روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۴/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۲۷۸

 روحانی پیروزی مجدد اردوغان را تبریک گفت؛پاد| رییس‌جمهور در پیامی با تبریک پیروزی مجدد «رجب طیب اردوغان» در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه اظهار امیدواری کرد در دوره جدید، روابط دوستانه و برادرانه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه بیش از پیش تقویت شده و همکاری‌های نزدیک و مسوولانه دو کشور در قبال تحولات منطقه و جهان اسلام، زمینه‌های بهتری برای حل مشکلات و تقویت صلح و ثبات و افزایش رفاه در منطقه را فراهم آورد. در بخشی از پیام روحانی آمده است:« امیدوارم که در دوره جدید ریاست‌جمهوری جناب‌عالی، روابط دوستانه و برادرانه ایران و ترکیه بر پایه پیوندهای مستحکم تاریخی، فرهنگی و دینی، حسن همجواری، احترام متقابل و منافع مشترک بیش از پیش تقویت شوند».

 واکنش آشنا به حواشی حضور رییس‌ جمهور در توچال؛تعادل| مشاور فرهنگی رییس‌جمهور درخصوص حضور رییس‌جمهور در توچال بیان کرد: روحانی باید تخریب می‌شد! حتی اگر به جای توچال به چاله میدان رفته بود. حسام‌الدین آشنا در کانال تلگرامی خود در واکنش به حواشی به وجود آمده درخصوص حضور رییس‌جمهور در مجتمع فرهنگی توچال نوشت: روحانی باید تخریب می‌شد! حتی اگر به جای توچال به چاله میدان رفته بود. جرم او رفتن به کوه نیست. کوه هم جای بدی نیست. جرم او این است که نخواست الگوی مردم فریب از رییس‌جمهور بودن را ارائه کند؛ او تصویربردار و داستان‌نویس و کلیپ‌ساز را با خود همراه نکرد چراکه خواست خودش باشد و همان‌گونه به کوه برود که سال‌های سال رفته است.

 حزب موتلفه با هر گونه حرکت غیرقانونی مخالف است|‌عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه حزب موتلفه با هر گونه حرکت غیرقانونی مخالف است، گفت: معتقدیم دست‌هایی در کار است به گونه‌یی که حتی بازاریان را تهدید کردند اگر مغازه‌ها را نبندند، آتش می‌زنیم، تخریب می‌کنیم که باید این عوامل شناسایی شوند. حمیدرضا ترقی گفت: حزب موتلفه با هر گونه حرکت غیرقانونی و تجمعات اعتراضی در شرایط کنونی کلا مخالف است و ما اعتقاد داریم این نوع حرکت‌ها به صلاح کشور نیست. او تاکید کرد: اگرچه ممکن است مطالبات به حق مردم مطرح باشد اما چون در پازل منافقین و دشمن است به مصلحت مردم و کشور نیست.

 حرکت‌های اقتصادی و اجتماعی بدون الگو؛ایسنا| دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در عرصه‌های سیاسی و امنیتی محقق شده است اما در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی بدون الگو درحال حرکت هستیم. محسن رضایی در بیست و هفتمین جلسه گفت‌وگوهای راهبردی مرکز الگوی اسلامی ایران پیشرفت با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های بزرگ دلسوزان نظام و انقلاب اسلامی الگوی پیشرفت بوده است، اظهار کرد: نواسانات ما در پیشرفت بسیار زیاد بوده و به خاطر همین نوسانات ما زمان و هزینه زیادی برای پیشرفت داده‌ایم. از سویی پیشرفت ما بیشتر دیکته‌یی، خارجی و نخبگی بوده نه گروهی، داخلی و مردمی و اجتماعی.

 لیست افرادی که دلار ۴۲۰۰ تومانی دریافت‌ کردند منتشر می‌شود؛ایلنا| نماینده مردم تهران گفت: سیف رییس کل بانک مرکزی شخصا در جلسه کمیسیون به من قول داد که روز پنج‌شنبه لیست افرادی که دلار ۴۲۰۰تومانی دریافت‌ کرده‌اند را منتشر کند. پروانه مافی درباره گرانی‌ها در بازار گوشی تلفن همراه افزود: جهرمی صبح امروز لیست شرکت‌هایی که دلار ۴۲۰۰تومانی خریداری کرده بودند روی میز گذاشت و این شفاف‌سازی در اصلاح وضع فعلی اهمیت ویژه‌یی دارد به نظر می‌آید بانک مرکزی و وزارت اقتصاد باید بر همین اساس به اصلاح امور بپردازد. او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اطلاع‌رسانی چه تاثیری در آرامش جامعه در وضع فعلی دارد، گفت: اطلاع‌رسانی آغاز کار است و این قدم برای شروع اقدام خوبی است و اصلاحات بعد از اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.

 روز شلوغ برای ظریف؛سخنگو| دیمیتریس آوراموپولوس و محمدجواد ظریف روز گذشته با یکدیگر دیدار کرده و آخرین وضعیت برجام، مسائل مهاجرتی، قاچاق مواد مخدر، مسائل پناهندگان در ایران و منطقه، مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری را بررسی کردند. کمیسیونر اتحادیه اروپا در امور مهاجرت پیش از این با عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور دیدار و درباره مهاجرت و پناهندگان و تلاش‌ها و همکاری‌ها در مبارزه با مواد مخدر همچنین در مورد تروریسم که یک تهدید جهانی است، گفت‌وگو کرد. همچنین فیصل مقداد، قائم‌مقام وزیر امور خارجه سوریه بعدازظهر دیروز با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

 سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل می‌شود؛ایرنا| سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از بررسی طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی با حضور علی لاریجانی خبر داد و گفت: براساس این طرح سازمانی مستقل به ریاست یکی از قضات با تجربه کشور زیر نظر قوه قضاییه تشکیل می‌شود. حسن نوروزی افزود: سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی مستقل از دادگستری و دادسراها و دارای ضابطین قضایی ویژه خواهد بود که پرونده‌های اقتصادی بیش از 5 میلیارد تومان را رسیدگی خواهد کرد.

 دیدار ولایتی با مشاور امنیت ملی عراق؛ایسنا| علی‌اکبر ولایتی در دیدار با مشاور امنیت ملی عراق اظهار کرد: پیروزی مهم عراق یک پیروزی تاریخی علیه گروه وحشی و ضد اسلام داعش بوده است. او همچنین بیان کرد: امیدواریم در ایران گفت‌وگوها مثبت و سازنده و به نفع روابط دو کشور انجام شود. فالح فیاض، مشاور امنیت ملی عراق نیز ابراز امیدواری کرد که دیدارها توام با خیر و برکت و در جهت منافع امت اسلامی و دو ملت برادر ایران و عراق باشد. او افزود: روابط ایران و عراق بسیار گسترده و وسیع است و ما در یک سنگر قرار داریم و ایران در پیروزی نهایی ارتش عراق در مواجهه با گروه داعش نقش مهم و اساسی در پشتیبانی از ملت عراق داشته است.

 

ارسال نظر