روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۳/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۸۲۹

 جزئیات مراسم ارتحال امام با سخنرانی رهبر معظم انقلاب

ایلنا| دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) به تشریح برنامه‌های مراسم ۱۴ خرداد امسال پرداخت.

محمدعلی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) به تشریح برنامه‌های مراسم ۱۴ خرداد امسال پرداخت و اظهار داشت: مراسم روز ۱۴ خرداد از ساعت 17:30دقیقه آغاز می‌شود و در پایان مراسم رهبر معظم انقلاب به ایراد سخن می‌پردازند.  او افزود: رییس‌جمهور و یادگار امام به دلیل رعایت زمان و کوتاه شدن زمان مراسم سخنرانی نخواهند کرد. دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) با اشاره به جزئیات برگزاری مراسم سالگرد خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن مراسم ارتحال امام با ماه مبارک رمضان امسال جمعیتی بالغ بر ۲۷۰هزار زائر از استان‌های مجاور تهران خواهیم داشت، همچنین در سال‌های گذشته در شب ۱۴ خرداد، روسای جمهور در حرم امام(ره) سخنرانی می‌کردند، اما امسال رییس‌جمهور به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان و مراعات حال مردم، عذرخواهی کرد و این سخنرانی امسال صورت نخواهد گرفت و ما در شب ارتحال در حرم امام(ره) مراسم احیا داریم.

  ابلاغ بخشنامه اعطای مرخصی به زندانیان به مناسبت لیالی قدر و عید فطر

میزان| بخشنامه اعطای مرخصی به زندانیان به مناسبت لیالی قدر و عید سعید فطر ابلاغ شد.بخشنامه اعطای مرخصی به زندانیان به مناسبت لیالی قدر و عید سعید فطر از سوی رییس قوه قضاییه به واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور ابلاغ شد. در بخشی از این بخشنامه آمده: به مناسبت فرا رسیدن لیالی قدر و در پیش بودن عید سعید فطر و با هدف بهره‌مندی معنوی بهتر زندانیان از این فرصت و نیز آثار مثبت و سازنده حضور زندانیان در کنار خانواده و برای نیل به اهداف عالی در بازسازی اجتماعی و اخلاقی زندانیان و نیز برقراری روابط عاطفی بین زندانیان و اعضای خانواده آنها مقتضی است به زندانیان محکوم با رعایت شرایط اعلام شده و اخذ تامین مناسب ۱۵ روز مرخصی داده شود.

 فرماندار کازرون تغییر کرد

روابط‌عمومی وزارت کشور | وزیر کشور در حکمی داریوش دهقان را به سمت فرماندار شهرستان کازرون منصوب کرد. در حکم رحمانی‌فضلی خطاب به داریوش دهقان آمده است: به موجب این حکم و بنا به پیشنهاد استاندار محترم فارس به سمت فرماندار شهرستان کازرون منصوب می‌شوید. امید است با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب وظایف مصوب در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های دولت تدبیر و امید و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای «مدظله العالی» موفق باشید. دهقان پیش از این فرماندار شهرستان کوار بود.

 آلمان آماده کمک به اقتصاد ایران است

ایسنا| هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد: کشورش آماده است به ایران برای بازگرداندن روابط تجاری و بهبود وضعیت اقتصادی‌اش کمک کند. او گفت: تا زمانی که ایران آماده باشد و بتواند ثابت کند که به تعهداتش ذیل توافق هسته‌یی پایبند است، ما نیز به تلاش‌هایمان برای بهبود وضعیت اقتصادی ایران و برخورداری این کشور از روابط تجاری خوب ادامه خواهیم داد. ماس هفته گذشته نیز پس از دیدار مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا گفت که برلین و واشنگتن در خصوص توافق هسته‌یی با ایران دو مسیر کاملا جداگانه را طی می‌کنند.

 نمایندگان از پاسخ قاضی‌زاده قانع شدند

فارس| نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح دیروز (سه‌شنبه) پارلمان سوال ملی غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی نماینده رشت در مجلس از قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مورد بحث و بررسی قرار داده و وارد ندانستند. او در این سوال از وزیر بهداشت پرسید: علت سوءتدبیر، عدم نظارت، بروز تخلفات عدیده بر خلاف اساسنامه و ضوابط معینه و قوانین جاریه که بعضا دست‌درازی به بیت‌المال است و همچنین ارائه خدمات نامطلوب و نامناسب به دانشجویان از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، انجام هزینه منابع دانشجویان برای رفاه کارکنان چرا صورت گرفته است؟

 واکنش به حکم دادگاه نیویورک علیه ایران

 سخنگو| بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به پرسشی پیرامون حکم اخیر دادگاه نیویورک و ارتباط حوادث 11سپتامبر با ایران گفت: جمهوری اسلامی همواره صدور احکام غیابی، مغرضانه، سیاسی و بدون پایه و اساس مراجع قضایی امریکا علیه ایران را شدیدا محکوم کرده و صدور این‌گونه احکام فرامرزی و غیرقانونی را مردود اعلام کرده است. او افزود: صدور این احکام در حالی که به اذعان همگان اساسا هیچ گونه شواهد و قرائنی در خصوص مشارکت کشورمان وجود ندارد و گزارش‌های رسمی امریکایی‌ها اذعان دارند، آمران و عاملان این فاجعه تروریستی از هم‌پیمانان منطقه‌یی امریکا بوده‌اند، نه تنها نظام حقوق بین‌الملل که مردم امریکا به ویژه بازماندگان و قربانیان حادثه 11 سپتامبر را به سخره گرفته است.

 

ارسال نظر