روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۳/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۷۵۰

 توضیحات وزیر اطلاعات درباره سازماندهی بازار ارز؛ایسنا| نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دیدار اعضای این کمیسیون با وزیر اطلاعات گفت که در این جلسه وزیر اطلاعات به ارائه گزارشی از وضعیت بازار ارز و اقدامات دولت برای ساماندهی بازار ارز پرداخت. کمال دهقانی اظهار کرد: شب گذشته اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به همراه تعداد دیگری از نمایندگان مهمان وزیر اطلاعات بودند. او افزود: این جلسه حول محور موضوع ساماندهی بازار ارز و موضوعات داخلی کشور بود که وزیر گزارشی از وضعیت بازار ارز و اقدامات دولت در حوزه ساماندهی بازار ارز دادند، اقداماتی که تاثیر مثبت داشته و موفقیت‌آمیز بوده است.

 پرونده قضایی برای شمشادی تشکیل شد؛فارس| دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: خبرنگار صدا و سیما با مطلب خود مردم استان سیستان و بلوچستان را ناراحت کرده است که در همین راستا پرونده قضایی تشکیل داده‌ایم و با قرار نیابتی، دادسرای عمومی و انقلاب تهران به این پرونده رسیدگی می‌کند. حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد دیروز اظهار کرد: خبرنگاران ما نباید به دنبال مطالبی باشند تا در فضای مجازی منتشر و بیشتر لایک بشود زیرا ممکن است موجب هتک حیثیت افراد و نشر اکاذیب شود. او با تاکید بر اینکه اگر کسی قصد جمع‌آوری کمک دارد قطعا باید سازمان و نظارتی وجود داشته باشد، گفت: اینکه کسی شماره حساب بدهد و مردم پول بریزند باید دید چقدر از این پول هزینه می‌شود و پول کجا می‌رود قطعا باید نظارتی در این زمینه باشد.

 رفتار اروپایی‌ها در قبال ایران بستگی به رفتار خودمان دارد؛فارس| رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری گفت: اگر ما از ظرفیت‌های خودمان استفاده کنیم، خود اروپایی‌ها ناگزیر می‌شوند از موضع عزت، حکمت و مصلحت با ما برخورد کنند. سیدرضا اکرمی در مورد اینکه اروپا باید چه تضمینی به ایران بدهد تا برجام با 3کشور اروپایی ادامه پیدا کند، گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنانشان تضمین‌ها را مطرح کردند. به نظرم تضمین اروپا و حتی روسیه و چین وابسته به اعمال و رفتار خودمان است. وی با تاکید بر اینکه ما اول باید کارنامه خودمان را در داخل کشور روشن کنیم، اظهار کرد: اگر ما واقعا از ظرفیت‌های خودمان استفاده کنیم اما از پا درنمی‌آییم.

 مجهز کردن هوانیروز به جدیدترین تجهیزات؛مهر| فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه توانمندی‌های ما در بحث رزمی بسیار بالاست، گفت: بالگردهای هوانیروز را به جدیدترین تجهیزات مجهز کرده‌ایم. امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی در مورد تجهیزات جدید هوانیروز اظهار کرد: نیروهای مسلح به دنبال جنگ نیستند اما آمادگی و توان رزمی لازم برای دفاع از میهن اسلامی را به خوبی دارند و جدا از بحث نظامی، نیروهای مسلح ازجمله هوانیروز در طرح‌های مردم‌یاری و بلایای طبیعی مانند زلزله کرمانشاه آمادگی خود را برای امدادرسانی به خوبی نشان دادند؛ به گونه‌یی که رییس‌جمهور و وزیر بهداشت اعلام کردند «هوانیروز در امدادرسانی رکورد زده است».

 پیگیری بازگشت سرباز ربوده شده مرزبانی از طریق دستگاه دیپلماسی؛پانا| فرمانده ناجا از پیگیری بازگشت سرباز ربوده شده مرزبانی از طریق دستگاه دیپلماسی خبر داد. سردار حسین اشتری دیروز در ادامه سفر به استان سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران جلوگیری از ترددهای غیرمجاز را از دیگر برنامه‌های اصلی ناجا در سال جاری عنوان کرد و گفت: این موضوع به صورت جد در دستور کار قرار دارد و نیروی انتظامی با همکاری سایر دستگاه‌های مسوول با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قاطعانه در این راستا عمل می‌کند. فرمانده ناجا در خاتمه از زنده بودن سرباز ربوده شده مرزبانی خبر داد و گفت: با رایزنی‌های مکرر از طریق دستگاه دیپلماسی و مقامات پاکستانی درحال پیگیری این موضوع هستیم.

 نخستین موضوع بحث وزیران خارجه اروپایی حفظ برجام است؛ ایسنا| فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از برگزاری نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو این اتحادیه در جمع خبرنگاران گفت که در درجه نخست حفظ توافق هسته‌یی با ایران از موضوعات مورد بحث در این نشست خواهد بود. موگرینی ادامه داد: من وزیران را در جریان دیدار خوب کمیسیون مشترک که روز جعمه در وین برگزار شد، قرار می‌دهم. مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفت: هیچ‌کس فکر نمی‌کند که این (حفظ توافق هسته‌یی پس از خروج امریکا) یک کار ساده است اما ما مصمم به انجام آن هستیم.

 برگزاری دور سوم مذاکرات ایران و EU/E4 با موضوع یمن؛ ایرنا| دور سوم مذاکرات ایران و کشورهای انگلیس، آلمان، فرانسه و ایتالیا به همراه اتحادیه اروپا (EU/E4) در ارتباط با بحران یمن در نیمه دوم ژوئن بعد از ماه مبارک رمضان (اواخر خرداد ـ اوایل تیر) در بروکسل مقر اتحادیه اروپا برگزار می‌شود. شب یک‌شنبه سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی ویژه خبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در جریان دیدار و گفت‌وگوهای اخیر ایران و سه کشور اروپایی، مذاکراتی در ارتباط با مسائل موشکی کشور صورت گرفته است، با رد این موضوع تصریح کرد: ما فقط در موضوع یمن با چهار کشور فرانسه، انگلیس، آلمان و ایتالیا به همراه اتحادیه اروپا به دلایل انسانی و شرایط بد مردم این کشور مذاکره کرده‌ایم که این مذاکرات از مذاکرات هسته‌یی جداست و آقای جابری‌انصاری این مذاکرات را پیگیری می‌کند.

 در زمینه تحریم‌ها فقط از سازمان ملل پیروی می‌کنیم نه امریکا؛ سخنگو| سوشما سوارج وزیر امورخارجه هند روز دوشنبه در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره تصمیم رییس‌جمهور امریکا برای بازگرداندن تحریم‌های ایران پس از خروج واشنگتن از توافق هسته‌یی تاکید کرد که موضع دهلی مستقل از هر کشور دیگری است و هند تنها تحریم‌های سازمان ملل را دنبال خواهد کرد. سوارج تصریح کرد: دهلی تنها از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کند، نه تحریم‌های یک‌جانبه کشورها.

 

ارسال نظر