روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۷۰۶

 توضیح وزارت خارجه لبنان درباره ممهور نشدن گذرنامه ایرانیان

ایرنا| وزارت خارجه لبنان روز یک‌شنبه در اطلاعیه‌یی اعلام کرد که تصمیم‌گیری درخصوص ممهور نشدن گذرنامه اتباع ایرانی در سفر به لبنان تصمیم دستگاه اطلاعاتی این کشور بوده که براساس آن، مهر ورود و خروج به جای گذرنامه در کارت‌های مخصوص درج خواهد شد. وزارت خارجه لبنان همچنین تاکید کرد که این وزارتخانه تنها تصمیم دستگاه اطلاعاتی این کشور را ابلاغ کرده است‌. برخی رسانه‌ها پنج‌شنبه گذشته به نقل از سفارت لبنان در تهران خبر از لغو درج مهر ورود و خروج در گذرنامه‌های اتباع ایرانی در سفر به لبنان دادند. همزمان یک مقام آگاه در اداره امنیتی لبنان در گفت‌وگو با ایرنا توضیح داد که ممهور نشدن گذرنامه‌ها در صورت تمایل اتباع ایرانی خواهد بود.

  انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه در ایران

ایسنا| انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی ترکیه در ایران یک‌شنبه ۲۷خرداد با حضور رضا هاکان تکین، سفیر ترکیه در محل سفارت این کشور و سرکنسولگری‌های ترکیه در تبریز و ارومیه برگزار شد. همچنین انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس ۲۴ژوئن در ترکیه برگزار می‌شود و براساس مقررات انتخابات در این کشور، امکان رای‌گیری در خارج از کشور نیز وجود دارد.

  رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس چگونه انتخاب می‌شود؟

تسنیم| در چند روز گذشته در برخی رسانه‌ها اخباری درباره کاندیداتوری داوود محمدی، رییس فعلی و فرهاد تجری، نایب‌رییس فعلی کمیسیون برای تصدی پست ریاست این کمیسیون منتشر شد که علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیات‌رییسه مجلس اعلام کرد داوود محمدی از سوی هیات‌رییسه مجلس به صحن پارلمان معرفی خواهد شد. اما اخیرا 100نماینده مجلس طی نامه‌یی به هیات رییسه پارلمان درخواست کردند 2نماینده عضو کمیسیون اصل 90 برای انتخاب به عنوان رییس این کمیسیون به صحن علنی پارلمان معرفی شوند. استدلال این نمایندگان این است که طبق آیین‌نامه سایر اعضای کمیسیون نیز می‌توانند کاندیدا شوند از این ‌رو باید دو یا بیش از این تعداد کاندیدا شوند. قرار است هیات‌رییسه مجلس در جلسه آینده خود نامه نمایندگان را بررسی و کاندیداهای مورد نظر برای تصدی پست ریاست کمیسیون را معرفی کند تا در هفته جاری رییس کمیسیون اصل 90 در صحن علنی انتخاب شود.

  پیشنهاد چند میلیارد دلاری عربستان سعودی و امارات به اردن پیش از فرا خواندن سفیر از تهران

ایلنا| العربیه درحالی مدعی فراخوانده شدن سفیر اردن از تهران به بهانه دخالت‌های ایران در امور منطقه شده که چندی پیش عربستان و امارات پیشنهادی چند میلیارد دلاری برای کمک به بحران اقتصادی امان داده‌اند. تایمز آو اسراییل درباره این خبر نوشت: اوایل هفته عربستان، امارات و کویت پیشنهادی به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار به اردن برای کاهش بحران‌های اقتصادی در پی موج اعتراضی ضدریاضت اقتصادی داده‌اند. براساس این گزارش، اعتراض‌های گسترده علیه افزایش قیمت‌ها و مالیات‌ها در روزهای اخیر دولت را مجبور به اقداماتی برای کاهش بدهی‌های کشور در مواجهه با بحران اقتصادی داشته است. اردن بی‌ثباتی منطقه و تحمل حضور صدها هزار پناهجوی کشور جنگ‌زده سوریه را عامل اصلی معضلات اقتصادی می‌داند و از اینکه به اندازه کافی حمایت‌های بین‌المللی کسب نکرده، ناراضی است.

 آیین‌نامه اجرایی تامین سوخت کمکی نیروگاه‌های کشور تصویب شد

پاد| هیات وزیران به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارتخانه‌های کشور، نیرو و نفت، آیین‌نامه اجرایی بند «س» تبصره ۶ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور را تصویب کرد. به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، این آیین‌نامه اجرایی از سوی مهندس اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور با شماره ۳۳۸۸۹/ت۵۵۲۵۲ هـ برای اجرا به وزارت کشور، وزارت نیرو، وزارت نفت، سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان حفاظت محیط‌زیست ابلاغ شد.

 فراخواندن خانواده ثلاث برای آخرین ملاقات

ایسنا| وکیل ‌مدافع محمد ثلاث گفت: از زندان با خانواده موکلم تماس گرفته شده که برای آخرین ملاقات به زندان مراجعه کنند. سعید اشرف‌زاده در رابطه با اجرای حکم موکلش اظهار کرد: درحال حاضر برای آخرین ملاقات به همراه مادر، خواهر و فرزندان موکلم راهی زندان هستیم چون تماس گرفتند که برای آخرین دیدار حضور یابند. او درخصوص زمان اجرای حکم گفت: این مساله به طور دقیق اعلام نشده است ولی وقتی که خودشان تماس می‌گیرند که برای ملاقات بیایید، تجربه این موضوع را می‌گوید که هدف اجرای حکم است، چون حق زندانی است که آخرین ملاقات را با خانواده‌اش داشته باشد.

 ادامه همکاری ایران و ترکیه در مبارزه

با تروریسم

پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور| حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در تماسی تلفنی با محترم اینچه، قائم‌مقام وزیر کشور ترکیه گفت‌وگو کرد. در این تماس تلفنی، طرفین ضمن اظهار خرسندی از گسترش روابط دوجانبه بر ادامه همکاری در مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان یافته در منطقه و کنترل مرزهای مشترک به ویژه در مواقع خاص و جلوگیری از اقدامات تروریستی تاکید کردند. در این تماس تلفنی همچنین ذوالفقاری خواستار همکاری ترکیه در دستگیری و استرداد مجرمان فراری ازجمله کلاهبردارانی که به آن کشور گریخته‌اند، شد.

  واکنش معاون رییس‌جمهور به خبر تجاوز

در ایرانشهر

ایلنا| معاون رییس‌جمهوری در واکنش به خبر تجاوز در ایرانشهر گفت: باید از همه راه‌های بازدارنده برای مقابله با خشونت علیه زنان و دختران استفاده کرد. معصومه ابتکار پس از گفت‌وگوی تلفنی با سیددانیال محبی، استاندار سیستان و بلوچستان بار دیگر بر تسریع ارسال لایحه مقابله با خشونت علیه زنان تاکید کرد و افزود: ابزارهای بازدارندگی در مقابل چنین جنایاتی باید افزایش یابد. ابتکار گفت: استاندار سیستان و بلوچستان نیز بر لزوم رسیدگی کامل به موضوع تعرض در ایرانشهر تاکید دارد. معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: از مجلس شورای اسلامی مجددا تقاضا دارم همچنین نسبت به درخواست دولت برای در اولویت قرار دادن لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اقدام کند.

 

ارسال نظر