روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۴/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۴۳۶

 بررسی شرایط اقتصادی کشور در نشست سران قوا؛ایسنا| نشست سران سه قوه برای بررسی شرایط اقتصادی کشور در مجلس برگزار می‌شود. در نشست سران سه قوه که قرار است یک‌شنبه آینده در مجلس برگزار شود، رییس‌جمهور، رییس مجلس و رییس قوه قضاییه به همراه معاون اول رییس‌جمهور، وزرای کابینه دولت، نمایندگان مجلس و مقامات قضایی حضور پیدا می‌کنند. اوایل سال جاری نیز نشست قوای سه‌گانه در مجلس برگزار شده بود.

 نیروهای اطلاعاتی تهدید برخی کسبه را پیگیری کنند؛خانه‌ملت| سخنگوی دولت از نیروهای انتظامی و امنیتی خواست تا موضوع تهدید برخی کسبه را پیگیری و امنیت آنها را تامین کنند. محمدباقر نوبخت درباره تهدید کسبه بازار برای تعطیلی مغازه‌ها توسط برخی افراد ناشناس، گفت: آنچه واقعیت است، دولت از کسبه راضی است، چراکه کسبه انسان‌های شریف، متمدن و متدینی هستند.او تصریح کرد: اینکه عده‌یی کسبه را تحت‌فشار قرار دهند و آنها را وادار کنند در مغازه‌های خود را ببندند، باید توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی پیگیری شود، اما از نیروی انتظامی که همیشه پای صحنه است انتظار می‌رود که امنیت کسبه را حفظ کند.

 رایزنی با قوه قضاییه درباره احکام دانشجویان؛ایلنا|‌دستیار رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه وزارت علوم و وزارت دادگستری رایزنی‌های خود را درباره احکام صادر شده برای دانشجویان بازداشت شده در دی ماه سال گذشته آغاز کرده‌ است، تاکید کرد: ما امیدواریم که در مرحله تجدیدنظر، این احکام شکسته شده و مورد بازنگری قرار گرفته و منجر به تبرئه دانشجویان شود چراکه قرار بر این بود که برای دانشجویان بازداشت شده در حوادث دی ماه سال قبل، پرونده‌سازی نشود. شهیندخت مولاوردی درخصوص برنامه‌های دولت برای صیانت از حقوق شهروندی و تصویب لوایح اجتماعی گفت: در حال رایزنی با قوه قضاییه درخصوص لایحه تامین امنیت زنان علیه خشونت هستیم. این لایحه هم‌اکنون روی میز رییس قوه قضاییه است و ایشان باید آن را تایید کرده تا به دولت بیاید و سپس به مجلس ارسال شود.

 هسته اصلی اغتشاش در پاساژ علاءالدین و بازار یکی بود؛تعادل| مشاور فرهنگی رییس‌جمهور اعلام کرد: هسته اصلی اغتشاش در پاساژ علاءالدین و بازار یکی بود. در یادداشت توییتری حسام‌الدین آشنا آمده است: هسته اصلی اغتشاش در پاساژ علاءالدین و بازار یکی بود. عناصر دست سوم در تور افتاده‌اند. عاملان و آمران در لیست انتظارند. خبرهایی در راه است.

 برج مراقبت پرواز پایگاه شکاری وحدتی دزفول افتتاح شد؛مهر| برج مراقبت پرواز پایگاه شکاری وحدتی با حضور امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش و حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی رییس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در ابتدای این مراسم امیر سرتیپ دوم خلبان سیدحمیدرضا آشنا فرمانده پایگاه شکاری وحدتی دزفول گزارشی از روند ساخت برج مراقبت ارائه داد و درخصوص پروژه‌های انجام شده در این پایگاه بیان داشت: در مدت چهار سال بیش از ۲۶۰ پروژه عمرانی در پایگاه شکاری وحدتی به بهره‌برداری رسیده که غالب این پروژه‌ها رفاهی و جهت بهره‌برداری کارکنان و ساکنان این پایگاه بوده است.

 طرح دو فوریتی برون‌رفت از مشکلات اقتصادی تهیه می‌شود؛ایسنا| سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از ماموریت هیات رییسه مجلس به جمعی از نمایندگان برای تهیه طرح دو فوریتی برون‌رفت از مشکلات اقتصادی خبر داد. بهروز نعمتی گفت: در جلسه چهارشنبه هیات رییسه مجلس مقرر شد یک تیم اقتصادی با حضور تعدادی از نمایندگان ازجمله غلامرضا تاجگردون، محمدرضا پورابراهیمی، حمیدرضا فولادگر، حسین امیری‌خامکانی، عباسی، محمد حسن‌نژاد و محمدحسین حسین‌زاده‌بحرینی تشکیل شود. او افزود: قرار است این تیم اقتصادی با مشارکت دولت و مرکز پژوهش‌های مجلس یک طرح دو فوریتی برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی تهیه و ارائه کنند.

 افزایش قیمت بنزین صحت ندارد؛تسنیم| فریدون حسنوند، رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود شایعاتی درباره افزایش قیمت بنزین گفت: افزایش قیمت بنزین به هیچ‌ وجه صحت ندارد و در قانون به صراحت اعلام شده که هر‌گونه افزایش قیمت بنزین ممنوع است. او افزود: دولت نمی‌تواند خودسرانه قیمت بنزین را افزایش دهد و مجلس با هر گونه افزایش قیمت فرآورده‌هایی نفتی برخورد می‌کند. حسنوند ادامه داد: مجلس به هیچ‌وجه موافق افزایش قیمت هیچ فرآورده‌یی همانند بنزین و گازوییل و از سوی دیگر قیمت آب و برق نیست. او افزود: مجلس مخالفت خود را با این اقدام دولت اعلام می‌کند و به دولت نیز اجازه افزایش قیمت نداده و نمی‌دهد.

 مذاکره توکیو با واشنگتن درباره تحریم‌های ایران؛برنا| سخنگوی ارشد دولت ژاپن دیروز چهارشنبه خبر داد: ژاپن درحال بررسی تاثیر تحریم‌های امریکا بر ایران است که با هدف قطع صادرات نفت این کشور به بازارها صورت می‌گیرد و با واشنگتن و دیگر کشورها برای جلوگیری از تاثیر این تحریم‌ها بر کمپانی‌های ژاپنی مذاکره خواهد کرد. یوشیهید سوگا، وزیر کابینه ژاپن در یک کنفرانس خبری گفته ژاپن و امریکا درباره تحریم‌ها علیه ایران مذاکره کرده‌اند اما از بیان جزئیات سر باز زد. وی گفت: «توکیو با ایران هم در ارتباط است.»

 بحران یمن؛ یکی از زمینه‌های همکاری ایران و فرانسه؛ایلنا| رییس شورای راهبردی روابط خارجی یکی از زمینه‌های همکاری ایران و فرانسه را بحران یمن خواند و عنوان کرد: آنچه در یمن روی می‌دهد یک فاجعه است زیرا کشتار انسان‌‌‌‌‌های بی‌گناه بدون آنکه برای دفاع چیزی داشته باشند، روی می‌دهد. کمال خرازی افزود: حمایتی که عربستان و امارات از سوی غرب به ویژه امریکا دارند، دستشان را برای جنایت باز گذاشته است. او ادامه داد: خواسته طبیعی انصارالله یمن، داشتن سهم در حکومت این کشور است اما در برابر این خواسته طبیعی با تجاوز به این کشور مواجه است.

 

ارسال نظر