روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۹۳۸

 فیروزآبادی ویلای لواسان را تحویل داد؛ تعادل| سرلشگر فیروزآبادی صبح دیروز ویلای حاشیه‌ساز لواسان را تحویل داد.

سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رییس پیشین ستادکل نیروهای مسلح، ویلای لواسان که از سال‌ها پیش در اختیار داشت را سه‌شنبه شب تخلیه کرد و صبح دیروز تحویل داد.

او در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:«طی 3هفته گذشته تیم کارشناسان ستاد اجرایی برای نقشه‌برداری و کارشناسی ابعاد مختلف محل مذکور با هماهنگی اینجانب در محل فعال بودند و روز سه‌شنبه بعدازظهر مقدمات تحویل گرفتن محل مذکور پایان رسید. همچنین در تماس اینجانب با دفتر نظامی معظم‌له، دستور تخلیه محل دریافت شد. بلافاصله به ستاد اجرایی آمادگی برای تحویل در اسرع وقت اعلام گردید.»

 امضای نامه مذاکره با امریکا از سوی چند نفر ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد؛ ایلنا| یک فعال سیاسی درخصوص مذاکره با امریکا گفت: اگر بعضا برخی از چهره‌های محدود نامه مذاکره با امریکا را امضا کرده‌اند هیچ ربطی به جریان اصلاحات ندارد، نظر شخصی خودشان است و نمی‌توان آن را نظر همه اصلاح‌طلبان دانست.

جواد امام درباره مذاکره با امریکا آن هم در شرایط فعلی کشور گفت: با توجه به وضعیتی که درحال حاضر ترامپ به وجود آورده است، مذاکره با امریکا درست نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: ما با اصل مذاکره مشکلی نداریم، اگر جایی لازم است که حقوق کشور و ملت حفظ شود حتما مذاکره خواهیم کرد اما در این شرایط حتما مذاکره به نفع ما نخواهد بود.

 سفیر ایران در سوییس بعد از ۴ سال تعیین شد؛ ایسنا| سفیر جدید ایران در سوییس در آستانه سفر رییس‌جمهور به برن تعیین شد. محمدرضا حاجی‌کریم‌جباری، مدیرکل پیشین وزارتی وزیر امور خارجه بعد از طی شدن مراحل اداری و دیپلماتیک لازم به عنوان سفیر جدید ایران در سوییس تعیین شد. براساس این گزارش، آخرین سفیر ایران در این کشور، غلامعلی خوشرو بوده که درحال حاضر مسوولیت نمایندگی ایران در نیویورک را برعهده دارد. پس از اینکه غلامعلی خوشرو از برن به نیویورک رفت از سال ۱۳۹۳ تا سال ۱۳۹۵ مهدی عابدی به عنوان کاردار ایران مسوولیت اداره این سفارتخانه را بر عهده داشت و از بهمن ماه سال ۱۳۹۵ تاکنون علیرضا سبزعلی در سمت کاردار موقت این مسوولیت را بر عهده گرفته بود.

 اعلام آمادگی مسکو برای پیوستن به اتحادیه اروپا برای محافظت از برجام؛ اسپوتنیک| الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه(دیروز) در یک کنفرانس از آمادگی مسکو برای پیوستن به بسته حمایتی اتحادیه اروپا پس از خروج امریکا از توافق هسته‌یی با ایران خبر داد. او گفت: در هر شرایطی ما به طور قوی از ادامه اجرای برجام حمایت و از تلاش‌های مربوطه اتحادیه اروپا پشتیبانی می‌کنیم. ما آماده‌ایم تا به بسته اقدامات محافظتی اتحادیه اروپا(در این زمینه) بپیوندیم. این مقام روس همچنین تاکید کرد: خروج امریکا از توافق هسته‌یی به ویژه برای شرکت‌های اروپایی زیان‌آور بوده است.

 سهمیه فرزندان جانبازان در دانشگاه افزایش یافت؛ ایرنا| نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند: سهمیه ورود همسران و فرزندان جانبازان کمتر از 25درصد و رزمندگان به دانشگاه افزایش یابد. نمایندگان در جلسه علنی دیروز- چهارشنبه- مجلس طرح اصلاح بند الف ماده 90 قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را با 119رای موافق، 58 رای مخالف و 12رای ممتنع از مجموع 213نماینده حاضر تصویب کردند. نمایندگان مجلس در ماده واحده این طرح تصویب کردند، سهمیه ورود با 5 درصد سهمیه اختصاصی برای همسران و فرزندان جانبازان زیر 25درصد و همسران و فرزندان رزمندگان با حداقل 5 ماه حضور داوطلبانه در جبهه به 30درصد افزایش یابد.

 بررسی طرح ارتقای شفافیت صورت‌های مالی نهادهای عمومی غیردولتی فوریتی شد؛ تسنیم| نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی دیروز (چهارشنبه 30 خرداد) قوه مقننه با بررسی یک فوریت طرح الحاق بند (ز) به بند 5 ماده 6 قانون اصلاح موادی به قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی مبنی بر ارتقای شفافیت صورت‌های مالی نهادهای عمومی غیردولتی با 129رای موافق، 17رای مخالف و 11رای ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند. بنا بر این گزارش در طرح مذکور آمده است: در صورت عدم اجرای تکالیف قانونی توسط شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی مصرح در بند 5 ماده 6 قانون اصلاح موادی از قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی به صورت غیرقابل بخشودگی، نرخ مالیات بر درآمد آنها 10واحد درصد و سهم کارفرمای بیمه صندوق بازنشستگی 5واحد درصد مازاد بر نرخ متعارف سال مشمول محاسبه می‌شود.

 خبر دادستان تهران از پشت پرده گرانی‌های سکه؛ ایسنا| دادستان تهران در جریان اشاره به چند پرونده اقتصادی و موضوع گرانی‌های اخیر به دلایل افزایش قیمت سکه اشاره کرد.  جعفری دولت‌آبادی به موضوع گرانی سکه در ماه‌های اخیر اشاره کرد و بیان داشت: دولت سکه فروخته است و خریدار اول 38 هزار عدد سکه، نفر دوم 23هزار عدد و نفر سوم نیز 4 هزار و اندی سکه خریداری کرده است. دولت عنوان می‌کند که ما در حال جمع کردن نقدینگی هستیم که یک منطق اقتصادی است و استدلال دولت این است که اگر این کار را انجام نمی‌داد و سکه نمی‌فروخت پول‌های مردم جمع نمی‌شد ولی اینکه یک نفر 38 هزا  ر عدد سکه بخرد اگرچه با منطق اقتصادی همراه هست ولی ممکن است با منطق عدالت همراه نباشد.

 

ارسال نظر