی محکم و با اراده هستند که بر سر آرمان‌های خود با مردم و همچنین مسوولیت‌هایی که آنان بر دوشش گذاشته‌اند، می‌ماند و اهل جا زدن نیست. غرویان خاطرنشان کرد: ما از این بحران‌ها می‌توانیم عبور کنیم و با تغییراتی که در کابینه صورت خواهد گرفت، مشکلات برطرف خواهد شد، معتقدم دولت باید یک تیم اقتصادی از کارشناسان و اقتصاددانان گردهم آورد تا معضلات اقتصادی را حل کند.

 حضور آذری‌جهرمی بین کسبه بسیار پسندیده است؛ فارس| رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: کار آقای آذری‌جهرمی و حضورشان بین کسبه و شفافیت اقدامات‌شان در مورد ارز‌های تخصیص یافته برای واردات تلفن همراه بسیار پسندیده است.  محمود واعظی در مورد اینکه برخی صنوف به عدم حضور وزرا و مسوولان در بازار معترض هستند و تجربه حضور آقای آذری‌جهرمی توانسته موفقیت‌آمیز باشد و ارتباط بین صنوف با بدنه دولت بهتر شود، گفت: آقای رییس‌جمهور بر حضور وزرا در میان مردم تاکید کرد‌ه‌اند.  واعظی خاطرنشان کرد: کار آقای آذری‌جهرمی و حضورشان بین کسبه و شفافیت اقدامات‌شان در مورد ارز‌های تخصیص یافته برای واردات تلفن همراه بسیار پسندیده است.

 

 

ارسال نظر