اعلام آمادگی روسای قوا برای حل چالش‌های اصلی اقتصاد

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۵۸۴
اعلام آمادگی روسای قوا برای حل چالش‌های اصلی اقتصاد

گروه ایران   

با توجه به اهمیت هماهنگی‌های میان قوایی برای بهبود شاخص‌های اصلی اقتصاد کشور، نخستین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه دیروز به ریاست رییس‌جمهور و با حضور روسای مجلس و قوه قضاییه برگزار شد. جلسه‌یی که در جریان آن روسای قوای قضاییه و مقننه اعلام کردند که آماده‌اند تا از برنامه‌های دولت برای عبور از چالش‌های پیش‌روی کشور حمایت کنند؛ برنامه‌هایی که تلاش می‌کند از یک طرف دامنه‌های اشتغال‌زایی کشور را افزایش دهد و از سوی دیگر به دنبال آن است تا زمینه ریشه‌کنی فقر مطلق را در کشور فراهم کند.

در این جلسه که معاون اول و اعضای ستاد اقتصادی دولت، معاون اول قوه قضاییه، دادستان کل کشور، روسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه و اقتصادی مجلس و رییس مرکز پژوهش‌های مجلس نیز حضور داشتند، گزارشی از آخرین وضعیت اقتصادی کشور به جلسه ارائه شد.

همچنین گزارشی از پیشرفت کار تصویب لوایح چهارگانه دولت در جهت شفافیت امور بانکی و مالی و مبارزه با پولشویی و تخلفات مالی ارائه شد و ضرورت تسریع در ادامه کار رسیدگی به این لوایح مورد تاکید قرار گرفت.

در این جلسه حسن روحانی رییس‌جمهور با اشاره به ضرورت همکاری سه قوه برای پیشرفت اقتصادی کشور و حل مشکلات مردم، تشکیل این جلسات را که با تدبیر مقام معظم رهبری صورت گرفته است، اقدامی مناسب برای تقویت بیشتر انسجام ملی و افزایش توان مدیریتی کشور برای تصمیم‌گیری‌های سریع و هماهنگ دانست و گفت: همکاری نزدیک‌تر سه قوه در حل مسائل اقتصادی مردم می‌تواند سرعت دستیابی ما به اهداف رشد کشور را افزایش دهد و امید مردم را به آینده بهتر تقویت کند.

رییس‌جمهور به دبیرخانه شورا ماموریت داد، پیشنهادهای مشخص در زمینه‌های همکاری سه قوه در چالش‌های اصلی و درازمدت اقتصادی کشور و همچنین تصمیمات لازم برای مدیریت شرایط جدید اقتصادی را در دستور جلسات آینده شورا قرار دهد. آیت‌الله آملی رییس قوه قضاییه و علی لاریجانی رییس مجلس دهم نیز طی سخنانی، آمادگی قوه قضاییه و مجلس را برای حمایت از تلاش‌های دولت برای حل چالش‌های اساسی اقتصاد کشور به ویژه در زمینه تولید و اشتغال و امنیت سرمایه‌گذاری اعلام کردند و ساماندهی سازوکار مناسبی برای هماهنگی بیشتر سه قوه در استان‌ها و تصمیم‌گیری سریع در مسائل اقتصادی را ضروری دانستند.

روحانی دیروز همچنین در دیدار «محمدعلی افشانی» با تبریک مسوولیت جدید او در شهرداری تهران و نیز توصیه مجموعه مدیریت شهری به اتحاد و همدلی بیشتر در خدمت‌رسانی به مردم تهران اظهار داشت: ضروری است در کنار تلاش‌های ضابطه‌مند برای کسب درآمدهای پایدار در تهران بزرگ به مجموعه استانداردهای شهری و نیز ارتقای کیفیت زندگی شهروندان بیش از پیش اهتمام شود.

با توجه به این واقعیت که یکی از موضوعات مهم و اساسی در روند توسعه مدیریت شهری پایتخت؛ نحوه تعاملاتی است که میان مردم و شهرداری‌ها برقرار می‌شود؛ روحانی در دیدار با افشانی تاکید کرد: ضروری است در کنار تلاش‌های ضابطه‌مند برای کسب درآمدهای پایدار در تهران بزرگ به مجموعه استانداردهای شهری و نیز ارتقای کیفیت زندگی شهروندان بیش از پیش اهتمام شود.

او در این دیدار همچنین اهمیت توجه و همکاری در جهت اجرای سریع‌تر طرح‌های بازآفرینی شهری با بازسازی بافت‌های فرسوده و همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را مورد تاکید قرار داد.

رییس‌جمهوری همچنین همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها و نهادهای مدنی را برای خدمت‌رسانی به مردم و توسعه کشور ضروری خواند و بر تداوم حمایت‌های اصولی دولت از طرح‌های توسعه‌یی شهرداری تهران تاکید کرد.

محمدعلی افشانی شهردار جدید تهران نیز در این دیدار با تشریح سیاست‌های تدوین شده و برنامه‌های مورد توجه در شهرداری تهران، تداوم حمایت دولت از طرح‌های شهرداری تهران را خواستار شد.

ارتقای کیفی فضاهای همگانی در شهر و توسعه آنها، بهبود محیط زیست و مدیریت پسماند، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، حمل و نقل ریلی، بازآفرینی شهری، حفاظت از بافت باغات و مباحث مرتبط با منابع مالی و درآمدی شهرداری از جمله موضوعاتی بود که در این دیدار مورد بحث قرار گرفت.

 

 

ارسال نظر