روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۲۹۶

 انهدام 2 تیم تروریستی دیگر در شمال غرب-سپاه‌نیوز| فرمانده نیروی زمینی سپاه از شناسایی و انهدام دو تیم تروریستی دیگر در مناطق عمومی سروآباد و اشنویه طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد. به دنبال تلاش‌های مذبوحانه اخیر گروهک‌های تروریستی وابسته به استکبار جهانی برای رخنه در خاک ایران و انجام اقدامات خرابکارانه و ضد امنیتی و متعاقبا شناسایی و انهدام یک تیم ۷ نفره از تروریست‌ها در شامگاه جمعه (۱۸ خرداد)، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: همان‌گونه که به استحضار ملت شریف و انقلابی ایران رسانده شد، شامگاه جمعه یک تیم تروریستی در حال نفوذ به منطقه عمومی اشنویه در دام رزمندگان قرارگاه حمزه گرفتار و طی یک درگیری به‌طور کامل منهدم و ۷ عضو آن کشته و زخمی شدند.

سردار پاکپور در ادامه از وقوع دو درگیری دیگر طی ۲۴ساعته گذشته در مناطق عمومی سروآباد و اشنویه خبر داد و افزود: دو تیم تروریستی از اشرار ضد انقلاب تلاش نافرجامی برای نفوذ به خاک کشورمان داشتند که با رصد اطلاعاتی و شناسایی دقیق محل عبور آنان، رزمندگان قرارگاه حمزه توانستند پس از درگیری در مناطق عمومی سروآباد و اشنویه، این تیم‌های تروریستی را نیز منهدم و ۶نفر از تروریست‌ها را به هلاکت رسانده و ۳ نفر از آنان را زخمی کنند.

 صالحی کارنامه‌ای جز وفاداری به نظام نداشته است-تعادل| معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به سوابق اجرایی رییس سازمان انرژی اتمی گفت: علی‌اکبر صالحی کارنامه‌یی جز خدمت به کشور و وفاداری به انقلاب و نظام نداشته است. در پی سردادن شعارهایی توهین‌آمیز از سوی عده‌یی علیه علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در راهپیمایی روز قدس اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: « علی‌اکبر صالحی دانشمند و مدیری متخصص و متعهد است که در هر جا و هر دولتی مسوولیت پذیرفته، کارنامه‌یی جز خدمت به کشور و وفاداری به انقلاب و نظام نداشته است. مردم ایران نشان داده‌اند که همواره قدردان خدمات و تلاش‌های خدمتگزاران صدیق خود بوده و در روزهای سخت پشتیبان آنها هستند. »

 تخریب دولت در این شرایط به هیچ‌ وجه درست نیست-ایلنا| دادستان کل کشور تاکید کرد: تخریب دولت به هیچ‌ وجه درست نیست، اما این نگاه به این معنا نیست که عملکرد دولت را نقد نکنیم. نقد همیشه سازنده است اما تخریب به هیچ‌ وجه درست نیست. جعفر منتظری در پاسخ به این سوال که با توجه به خروج امریکا از برجام و شرایط فعلی اقتصادی بهترین رویکرد سیاسی چیست، گفت: بهترین راه‌حل در این شرایط تنها اقتصاد مقاومتی است. دادستان کل کشور ادامه داد: کشور باید روی پای خود بایستد. نه تنها به امریکا بلکه به اروپا نباید متکی باشیم. ملت ایران ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد و می‌تواند روی پای خود بایستد و در برابر توطئه‌ها مقاومت کند.

 تحلیل مشاور رییس‌جمهوری از تصویر جنجالی اجلاس گروه هفت-ایسنا|  مشاور حسن روحانی در تحلیل تصویر جنجالی منتشر شده در رسانه‌ها از گفت‌وگوی سران کشورهای اروپایی با رییس‌جمهوری امریکا در حاشیه اجلاس G7 را «عکس تاریخی میز ‌شکاف» عنوان کرد. حمید ابوطالبی در حساب توییتری خود در تحلیلی با عنوان «عکس تاریخی میز ‌شکاف: چالش امنیت و تجارت میان غول‌های اقتصاد» درباره تصویر جنجالی که روز گذشته از گفت‌وگوی سران کشورهای اروپایی عضو گروه هفت کشور صنعتی جهان با دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا در حاشیه اجلاس«G7» منتشر شد، نوشت: امریکا با تاکید بر ضرورت تشکیلG8، امنیت اروپا را به چالش کشید؛ اروپا با تاکید بر ضرورت حفظ برجام، تجارت امریکا را به چالش کشید؛ در مسیر رسیدن چالش‌ها به نقطه تعادل همیشه حلقه ضعیف‌ شکننده‌تر است. باید نسبت به حفظ و ثبات عناصر قدرت هشیار بود.

 نتایج انتخابات هیات‌رییسه کمیسیون‌های تخصصی مشخص شد- خانه ملت| انتخابات هیات‌رییسه کمیسیون‌های تخصصی برگزار شد. براساس این گزارش، در کمیسیون بهداشت، حسینعلی شهریاری به‌عنوان رییس، مرتضی خاتمی به‌عنوان نایب‌رییس اول، محمد نعیم امینی‌فرد نایب‌رییس دوم و همچنین منوچهر جمالی و احمد حمزه به‌عنوان دبیر انتخاب شدند. غلامرضا تاجگردون هم رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات اجلاسیه سوم دوره دهم مجلس شد، همچنین هادی قوامی و جهانبخش محبی‌نیا به‌عنوان نواب رییس اول و دوم و محسن بیگلری و علی کاظمی به‌عنوان دبیر اول و دوم کمیسیون مذکور انتخاب شدند. در کمیسیون انرژی نیز فریدون حسنوند به‌عنوان رییس، حسین امیری خامکانی و عدل هاشمی‌پور به‌عنوان نواب رییس اول و دوم، قاسم ساعدی دبیر اول و کوروش کرم‌پور حقیقی دبیر دوم و اسدالله قره‌خانی به‌عنوان سخنگو انتخاب شدند. محمدرضا رضایی هم در ریاست کمیسیون عمران ابقا شد. براساس آرای اعضای این کمیسیون، صدیف بدری به‌عنوان سخنگو، سیدابوالفضل موسوی‌بیوکی و سیداحسن علوی به‌عنوان نواب رییس اول و دوم و حسین نیازآذری و علیم یارمحمدی نیز به‌عنوان دبیران کمیسیون انتخاب شدند. در کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس هم غلامرضا کاتب به‌عنوان رییس کمیسیون، عباس پاپی‌زاده به‌عنوان نایب رییس اول و مهرداد بائوج لاهوتی به‌عنوان نایب‌رییس دوم کمیسیون انتخاب شدند. پورابراهیمی نیز در ریاست کمیسیون اقتصادی ابقا شد و محمدجواد کولیوند نماینده کرج در مجلس رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور باقی ماند.

 

ارسال نظر