رویکرد پدافند غیرعامل دفاعی است

۱۳۹۷/۰۴/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۵۹۹
رویکرد پدافند غیرعامل
دفاعی است

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: رویکرد ما همواره دفاعی بوده اما ممکن است جنگ سراغ ما بیاید، پس میزان آمادگی در برابر تهدیدات بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا جلالی در دومین نشست مدیران پدافند غیرعامل شهرداری‌های کشور با بیان اینکه پدافند غیرعامل در تمام کشورهای دنیا وجود دارد و معنای آن دفاع و حفاظت از مردم در برابر تهدیدات مختلف امنیتی، طبیعی و غیرطبیعی است، گفت: پدافند غیرعامل در واقع نوعی دفاع از مردم و زیرساخت‌هاست که در آن از تجهیزات نظامی استفاده نمی‌شود. در پدافند غیرعامل به دنبال حفاظت و مراقبت از زیرساخت‌ها هستیم که در صورت تهدید بتوانند به کارکرد خود عمل کنند.  رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور حفاظت و صیانت از مردم و تامین نیازهای حیاتی آنان را یکی دیگر از کارکردهای پدافند غیرعامل دانست و گفت: زیرساخت‌ها، مردم و مدیریت مردم در شرایط مختلف از کارکردهای پدافند غیرعامل در کل کشورهاست.

وی اظهار کرد: پدافند غیرعامل در همه کشورها موضوعی جاری، دایمی و همیشگی است و سخن‌گفتن ما از آن ربطی به برجام و خروج امریکا از آن ندارد و پرداخت به آن هم بنا بر بیانات مقام معظم رهبری امری همیشگی و جاری است.

 

ارسال نظر