روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۳/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۶۶۹

 جهانگیری انتصاب مجدد «مدودیف» به نخست‌وزیری روسیه را تبریک گفت؛پاد| معاون اول رییس‌جمهور در پیامی انتصاب مجدد «دیمیتری آناتولیوویچ مدودیف» به سمت نخست‌وزیری فدراسیون روسیه را تبریک گفت. در بخشی از این پیام عنوان شده است: اطمینان دارم که با مساعی مشترک شاهد توسعه و تعمیق هر چه بیشتر مناسبات دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ارتقای همکاری‌ها در صحنه‌های منطقه‌یی و بین‌المللی خواهیم بود.

 پاسخ وزیر علوم به شائبه درآمد 8هزار میلیاردی از برگزاری کنکور؛باشگاه‌خبرنگاران| وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره شائبه درآمد 8 هزار میلیاردی سازمان سنجش از برگزاری کنکور سراسری توضیحاتی داد. منصور غلامی درباره اینکه برخی معتقدند با توجه به گردش مالی 8هزار میلیاردی کنکور سراسری عملا امکان حذف آن وجود ندارد، گفت: این رقم درست نیست، چرا که سازمان سنجش مجموعه آزمون‌های کشور اعم از آزمون‌های استخدامی، زبان و... را برگزار می‌کند و فقط برگزارکننده کنکور سراسری نیست. او ادامه داد: یکی از وظایف سازمان سنجش برگزاری امتحان‌ها و آزمون‌های استاندارد است و برای این موضوع نیز هزینه‌های زیادی را متقبل می‌شود.

 امیدواری عضو حزب اعتماد ملی نسبت به دیدار اصلاح‌طلبان با رهبری؛ ایسنا| یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اظهار کرد: امیدواریم این فرصت برای جریان اصلاحات فراهم شود تا این جریان بتواند در دیدارهای خود با رهبری زمینه‌یی برای طرح دیدگاه‌های خود کسب کند. محمدجواد حق‌شناس با اشاره به دیدار هفته قبل مسوولان و کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری گفت: به نظر من مراسم افطاری امسال مسوولان نظام با رهبری فضای متفاوتی را تجربه کرد و شاهد حضور چهره‌هایی از دیدگاه‌های مختلف سیاسی در این جلسه بودیم. او خاطرنشان کرد: امیدواریم این فرصت و فضا فراهم شود که در نشست‌های دیگری که با حضور رهبری برگزار می‌شود، شاهد حضور چهره‌های شناخته شده و محبوب مردم و اصلاحات باشیم.

 زمان برگزاری مجمع عمومی جامعه روحانیت؛فارس| دبیرکل جامعه روحانیت مبارز درباره زمان برگزاری مجمع عمومی گفت: ابتدا باید دبیرکل موقت انتخاب شود و از این‌رو برگزاری مجمع حدود یک‌سال طول می‌کشد. محمدعلی موحدی‌کرمانی با اشاره به تغییرات در اساسنامه و زمان تعیین دبیرکل موقت جامعه روحانیت اظهار داشت: هنوز دبیرکل جدید انتخاب نشده است. آیت‌الله موحدی‌کرمانی درباره زمان برگزاری مجمع عمومی گفت: مجمع عمومی جداست؛ ابتدا باید دبیرکل موقت انتخاب شود و برگزاری مجمع حدود یک‌سال طول می‌کشد. بر همین اساس محمدتقی رهبر عضو ارشد جامعه روحانیت نیز تصریح کرد: در جلسه‌ شورای مرکزی این موضوع بررسی خواهد شد.

 هوانیروز ارتش نبود، تلفات سنگینی در زلزله کرمانشاه می‌دادیم؛مهر| فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه اگر هوانیروز نبود ما تلفات بیشتری در زلزله کرمانشاه می‌دادیم، گفت: هوانیروز در این حادثه با ۵۵۳ سورتی پرواز رکورد قابل ملاحظه‌یی از خود به نمایش گذاشت. امیر کیومرث حیدری حضور ناوگان هوانیروز را در حوادث غیرمترقبه بسیار ضروری خواند و تاکید کرد: در حادثه زلزله سرپل ذهاب هوانیروز نقش‌آفرینی کرد، هوانیروز برای کشور به مانند اکسیژن است باید هوانیروز را در بهترین شرایط ممکن نگه داریم، اگر هوانیروز نبود ما شاهد تلفات و حوادث ناگوار بیشتری بودیم. هوانیروز در این حادثه با ۵۵۳سورتی پرواز رکورد قابل ملاحظه‌یی را از خود به نمایش گذاشت.

 انتقاد از عدم دعوت کمیسیون فرهنگی به نشست مشترک درباره پیام‌رسان‌ها؛خانه‌ملت| عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس از دعوت نشدن کمیسیون متبوعش برای حضور در نشست مشترک چند کمیسیون‌ مجلس با موضوع وضعیت پیام‌رسان‌ها انتقاد کرد. فاطمه ذوالقدر با بیان اینکه حضور کمیسیون فرهنگی در این نشست به عنوان کمیسیون متولی و اصلی برای رسیدگی به موضوع پیام‌رسان‌های داخلی یا فیلتر تلگرام و تاثیرات بالای آن در جامعه ضرورت دارد، افزود: با پیشنهاد برخی اعضای کمیسیون فرهنگی موضوع فیلتر تلگرام و آثار بسیار آن در جامعه با حضور مسوولان ذی‌ربط در نوبت رسیدگی و طرح در کمیسیون است که باید نشست مذکور در روز دوشنبه در مجلس را غنیمت شمرد و نمایندگان کمیسیون فرهنگی نیز در آن حضور یابند.

 فراکسیون اهل سنت مجلس مردم را به هوشیاری فراخواند؛ایرنا| فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در واکنش به اهانت یکی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان به قوم بلوچ با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد: در شرایط کنونی که دشمنان برای بر هم زدن اتحاد و همدلی ما تلاش می‌کنند، وظیفه همه است که با هوشیاری از هر اختلاف‌افکنی دوری کنیم. در این بیانیه که روز یک‌شنبه در حاشیه مجلس بین خبرنگاران پارلمانی توزیع شد، آمده است: ما ایرانیان از اقوام، ادیان و مذاهب مختلف تشکیل شده‌ایم و این تنوع قومی، دینی و مذهبی فرصتی عظیم برای رشد و تکامل ما و شناخت باورهای مختلف بوده است تا ملتی متعصب نمانیم و در خصوص دیگران پیشداوری نکنیم.

 وزیر امور خارجه در هند؛ایلنا| وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته به هند سفر کرد. به گفته بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه شب گذشته در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی برای بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه و گسترش و تعمیق روابط دو کشور و نیز گفت‌وگو و تبادل نظر با مقامات هندی در خصوص تازه‌ترین تحولات منطقه‌یی و بین‌المللی به دهلی‌نو سفر کرد. بهمن ماه سال گذشته حسن روحانی رییس‌جمهور ایران با همراهی هیاتی بلندپایه سیاسی و اقتصادی به هند سفر کرده بود. برخی هدف این سفر روحانی را جذب سرمایه‌گذار برای پروژه‌های داخلی اعلام کردند.

 

ارسال نظر