اتمام حجت دادستان تهران با شرکت‌های هواپیمایی

۱۳۹۷/۰۳/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۹۷۷
اتمام حجت دادستان تهران با شرکت‌های هواپیمایی

دادستان تهران گفت: مدیران شرکت‌های هواپیمایی وقتی تاخیر پرواز رخ می‌دهد باید احساس کنند که خانواده آنها قرار است در این پرواز حضور داشته باشند.

جعفری‌دولت‌آبادی در جلسه با رییس سازمان هواپیمایی کشور، مدیرکل شرکت فرودگاه‌های کشور، مدیرعامل شرکت‌های هواپیمایی و تعدادی از معاونان دادستان تهران درباره بررسی علل تاخیر پروازها با اشاره به فلسفه تشکیل جلسه و علت ورود دادستانی به این موضوع اظهار کرد: به موجب ماده ٢٢ قانون آیین دادرسی کیفری یکی از وظایف دادستان حفظ حقوق عمومی است و دادستان را مکلف کرده که برای حفظ حقوق عامه اقامه دعوی کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دادستان تهران یکی از مصادیق مهم حقوق عامه را وضعی دانست که امروزه در برخی فرودگاه‌ها رخ می‌دهد و افزود: در اصل 156 قانون اساسی بر دو وظیفه پیشگیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه تصریح شده است.

او با بیان اینکه یکی از مصادیق تضییع حقوق مردم سرگردانی ناشی از تاخیرهای بی‌مورد، ‌فروش بلیت هواپیما با قیمت‌های متفاوت، عدم پاسخگویی و رفتار نامناسب با مسافران برخی در فرودگاه‌هاست به مفاد گزارش‌های معاونان دادستان تهران در مورد تاخیر پروازها و به برخی علل آن استناد کرد. دادستان تهران اعلام کرد: به موجب گزارش‌ها، روزانه تاخیر پروازها وجود دارد که برخی تاخیرها غیرقابل قبول است و به مسافران نیز علت آن توضیح داده نمی‌شود و در برخی موارد نیز حقوق آنها رعایت نمی‌شود.

 

ارسال نظر