روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۳/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۰۵۶

 حضور نظامی ایران در سوریه قانونی است؛ ایسنا| ولید المعلم وزیر خارجه سوریه با دروغ خواندن ادعاهای رژیم‌صهیونیستی درباره وجود پایگاه‌های نظامی ایران در خاک سوریه گفت: حضور نظامی ایران بنا به خواست دولت سوریه بوده و کاملا قانونی است. او ادعای اسراییل درباره حضور پایگاه‌های ایران در سوریه را از پایه پوچ و بی‌اساس خواند و گفت: حتی در حملات و تجاوز اسراییلی‌ها به مواضع نظامی سوریه، این عناصر نیروهای مسلح ما بودند که شهید شدند. وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: اینجا می‌گویم که تبلیغات رسانه‌یی اسراییل و غرب درباره حضور ایران در سوریه کاملا بی‌اساس است.

 نمایش خیره‌کننده انزوای امریکا؛تعادل| سفیر ایران در لندن در توییتی شکست امریکا در تصویب قطعنامه پیشنهادی درباره فلسطین را نمایش خیره‌کننده انزوای این کشور در شورای امنیت دانست. حمید بعیدی‌نژاد با اشاره به قطعنامه پیشنهادی امریکا درباره فلسطین گفت: جمعه شب شورای امنیت نمایش خیره‌کننده‌یی از انزوای امریکا بود؛ قطعنامه پیشنهادی امریکا پیرامون فلسطین که فقط خودش به آن رای مثبت داد با قاطعیت رد شد، بعد امریکا در حمایت از اسراییل و برای جلوگیری از تصویب قطعنامه کویت که اکثریت اعضا از جمله متحدان خودش موافق آن بودند، آن را وتو کرد.

 کاهش سنوات دانشجویی؛خانه‌ملت| عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس احتمال می‌دهد، تامین هزینه‌های مالی دانشگاه‌های دولتی یکی از دغدغه‌های وزارت علوم برای کاهش سنوات دانشجویی باشد. محمود صادقی با اشاره به قانون سنوات دانشجویی گفت: 2ترمه شدن بخش آموزش مقطع کارشناسی ارشد در حالی که در گذشته 3 ترم بود، باعث کاهش کیفیت آموزش می‌شود، چراکه با کم شدن زمان آموزش اساتید ناچار می‌شوند آموزش‌ها را به صورت فشرده تدریس کنند. او افزود: در ترم دوم نیز دانشجو ناچار است، طرح تهیه پایان‌نامه خود را ارائه دهد، بنابراین در این مورد نیز باید زمان خاصی صرف کند که این امر عملا باعث افت کیفیت می‌شود. صادقی بیان کرد: ممکن است تامین هزینه‌های مالی دانشگاه‌های دولتی یکی از دغدغه‌های وزارت علوم برای کاهش سنوات دانشجویی باشد اما باید دید این کاهش چه آثاری دارد.

 جهان بیش از گذشته نیازمند آموزه‌های اخلاقی زرتشت است؛پاد|  رییس‌جمهوری در پیامی با تبریک برگزاری یازدهمین کنگره جهانی زرتشتیان تاکید کرد: جهان امروز بیش از گذشته نیازمند آموزه‌های اخلاقی ازجمله آموزه‌های زرتشت است. به گزارش پاد در بخشی از پیام روحانی به کنگره جهانی زرتشتیان آمده است: برگزاری یازدهمین کنگره جهانی زرتشتیان را صمیمانه تبریک می‌گویم و برای تمامی شرکت‌کنندگان ارجمند و دست‌اندرکاران سختکوش آن آرزوی توفیق دارم. رییس‌جمهوری با بیان اینکه جهان امروز بیش از گذشته نیازمند آموزه‌های اخلاقی ازجمله آموزه‌های زرتشت است، یادآور شد: «گفتارنیک»، «کردارنیک» و «پندارنیک» آموزه‌یی است که امروزه جهان باید به آن توجه کند. این آموزه اشاره دارد که گفتار و کردار ما متاثر از پندار ماست و اول باید تفکر و پندار خویش را اصلاح کنیم زیرا فقط با پندار نیک است که می‌توان گفتار و کردار نیک داشت. زرتشت همواره تاکید دارد که باید از پلیدی‌ها و ناپاکی‌ها اجتناب کنیم تا زندگی ما سرشار از خیر و نیکی شود.

 هیچ مشکل و نگرانی امنیتی برای مراسم ارتحال امام(ره) وجود ندارد؛ایسنا| فرمانده قرارگاه شهید فهمیده ستاد اجرایی سالگرد ارتحال امام(ره) با تاکید بر اینکه هیچ مشکل و نگرانی امنیتی برای مراسم ارتحال امام(ره) وجود ندارد، اظهار کرد: هر گونه اقدام و نقشه‌یی برای بر هم زدن امنیت مراسم در نطفه خفه خواهد شد. سردار محمدرضا یزدی، دیروز در نشستی خبری اظهار کرد: مطابق سال‌های قبل قرارگاه شهید فهمیده مسوولیت برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) را بر عهده دارد. این قرارگاه کار برگزاری مراسم سالگرد امام (ره) را از اواخر سال قبل و با 24کمیته مختلف و همراهی 19دستگاه دولتی و خدمات عمومی آغاز کرد.

 

ارسال نظر