روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۳/۱۹ - ۰۰:۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۲۳۱۳۴

 ترامپ دنیا را فریب داد؛تعادل  سفیر ایران در انگلیس گفت: ترامپ یک سال و نیم موضع واقعی خود را با گفتن اینکه فقط می‌خواهد دو، سه ضعف برجام تکمیل شود، پنهان کرد و دنیا را فریب داد. حمید بعیدی‌نژاد در توییت تازه‌اش، با اشاره به مصاحبه خود با کریستین امانپور خبرنگار سی‌ان‌ان، ادامه داد: وقتی ترامپ از برجام خارج شد، موضع واقعی خود را آشکار کرد و آن، شرط توقف غنی‌سازی بود که این مساله از بین بردن تمام ساختار و محتوای برجام بود.

 تعیین چارچوب فعالیت صنفی و تشکیلاتی با اصلاح قانون احزاب؛ خانه ملت  عضو کمیسیون شوراهای مجلس، گفت: براساس طرح اصلاح قانون احزاب، چارچوب مشخصی برای فعالیت صنفی و تشکیلاتی تعیین شده است. محمد محمودی شاه‌نشین درخصوص آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون احزاب، گفت: اصلاحات قانون احزاب که در قالب طرحی انجام گرفته است، در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور نیز مطرح و موردنظر موافق نمایندگان قرار گرفت. محمودی اضافه کرد: براساس اصلاحات انجام گرفته چارچوب مشخصی برای فعالیت صنفی و تشکیلاتی تعیین شده است، در حقیقت با اصلاح صورت گرفته تکلیف بسیاری از فعالیت‌های حزبی هم مشخص شده است. او افزود: به موجب اصلاح قانون تکلیف مجامعی که پیش از این در ایام انتخابات یکباره بروز و ظهور پیدا می‌کردند و با حمایت از کاندیدای خاص و فعالیت‌های غیرحرفه‌یی در انتخابات دخالت می‌کردند، مشخص و از این نوع فعالیت‌ها جلوگیری می‌شود.

 واکنش وزارت خارجه ایران به ادعای ترامپ؛ ایلنا  بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تازه‌ترین اظهارات رییس‌جمهور امریکا درخصوص اعمال تحریم‌های بی‌سابقه و در عین حال ابراز امیدواری برای یک توافق جامع با ایران گفت: تصور می‌کنم آقای ترامپ لازم است از خبرگان و دانایان در امریکا بخواهند گزارش جامعی از سیر تحولات تاریخی ایران زمین را برای‌شان بازگو نمایند. ایرانیان در همه ادوار و در طول تاریخ پرافتخار خود نشان داده‌اند که هرگز در مقابل قلدری و تهدید، پندار، کردار و رفتار خردمندانه خویش را تغییر نداده و نمی‌دهند و تا امریکا در مقابل عظمت ملت کهن و متمدن ایران و منطق محکم ایرانی با زبان تکریم و نه زبان تهدید و تحریم سخن نگوید، هیچ چشم‌اندازی برای هیچ‌گونه گفت‌وگویی و در هیچ زمینه‌یی با رژیم امریکا متصور نیست.

 تلاش دولت اوباما برای دسترسی ایران به سیستم مالی امریکا؛ ایسنا  عده‌یی از جمهوری‌خواهان سنای امریکا گزارشی را منتشر کرده‌اند که در آن ادعا شده است دولت اوباما برای اطمینان از امضای توافق با ایران تلاش کرده تا به ایران دسترسی به سیستم مالی امریکا را اعطا کند. سناتورهای جمهوری‌خواه دولت اوباما را متهم کردند که پس از امضای توافق هسته‌یی با ایران به تهران اجازه دسترسی به سیستم مالی امریکا را در راستای تبدیل میلیون‌ها دلار از اموال خود به یورو را اعطا کرده است.

 تهیه قانون جدید درباره مدیریت صدا و سیما؛ ایسنا  یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر لزوم توجه سازمان صداوسیما به نقدهای مطرح شده به عملکردش گفت: نظر مجلس و دولت این است که باید نظارت بر صدا و سیما استصوابی باشد که با عنایت به این موضوع کمیسیون فرهنگی در حال تهیه قانونی برای اداره صداوسیما است.  حجت‌الاسلام مهدی شیخ با اشاره به صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری درباره وجود انتقاداتی به عملکرد صدا و سیما گفت: همه مسوولان باید نقدها را شنیده و روند کاری و شیوه خود را اصلاح کنند این شامل مسوولان صدا و سیما هم می‌شود. او به بررسی طرح اداره صداوسیما در کمیسیون فرهنگی مجلس اشاره و اظهار کرد: صدا و سیما قبلا به صورت شورای ریاستی اداره می‌شد که با اصلاح قانون تبدیل به شورای نظارتی شد که باز هم قانون مدونی برای اداره این سازمان وجود نداشت.  این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: بر این اساس مجلس طرح اداره سازمان صداوسیما را تدوین کرد که اکنون کمیسیون فرهنگی در حال بررسی آن است چون نظر مجلس و شورای نگهبان بر نظارت استصوابی است اما نظر آقایان بر نظارت استطلاعی بود بدان معنا که در صورت وجود سوالی آنها پاسخ می‌دهند.

 

ارسال نظر